Dragkrok till MY?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare
Inlägg: 462
Blev medlem: 05 mar 2020 10:12
Ort: Kristinehamn

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av FStaake »

Då väntar vi bara på att det ska gå o beställa drag till oss andra:)

Mycket frustrerande att inte ha drag på bilen. Redan haft flera tillfällen där det hade behövts.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Frågade service om det fanns delar nu och blev inbokad med ranger senare nu i sep så det lönar sig att tjata lite.

Köpte kroken i slutet av juni direkt när bilen levererats men har fått monteringen avbokad två gånger.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
matjo690
Inlägg: 69
Blev medlem: 14 apr 2022 16:50

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av matjo690 »

Nu så. Låg på igen och fick tid bokad för installation av modul på måndag morgon.
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare
Inlägg: 462
Blev medlem: 05 mar 2020 10:12
Ort: Kristinehamn

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av FStaake »

Gissar att ni hade beställt/betalat tidigare vi appen/hemsidan?
Senast redigerad av FStaake, redigerad totalt 1 gånger.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Jag köpte via hemsidan direkt när vi fått bilen. Blev inbokad på en tid som flyttades fram för att sedan avbokas.

Har tjatat några gånger, även försökt få kroken att installeras även utan fungerande belysning och alltid blivit uppringd. Nu tjatade jag ytterligare en gång eftersom många verkar ha fått installationen genomförd och då fick jag en tid.

Hyser alltså visst hopp om att kunna ta upp båten med egen bil och även komma iväg på några mtb-utflykter innan hösten tar över helt!
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mrdn
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 okt 2021 14:31

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av mrdn »

Walker skrev:
Bruno skrev:
Var förbi och testade på två av NetOnNets släpkärror, inget j-a lyse alls.
Måste kontakta Tesla på måndag... har de missat att informera (lurat) mig? Eller vad gör jag för fel?

Bilen kände av släpet (kabeln)...
:cry: Ante mig. Tyvärr. Men precis samma bemötande som jag fick. Först: allt klart och fixat. Det står t o m på fakturan att de testat draget och att det fungerar som det ska (ren lögn). Sedan: förnekelse- ”Nej, allt är ok. Konstigt att det inte funkar… Styrbox??? Nej, nej, nej! Man ska inte tro allt dumt man läser på nätet!” Därefter: ”Dina delar finns inte på lager” :shock: När jag då frågar ”vilka delar, allt fanns ju på plats?” får jag svaret: Nej, det saknas en styrmodul förstår du som du måste betala 921.- för. Och sedan det mest traumatiska… ”Beklagar”. Nej, ingen har dött. Bara mitt (och många andras) förtroende för detta pajasföretag. Jag beklagar djupt att jag inte kan tänka mig att köra någon annan bil. Har hamnat i ett Moment 22. Hatar företaget Tesla, älskar deras bilar.
Trist.
Nu har jag tillslut testat att dra släp och mycket riktigt, ingen belysning...

Hur slutade det blev du tvungen att betala extra för modulen? låter ju helt befängt i så fall.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

mrdn skrev:
Walker skrev:
Bruno skrev:
Var förbi och testade på två av NetOnNets släpkärror, inget j-a lyse alls.
Måste kontakta Tesla på måndag... har de missat att informera (lurat) mig? Eller vad gör jag för fel?

Bilen kände av släpet (kabeln)...
:cry: Ante mig. Tyvärr. Men precis samma bemötande som jag fick. Först: allt klart och fixat. Det står t o m på fakturan att de testat draget och att det fungerar som det ska (ren lögn). Sedan: förnekelse- ”Nej, allt är ok. Konstigt att det inte funkar… Styrbox??? Nej, nej, nej! Man ska inte tro allt dumt man läser på nätet!” Därefter: ”Dina delar finns inte på lager” :shock: När jag då frågar ”vilka delar, allt fanns ju på plats?” får jag svaret: Nej, det saknas en styrmodul förstår du som du måste betala 921.- för. Och sedan det mest traumatiska… ”Beklagar”. Nej, ingen har dött. Bara mitt (och många andras) förtroende för detta pajasföretag. Jag beklagar djupt att jag inte kan tänka mig att köra någon annan bil. Har hamnat i ett Moment 22. Hatar företaget Tesla, älskar deras bilar.
Trist.
Nu har jag tillslut testat att dra släp och mycket riktigt, ingen belysning...

Hur slutade det blev du tvungen att betala extra för modulen? låter ju helt befängt i så fall.
Förhoppningsvis har jag ett svar på torsdag.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Bjelke »

Vilken Torsdag som helst nu… :lol: :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mrdn
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 okt 2021 14:31

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av mrdn »

Skapade en bokning med mobile ranger den 21a i appen lagomt bitter text att lyset inte funkade och att ni här hittat att det är en modul som saknas. Fick svar idag "delen är beställd till din bil och vi skulle återkomma ner delen finns tillgänglig, vi återkommer innan din service tid, Mvh Tesla Service" verkar som att jag inte behöver betala ännumer alla fall...
Användarvisningsbild
mrdn
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 okt 2021 14:31

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av mrdn »

Nu har jag fått ett kostnadsförslag på 0 kr att byta "LH body controller" de kommer imorgon eftermiddag, smidigt trots allt!
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

mrdn skrev:
Nu har jag fått ett kostnadsförslag på 0 kr att byta "LH body controller" de kommer imorgon eftermiddag, smidigt trots allt!
Grattis
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Bruno »

Jag ställde frågan till Tesla Norrköping, dvs jag får inte släpen att lysa, har testat tre stycken, kan jag komma ner och prova hos er/feldiagnostisera hos er? Men de tyckte att jag skulle lägga in ett serviceärende, sagt och gjort får jag en tid som dagen efter flyttas fram. Skriver att de inte "hinner få hem alla delar vi behöver och kommer tyvärr inte hinna få dem innan din bokade tid", så jag frågar tillbaka hur de kan veta att det är fel på någon del/saknas någon del då de inte sett bilen eller undersökt den. Men då har en av deras diagnostekniker visst kunnat bekräfta att de behöver beställa hem en del till bilen. :?

