Dock sa man ju att 4680 batterier ska börja levereras i början av 2022.
Men de kanske först går till MX/MS.
Eller till MY I Texas.
Kommer verkligen nuvarande MX och MS få 4680? Den har ju precis uppdaterats med långt produktionsuppehåll som följd.
MS Plaid + skulle ju få 4680 batterier.
Men i våras fick Tesla backa från den lösningen.
Utgår ifrån att man kommer 4680 batterier nästa år.
Det är väl inte bara att byta från det ena till det andra hur som helst? Jag förmodar att det krävs en del omkonstruktioner och omställningar i produktionen även om MX och MS inte får "Structual batterypack"?
Dock sa man ju att 4680 batterier ska börja levereras i början av 2022.
Men de kanske först går till MX/MS.
Eller till MY I Texas.
Kommer verkligen nuvarande MX och MS få 4680? Den har ju precis uppdaterats med långt produktionsuppehåll som följd.
Nej, det tror inte jag kommer ske på många år, 4680 kommer först hamna i Y, sen kanske 3, Cybertruck, Semi, Roadster, och först efter det möjligen i ytterligare en ny refresh av S, och kanske X om man inte helt enkelt lägger ned den sistnämnda.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Har vi några källor för det större batteriet, egentligen?
Ser man detta: https://insideevs.com/news/525975/tesla ... iants/amp/
Så verkar det ju inte ens godkänts något märkbart större batteri, eller är det nettokapaciteten som redovisas? Jag är tveksam på att så är fallet dock.