Jag förstår var du kommer ifrån, och skulle inte vara förvånad om jag tyckte samma sak om MY efter en provkörning (har dock inte haft tid för det än). Men samtidigt så är ju önskemål och krav olika, och det måste man ju ändå ha respekt för.teslaponken skrev:Haha lägg av säger jag bara.Aida skrev:Fjädringskomforten i MY är en ren och skär katastrof! Jag stod inte ut! Är faktiskt det värsta jag upplevt i en familjebil!
Synd på en så rar ärta! Toppenbil annars och jag var rejält sugen tills jag rullade iväg… Då gick tyvärr bilen bort. Nu lär tusen mänskor säga emot. Men tyvärr är det min sanning. Varför kunde inte Tesla ha två chassi på den? Ett sportpaket för dem som vill ha en performance utan de extra hästkrafterna (hmmm ingen kanske?)
Vad grinigt inlägg.
Hittar man inget annat att klaga på?
Bilen är ju lätt en 9/10, även objektivt mätt.
Vilken motsvarande bil kan ens mäta sig med den?
Vissa vill ha mjukare/gungigare "amerikanare" eller "turistbuss" (provkörde själv en Hyundai Ioniq 5, och den var extremt svampig i både körkänslan och styrning tyckte jag, och den sämsta personbil jag kört i modern tid), medans andra uppskattar en lite "sportigare tysk" eller stramare "BMW-känsla" (är själv oftast mer åt det hållet). Någon annan kanske vill ha något mitt emellan.
Men poängen är att det finns inget rätt eller fel här, då vi alla har olika krav gällande känslan och även hur en bil skall uppföra sig på vägen. Tycker det var utmärkt att Aida testkörde bilen innan han bestämde sig. Finns inget som kan ersätta att provköra en bil personligen och bilda sig sin egen uppfattning. De finaste nyanserna kanske kommer fram först med tiden efter att man ägt bilen ett tag, men man får tack vare provkörningen iaf. en grundläggande upplevelse och uppfattning om bilen ungefär motsvarar ens egna preferenser och önskemål.