Dragkrok till MY?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 921
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av wannabee »

rohanshivi1 skrev:
Yes thanks a lot for your reply. :)

In case anyone wants to see how it works! I tried to select the nearest Workshop at Norwegian Border and thats some 204 kms from Gothenburg and just 84 kms from Oslo.
So basically not that a major difference in case want to go directly to Tesla in Oslo.

Though 10k NOK is surprising price! its 14k in Sweden.
I havent yet ordered since i need to plan when they would give me the appointment and when i am free as this trip will be a kind of recreation trip to Norway.

But i will keep everyone updated if in case i decide!
Might sound stupid to go to Norway to get a tow hitch.. but better than waiting for winters to come and waste the summer time :-) :D
I've read about two persons in this forum that has done it, I'm thinking of doing it, but need to get my car noticed as an ev i Norway to avoid having to pay road fees.
Westtech
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mar 2020 16:04

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Westtech »

Jag beställde i norska shopen och fick det monterat i måndags i Norge. Gick snabbt och smidigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
eDrive
Inlägg: 87
Blev medlem: 27 dec 2019 22:36

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av eDrive »

Westtech skrev:
Jag beställde i norska shopen och fick det monterat i måndags i Norge. Gick snabbt och smidigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur länge fick du vänta från det att du beställt till att de kunde montera?
Beställde i norska shoppen den 1 juli och de skulle återkomma från servicestället när de fått min krok, men jag har fortfarande inte fått någon uppdatering.
Vit/Svart Model Y Performance med FSD. Beställd mars 2021
Westtech
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mar 2020 16:04

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Westtech »

eDrive skrev:
Westtech skrev:
Jag beställde i norska shopen och fick det monterat i måndags i Norge. Gick snabbt och smidigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur länge fick du vänta från det att du beställt till att de kunde montera?
Beställde i norska shoppen den 1 juli och de skulle återkomma från servicestället när de fått min krok, men jag har fortfarande inte fått någon uppdatering.
Jag beställde kroken 17e juni. Minns inte hur lång tid tog.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

Jahapp….
Då blev jag precis avbokad för fix av min koppling. ”Saknas delar”
Ändå har man hela tiden vid kontakt med dem hävdat att det inte behövs några delar. När jag hänvisat till information från fb och detta forum att det kanske är någon styrbox som saknas har de bestämt hävdat att ”Nähä, då! Man ska inte tro allt tokigt man läser på internet. Men jag ska dubbelkolla…(pausmusik)… Ja, hej. Ursäkta dröjsmålet, men: Nej, då! Det är inget knas med någon styrbox, det är det INGEN här som hört något om”
Ändå tog det dem 2 veckor att komma på att det saknas delar - som givetvis inte finns. Får använda min krok som hatthängare under tiden….
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
matjo690
Inlägg: 69
Blev medlem: 14 apr 2022 16:50

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av matjo690 »

Walker skrev:
Jahapp….
Då blev jag precis avbokad för fix av min koppling. ”Saknas delar”
Ändå har man hela tiden vid kontakt med dem hävdat att det inte behövs några delar. När jag hänvisat till information från fb och detta forum att det kanske är någon styrbox som saknas har de bestämt hävdat att ”Nähä, då! Man ska inte tro allt tokigt man läser på internet. Men jag ska dubbelkolla…(pausmusik)… Ja, hej. Ursäkta dröjsmålet, men: Nej, då! Det är inget knas med någon styrbox, det är det INGEN här som hört något om”
Ändå tog det dem 2 veckor att komma på att det saknas delar - som givetvis inte finns. Får använda min krok som hatthängare under tiden….
Fick du någon ETA på "delarna"? Väntar också på styrbox till min hatthängare.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Ska försöka få kroken installerad ändå, obromsade båtsläpet har ändå ingen belysning, så inte heller ena cykelhållaren som används för kortare transporter.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

matjo690 skrev:
Walker skrev:
Jahapp….
Då blev jag precis avbokad för fix av min koppling. ”Saknas delar”
Ändå har man hela tiden vid kontakt med dem hävdat att det inte behövs några delar. När jag hänvisat till information från fb och detta forum att det kanske är någon styrbox som saknas har de bestämt hävdat att ”Nähä, då! Man ska inte tro allt tokigt man läser på internet. Men jag ska dubbelkolla…(pausmusik)… Ja, hej. Ursäkta dröjsmålet, men: Nej, då! Det är inget knas med någon styrbox, det är det INGEN här som hört något om”
Ändå tog det dem 2 veckor att komma på att det saknas delar - som givetvis inte finns. Får använda min krok som hatthängare under tiden….
Fick du någon ETA på "delarna"? Väntar också på styrbox till min hatthängare.
Nope
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Prövade att boka en ny tid, blev raskt uppringd av en trevlig amerikan (?) som återigen beklagade att den där modulen inte finns. Försökte övertala honom att montera utan den, min båtkärra och ena cykelhållare har ändå ingen el. Men det ville de inte.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

jonasl skrev:
Prövade att boka en ny tid, blev raskt uppringd av en trevlig amerikan (?) som återigen beklagade att den där modulen inte finns. Försökte övertala honom att montera utan den, min båtkärra och ena cykelhållare har ändå ingen el. Men det ville de inte.
På min hade de inga problem att montera själva kroken, utan att meddela att elen inte funkade.
Märkligt bolag Tesla. Synd bara att de gör den enda bilen jag kan tänka mig.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av kallekula »

Är kroken på MY av Fix4Bike-typ?
Användarvisningsbild
Transportsoren
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 23 jan 2022 17:31
Referralkod: ts.la/daniel119539

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Transportsoren »

kallekula skrev:
Är kroken på MY av Fix4Bike-typ?
Antar att du menar de extra klackarna under och på sidan av kulan.
Undrade just vad de var till för, men nu vet jag...
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av NEO »

Fick kroken monterad idag av MRT.
0054E82F-0CC0-408B-9BD7-CFC14DEB7A1C.jpeg
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Har du väntat på den där styrboxen?

Börjar bli ohållbart för mig att inte ha krok nu. Hade behövt köra släp den här veckan och har fått strunta i att ha med cyklar några gånger, det är inte kul.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 921
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av wannabee »

jonasl skrev:
Har du väntat på den där styrboxen?

Börjar bli ohållbart för mig att inte ha krok nu. Hade behövt köra släp den här veckan och har fått strunta i att ha med cyklar några gånger, det är inte kul.
Ja, själv har jag kvar min gamla bil (som har drag) tills jag får drag monterat, och den är ju inte så dyr i drift, men tveksamt om den går igenom nästa besiktning vilken ligger ganska nära i tiden.

Det går ju inte att beställa dragkrok just nu, men finns det egentligen dragkrokar men ingen styrbox? Går det att se om man har styrbox eller ej på något sätt?
Användarvisningsbild
tigermann
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 08 aug 2021 20:59

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av tigermann »

NEO skrev:
Fick kroken monterad idag av MRT.
0054E82F-0CC0-408B-9BD7-CFC14DEB7A1C.jpeg
Har du övergett Gemini-fälgarna?
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
Användarvisningsbild
4wheeler4
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 12 apr 2014 23:14
Ort: Vallentuna

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av 4wheeler4 »

Fick krok monterad idag på min MYP av mobilservice. Teknikern sa att ingen styrbox behöver bytas på bilar byggda i Berlin så vi får se!
C6911299-45EA-47E2-A66B-518CA9587B98.jpeg
matjo690
Inlägg: 69
Blev medlem: 14 apr 2022 16:50

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av matjo690 »

4wheeler4 skrev:
Fick krok monterad idag på min MYP av mobilservice. Teknikern sa att ingen styrbox behöver bytas på bilar byggda i Berlin så vi får se!
Det är korrekt. Det var därför jag tacksamt nog fick bytlåna min LR som väntar på styrbox mot min brors P när jag skulle kånka husvagn genom större delarna av Sverige denna sommar. Har fått mailadress och mailat till verkstad som skall ha koll på när de mystiska boxarna skall komma. Helt dött än så länge...
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av slugger75 »

matjo690 skrev:
4wheeler4 skrev:
Fick krok monterad idag på min MYP av mobilservice. Teknikern sa att ingen styrbox behöver bytas på bilar byggda i Berlin så vi får se!
Det är korrekt. Det var därför jag tacksamt nog fick bytlåna min LR som väntar på styrbox mot min brors P när jag skulle kånka husvagn genom större delarna av Sverige denna sommar. Har fått mailadress och mailat till verkstad som skall ha koll på när de mystiska boxarna skall komma. Helt dött än så länge...
Och hur var det nu igen. Alla vi med MY LR som väntar på att få dragkrok, kommer vi att få vänta tills dessa boxar levereras till Tesla? Eller är det vissa MY LR som redan har boxarna i sig?

Jag har en tid i mitten av augusti för att få dragkroken monterad. Den tiden har inte blivit avbokad än. Min LR levererades i slutet av juni i år.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av frippe »

slugger75 skrev:
matjo690 skrev:
4wheeler4 skrev:
Fick krok monterad idag på min MYP av mobilservice. Teknikern sa att ingen styrbox behöver bytas på bilar byggda i Berlin så vi får se!
Det är korrekt. Det var därför jag tacksamt nog fick bytlåna min LR som väntar på styrbox mot min brors P när jag skulle kånka husvagn genom större delarna av Sverige denna sommar. Har fått mailadress och mailat till verkstad som skall ha koll på när de mystiska boxarna skall komma. Helt dött än så länge...
Och hur var det nu igen. Alla vi med MY LR som väntar på att få dragkrok, kommer vi att få vänta tills dessa boxar levereras till Tesla? Eller är det vissa MY LR som redan har boxarna i sig?

Jag har en tid i mitten av augusti för att få dragkroken monterad. Den tiden har inte blivit avbokad än. Min LR levererades i slutet av juni i år.
Bilar byggda efter ett visst datum i maj av de som levererades i juni har ingen box, så alla LR är inte drabbade, bara vissa. Det konstiga är att de verkar ha boxar i Danmark, för läste att någon fick sin dragkrok monterad där.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

Min tillverkad 5/5 har fel box
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 921
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av wannabee »

Walker skrev:
Min tillverkad 5/5 har fel box
Ok, tack, min är tillverkad samma dag..

Har inte beställt krok ännu..
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av slugger75 »

wannabee skrev:
Walker skrev:
Min tillverkad 5/5 har fel box
Ok, tack, min är tillverkad samma dag..

Har inte beställt krok ännu..
Aj aj aj. Min är också tillverkad 5 maj. Frågade min Tesla Advisor men hon visste inget om att dragkrokstider avbokades pga någon box. Behöver ju inte betyda något att hon inte känner till det iofs.

Ja ja, jag håller kvar min tid så får vi se vad som händer.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

slugger75 skrev:
wannabee skrev:
Walker skrev:
Min tillverkad 5/5 har fel box
Ok, tack, min är tillverkad samma dag..

Har inte beställt krok ännu..
Aj aj aj. Min är också tillverkad 5 maj. Frågade min Tesla Advisor men hon visste inget om att dragkrokstider avbokades pga någon box. Behöver ju inte betyda något att hon inte känner till det iofs.

Ja ja, jag håller kvar min tid så får vi se vad som händer.
Nä, när jag ringde till Tesla supporten sa de att ”ingen där” hade hört något om någon box och att man ”inte ska tro allt dumt som sägs på nätet”. Men när min bokade tid för åtgärd av icke fungerande dragkrok närmade sig fick jag ett meddelande från serviceteamet att mina ”delar” inte kommit och att man inte vet när de ska komma.
M a o Teslasupporten vet inte ett skvatt. Och med deras ”förtroende” för ”nätet” så är det inte troligt att de ens vet vad Google är för något.
Jag vet i alla fall att jag litar mer på detta forum och några fb-grupper jag hänger i än på folk som jobbar på Tesla. Ibland undrar man under vilken sten de hittat delar av sin personal.
Under tiden trycker jag undan mitt missnöje med att inte ha en fungerande krok med att njuta av att köra runt i min bil.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
matjo690
Inlägg: 69
Blev medlem: 14 apr 2022 16:50

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av matjo690 »

Fick detta svar idag från reservdelar...
Screenshot_20220804-115149_Gmail.jpg
Skriv svar