40+ här och jag tycker det är bekvämt även om jag inte (ännu) är speciellt stel.
50+ och inga som helst problem med att sitta i en sedan som M3.
Att man tycker att det är enklare att kliva i och ur en Model Y betyder inte per automatik att man har problem att sitta i en Model 3. Jag sitter alldeles utmärkt i min Model 3.
60 år och smidig som en panter.
Kommer från en 2020M3LR till en 2021MYLR sedan 3 månader tillbaka.
Högre byggkvalitet.
Enklare att kliva in och ur.
Större invändigt.
Bättre ljudupplevelse.
Mycket bättre lastmöjligheter.
Tystare vid högre hastigheter.
Snart dragkrok.
Sämre räckvidd, tycker den drar ur batteriet snabbt.
Släpper förvånansvärt ofta på vinterväg vid normal körning.
Inte lika rolig att köra på sommarväg.
Ojämn värme i kupen vid kyla.
Ångrar inte bytet.
Ja model Y är ganska mycket större. De sista centimetrarna gör rätt stor skillnad. Den har nästan identiska mått som model X, förutom drygt 20cm kortare.
Upplever också tyvärr lite kallt i kupén vid kyla utomhus. Dock endast om jag åker själv. A/C kanske anpassar så den bara försöker värma föraren, vilket den lyckas lite halvbra med.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022
En högre bil har flera fördelar utöver in- och utsteg också, som t.ex. att den högre positionen ofta gör att man ser bättre och framförallt längre eftersom man ibland kan se över/förbi vissa hinder som är helt i vägen när man sitter i "normalhöjd".
Kommer från en 2020M3LR till en 2021MYLR sedan 3 månader tillbaka.
Högre byggkvalitet.
Enklare att kliva in och ur.
Större invändigt.
Bättre ljudupplevelse.
Mycket bättre lastmöjligheter.
Tystare vid högre hastigheter.
Snart dragkrok.
Sämre räckvidd, tycker den drar ur batteriet snabbt.
Släpper förvånansvärt ofta på vinterväg vid normal körning.
Inte lika rolig att köra på sommarväg.
Ojämn värme i kupen vid kyla.
Ångrar inte bytet.
Ja model Y är ganska mycket större. De sista centimetrarna gör rätt stor skillnad. Den har nästan identiska mått som model X, förutom drygt 20cm kortare.
Upplever också tyvärr lite kallt i kupén vid kyla utomhus. Dock endast om jag åker själv. A/C kanske anpassar så den bara försöker värma föraren, vilket den lyckas lite halvbra med.
Intressant, har du någon aning om hur måtten är i relation till Xen?
Hur tycker ni att Yen är mot Xen? Jag tycker Xen iaf ser väldigt mycket större ut än 3an?