Tid för servicen/åtgärden 11 okt... än så länge så kan jag inte se/klicka på "kostnadsförslag" i appen.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

Jag skrev nyss i chatten att det är frustrerande med alla dessa olika besked man får…
…och… :shock: ..då ringer (ja, RINGER) faktiskt serviceteamet upp och beklagar cirkusen kring detta. Bekräftar att det ska vara 0.- i avgift. Tyvärr är ”min” ranger uppbokad till november så jag får ändå åka 32 mil på torsdag för att få det fixat. Jag önskades välkommen på torsdag. (Luttrad Tesla-kund tänker jag ändå inte ropa ”hej!” tills allt är klart)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av slugger75 »

Walker skrev:
Jag skrev nyss i chatten att det är frustrerande med alla dessa olika besked man får…
…och… :shock: ..då ringer (ja, RINGER) faktiskt serviceteamet upp och beklagar cirkusen kring detta. Bekräftar att det ska vara 0.- i avgift. Tyvärr är ”min” ranger uppbokad till november så jag får ändå åka 32 mil på torsdag för att få det fixat. Jag önskades välkommen på torsdag. (Luttrad Tesla-kund tänker jag ändå inte ropa ”hej!” tills allt är klart)
Håller tummarna för dig.

Vilket datum beställde du kroken?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

slugger75 skrev:
Walker skrev:
Jag skrev nyss i chatten att det är frustrerande med alla dessa olika besked man får…
…och… :shock: ..då ringer (ja, RINGER) faktiskt serviceteamet upp och beklagar cirkusen kring detta. Bekräftar att det ska vara 0.- i avgift. Tyvärr är ”min” ranger uppbokad till november så jag får ändå åka 32 mil på torsdag för att få det fixat. Jag önskades välkommen på torsdag. (Luttrad Tesla-kund tänker jag ändå inte ropa ”hej!” tills allt är klart)
Håller tummarna för dig.

Vilket datum beställde du kroken?
Beställde kroken 24/6 och fick den monterad 28/6. Förhoppningsvis får jag nu den att funka 22/9. Tre månader senare….
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Varje gång jag avbokats så har de faktiskt ringt mig.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Bruno »

jonasl skrev:
Varje gång jag avbokats så har de faktiskt ringt mig.
Åh stackare, det har jag sluppit de flesta gångerna ;)
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Bara två gånger än så länge, och sen ringde de upp när jag skickade en försynt fråga om jag inte kunde få kroken monterad ändå eftersom jag har stor nytta av den även utan släpkontakten - varken båtkärran (efterfordon) eller min cykelhållare för en cykel har belysning. Och jag hade nog inte skämts för att köra några kilometer till tippen utan fungerande belysning heller om jag ska vara ärlig..

Men nu är det bara två dagar kvar till torsdag och än har ingen ringt..
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

jonasl skrev:
Bara två gånger än så länge, och sen ringde de upp när jag skickade en försynt fråga om jag inte kunde få kroken monterad ändå eftersom jag har stor nytta av den även utan släpkontakten - varken båtkärran (efterfordon) eller min cykelhållare för en cykel har belysning. Och jag hade nog inte skämts för att köra några kilometer till tippen utan fungerande belysning heller om jag ska vara ärlig..

Men nu är det bara två dagar kvar till torsdag och än har ingen ringt..
Torsdag? Vars?
Jag ska till Segeltorp efter 10. Men då ska jag ju bara få styrboxen, kroken sitter redan där.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Det ska komma en ranger hem till mig i Nynäshamn.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

jonasl skrev:
Det ska komma en ranger hem till mig i Nynäshamn.
En del har det bra…. :lol:
Själv ska jag bara köra 16 mil t o r, totalt 32 mil och bränna en arbetsdag.
Bitter????
…ja, lite… :|
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mrdn
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 okt 2021 14:31

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av mrdn »

Hehe tekniker skulle komma mellan 12 och 17 idag. Fick meddelande runt 14 att han inte kan komma idag… ny tid den 6e oktober… seriöst…
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

mrdn skrev:
Hehe tekniker skulle komma mellan 12 och 17 idag. Fick meddelande runt 14 att han inte kan komma idag… ny tid den 6e oktober… seriöst…
Nä. Vanlig, oseriös, Teslahantering. Enligt Elon borde nu Tesla vara skyldig dig en slant.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av Walker »

Sitter nu i Segeltorp. Fick meddelande på vägen hit att de ville ha bilen till 15.30! :shock: FEM TIMMAR!!! För 30 min jobb. Fick djupandas några gånger och lyckades faktiskt vänligt förklara för kundmottagaren att jag tyckte 3 månader var tillräckligt lång tid att vänta. Efter endel tjafs fick jag höra att 30 min skulle räcka.
Såg en släpkärra på andra sidan vägen. Kommer direkt åka till den och kolla att det funkar innan jag kör hem mina 16 mil.
Litar ju inte så mycket på Tesla längre.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Dragkrok till MY?

Inlägg av jonasl »

Rangern kom till mig före utsatt tid och fixar med bilen nu. Modulen är bytt, dragkroken ska monteras strax. Men han har nog redan hållt på mer än 30 minuter och har inte ens börjat med själva kroken så 30 minuter låter optimistiskt.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar