Fälgar till modell Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Smygisen
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 05 jul 2021 20:17

Re: Fälgar till modell Y

Inlägg av Smygisen »

bizotizo skrev:
Jag får intryck av att de flesta valt 19" Gemini fälgar till MY och flera önskar köra på 18". Varför? Är det verkligen så stor skillnad när det kommer till räckvidd och komfort? 20" Induction är så mycket snyggare! Eller är det mest för man tycker att det är dyrt med 20"? Jag menar man har lagt ner 700k+ så några tusen här och där är väl inte så mycket. Eller?
Jag håller med om att 20 eller 21 tummare är bra mycket snyggare än 18.
Men ökad komfort, lägre förbrukning och snabbare acceleration gör att jag gärna vill testa.
Givetvis skiljer priset på däcken en del, men det är inte det avgörande för mig.
Å andra sidan finns det säker dom som räknar på skillnaden på hjul också. Inköpspriset var för mig inte så intressant, utan snarare månadskostnaden.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3590
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Fälgar till modell Y

Inlägg av jonasl »

Tycker det ser lite löjligt ut med supertunna däck på jättefälgar på bilar som inte är rena sportbilar.

Dessutom vill jag gärna ha lite bredare däck så att inte däcket sitter så stretchat som det gör med Teslas originalsetup. Det ska inte automatiskt resultera i skrapad fälg om man kommer emot trottoarkanten försiktigt med däcket.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar