Model Y bästa tillbehör?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av martinot »

Ilduce77 skrev:
Detta tänkte jag beställa till min model y..

Mugghållarinsats med fjädrande del
https://www.xn--tssla-gra.se/3/24-inlag ... ugghallare

Ca 8000 kr... Det blir en del saker.... :D

Till det ska läggas dragkrok och takräcken..
Kan tipsa om att många av dessa kinaprodukter saker finns till lägre priser hos amazon.se.

Beställde själv igår samma mugghållarinsats som ovan, men för 2/3 av priset (inte mycket pengar, men tar man hela din lista så finns det en del att spara om man letar lite).

https://www.amazon.se/gp/product/B0928P19NT/
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av Ilduce77 »

Bra tips... Anade att det är flera kinasaker som säljs på tillbehörssidorna..

Ska kolla amazon innan beställning..
TSLAMY
Inlägg: 16
Blev medlem: 17 feb 2022 20:45

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av TSLAMY »

Tänk på detta....
Flertalet av produkterna kan beställas från tyskland och då slipper ni risken med PostNords Paket som hängs utanför postlådan med stöldrisk.
Alla dar i veckan leverera de tyska sajterna med krav på legitimerad mottagare vilket inte sker med PostNörd leveranserna.

De s.k svenska leverantörerna som till exempelt Täässsla.se tar inget ansvar för uteblivna leveranser och anser dig som mottagare av leveranserna som ansvarig för mottagandet oavsett om du inte har mottagit din beställning.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 592
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av macksie »

Jag personligen har inga som helst dåliga erfarenheter av PostNord, utan exakt tvärtom. För mig är PostNord till och med mest pålitlig.
Dock inser jag att de dras med dåligt rykte, men det är svårt att arbeta bort.
Kanske inte alltid snabbast, men alltid snabba. Klart bästa app'en. Pålitliga.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av martinot »

macksie skrev:
Jag personligen har inga som helst dåliga erfarenheter av PostNord, utan exakt tvärtom. För mig är PostNord till och med mest pålitlig.
Dock inser jag att de dras med dåligt rykte, men det är svårt att arbeta bort.
Kanske inte alltid snabbast, men alltid snabba. Klart bästa app'en. Pålitliga.
För mig så har DHL varit mest pålitlig, PostNord mellan (har levererat paket till fel hus, och paket som försvunnit), och UPS sämst.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 341
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av larjon »

I väntan på leverans av min bil beställde jag de här:

https://shop.tesla.com/sv_se/product/mo ... ageutrymme

Blev positivt överraskad över kvaliteten. Har som sagt inte bilen än så kan inte kommentera passformen, men det känns som ett riktigt trevligt köp!
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Tunnis
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 mar 2021 15:22
Ort: Tyresö

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av Tunnis »

larjon skrev:
I väntan på leverans av min bil beställde jag de här:

https://shop.tesla.com/sv_se/product/mo ... ageutrymme

Blev positivt överraskad över kvaliteten. Har som sagt inte bilen än så kan inte kommentera passformen, men det känns som ett riktigt trevligt köp!
Jag har dessa, blev sjukt bra och ger hela bagaget lite mer lyxkänsla med de klädda locken.
MYLR my22
M3P my20
Volvo XC60 T8 my20
Mercedes GLC 350e my18
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 341
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av larjon »

Tunnis skrev:
larjon skrev:
I väntan på leverans av min bil beställde jag de här:

https://shop.tesla.com/sv_se/product/mo ... ageutrymme

Blev positivt överraskad över kvaliteten. Har som sagt inte bilen än så kan inte kommentera passformen, men det känns som ett riktigt trevligt köp!
Jag har dessa, blev sjukt bra och ger hela bagaget lite mer lyxkänsla med de klädda locken.
Härligt att höra! Det var just locken som fick mig att beställa de här och inte några andra billigare varianter. Ser riktigt trevligt ut på bilderna. Kul att höra att de är snygga i verkligheten också.
Svart Model Y Performance
Bluesky
Inlägg: 36
Blev medlem: 23 mar 2022 12:56

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av Bluesky »

larjon skrev:
Tunnis skrev:
larjon skrev:
I väntan på leverans av min bil beställde jag de här:

https://shop.tesla.com/sv_se/product/mo ... ageutrymme

Blev positivt överraskad över kvaliteten. Har som sagt inte bilen än så kan inte kommentera passformen, men det känns som ett riktigt trevligt köp!
Jag har dessa, blev sjukt bra och ger hela bagaget lite mer lyxkänsla med de klädda locken.
Härligt att höra! Det var just locken som fick mig att beställa de här och inte några andra billigare varianter. Ser riktigt trevligt ut på bilderna. Kul att höra att de är snygga i verkligheten också.
Lockande
Användarvisningsbild
Sebastian+
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 10 aug 2021 20:23

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av Sebastian+ »

Kan verkligen tipsa om denna:


Har den till min M3. Det är ett skyddsglas som är något matt. Bilden får en mer ”läsplatte-känsla” och blir inte alls så kladdig och motverkar solljus väldigt bra. Det är det första jag kommer beställa till MY.
Användarvisningsbild
BAGEN
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 21 mar 2022 14:00

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av BAGEN »

Har du den matta versionen?
Användarvisningsbild
Sebastian+
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 10 aug 2021 20:23

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av Sebastian+ »

BAGEN skrev:
Har du den matta versionen?
Japp! Blev tipsad av en kompis.

Efter att vi skaffade den så har även tre andra vänner/släkt skaffat den.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av pejvic »

Det verkar vara få som köper denna. jag har flyttat den mellan mina bilar. Nr1 är ju att solglasögonen ligger osynligt precis bakom skärmen. Det är outstanding.
Var har alla sina solglasögon? Sen kan man ta bort fästet till mobilen med et litet klick om man tycker det är fult men jag uppskattar det, kör mkt Waze.
Teslas navigator hittar faktiskt dåligt. Oj vad jag skulle förlorat tid om jag litat på den jämt.



Lådorna till bagaget som nämns ovan här står högt på min önskelista. Teslas med lock.

Som jag alltid sagt och upprepar och som behövs dag 1 är dock lackstiften. Det verkar vanligt att många missa att köpa det, sen står man med massa stenskott och undrar vad man skall ta sig till. Bästa tycker jag är detta:

https://www.ebay.com/itm/192836277967?s ... 2749.l2648
det kitet är så himla komplett med liten stålborste, pensel samt dutt-grej att fylla i stenskottet med.

Det måste man ha innan man får leverans. Det borde nästan egentligen ligga i bilen vid lev - men nu gör det ju tyvärr inte det
Haft alla 3/Y
VilkenElbilBlirDet
Inlägg: 179
Blev medlem: 10 mar 2022 14:29

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av VilkenElbilBlirDet »

pejvic skrev:
Det verkar vara få som köper denna. jag har flyttat den mellan mina bilar. Nr1 är ju att solglasögonen ligger osynligt precis bakom skärmen. Det är outstanding.
Var har alla sina solglasögon? Sen kan man ta bort fästet till mobilen med et litet klick om man tycker det är fult men jag uppskattar det, kör mkt Waze.
Teslas navigator hittar faktiskt dåligt. Oj vad jag skulle förlorat tid om jag litat på den jämt.



Lådorna till bagaget som nämns ovan här står högt på min önskelista. Teslas med lock.

Som jag alltid sagt och upprepar och som behövs dag 1 är dock lackstiften. Det verkar vanligt att många missa att köpa det, sen står man med massa stenskott och undrar vad man skall ta sig till. Bästa tycker jag är detta:

https://www.ebay.com/itm/192836277967?s ... 2749.l2648
det kitet är så himla komplett med liten stålborste, pensel samt dutt-grej att fylla i stenskottet med.

Det måste man ha innan man får leverans. Det borde nästan egentligen ligga i bilen vid lev - men nu gör det ju tyvärr inte det
Läst detta tipset flera ggr på forumet men aldrig hört så ofta när man pratar om andra bilar. Är Tesla mer benägna att få stenskottsskador?
Användarvisningsbild
snowie_
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 11 mar 2022 23:14

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av snowie_ »

Bild

Bagagerums matta var min första grej.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av Ilduce77 »

snowie_ skrev:
Bild

Bagagerums matta var min första grej.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den såg bra ut... Har du länk?
Användarvisningsbild
DeltaUV
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 04 jan 2022 15:38

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av DeltaUV »

Sebastian+ skrev:
Kan verkligen tipsa om denna:


Har den till min M3. Det är ett skyddsglas som är något matt. Bilden får en mer ”läsplatte-känsla” och blir inte alls så kladdig och motverkar solljus väldigt bra. Det är det första jag kommer beställa till MY.
Den kan jag varmt rekommendera. Haft på sen dag 1!
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av pejvic »

VilkenElbilBlirDet skrev:
pejvic skrev:
Det verkar vara få som köper denna. jag har flyttat den mellan mina bilar. Nr1 är ju att solglasögonen ligger osynligt precis bakom skärmen. Det är outstanding.
Var har alla sina solglasögon? Sen kan man ta bort fästet till mobilen med et litet klick om man tycker det är fult men jag uppskattar det, kör mkt Waze.
Teslas navigator hittar faktiskt dåligt. Oj vad jag skulle förlorat tid om jag litat på den jämt.



Lådorna till bagaget som nämns ovan här står högt på min önskelista. Teslas med lock.

Som jag alltid sagt och upprepar och som behövs dag 1 är dock lackstiften. Det verkar vanligt att många missa att köpa det, sen står man med massa stenskott och undrar vad man skall ta sig till. Bästa tycker jag är detta:

https://www.ebay.com/itm/192836277967?s ... 2749.l2648
det kitet är så himla komplett med liten stålborste, pensel samt dutt-grej att fylla i stenskottet med.

Det måste man ha innan man får leverans. Det borde nästan egentligen ligga i bilen vid lev - men nu gör det ju tyvärr inte det
Läst detta tipset flera ggr på forumet men aldrig hört så ofta när man pratar om andra bilar. Är Tesla mer benägna att få stenskottsskador?
Nej det var likadant på min XC60. Fast ju mer du betalat för bilen, desto viktigare blir det för totalekonomin. Vilken bil man än äger så är just värdeminskningen den avsevärt största kostnaden. Det blir viktigare att fylla i stenskotten direkt desto dyrare bil du köper. typ såhär, SR+ viktigt, LR superviktigt, Y= asviktigt, X-superduperviktigt, MS plaid man får ta ett förstoringsglas och hjälp,. Roadster= man låter ett proffs göra det :D
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
snowie_
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 11 mar 2022 23:14

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av snowie_ »

Ilduce77 skrev:
snowie_ skrev:
Bild

Bagagerums matta var min första grej.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den såg bra ut... Har du länk?
https://teslify.se/tesla-model-y/bagage ... la-model-y


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av LarsL »

TSLAMY skrev:
Tänk på detta....
Flertalet av produkterna kan beställas från tyskland och då slipper ni risken med PostNords Paket som hängs utanför postlådan med stöldrisk.
Alla dar i veckan leverera de tyska sajterna med krav på legitimerad mottagare vilket inte sker med PostNörd leveranserna.

De s.k svenska leverantörerna som till exempelt Täässsla.se tar inget ansvar för uteblivna leveranser och anser dig som mottagare av leveranserna som ansvarig för mottagandet oavsett om du inte har mottagit din beställning.
PostNord med legitimering suger ju Babian xxx efter slutet på pandemin. Har fått åka in till deras terminal och hämta paketen då de tydligen inte kan leverera hem eller till närmsta ombud. Att skicka med PostNord är lite som att hämta i butik.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av LarsL »

Någon som har hittat eller fixat en skräpkorg till Model Y. Till Model 3 printade jag en som passade i mittkonsolen. Till Model S köpte jag en plastburkarna som funkade hyggligt.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av martinot »

LarsL skrev:
Någon som har hittat eller fixat en skräpkorg till Model Y. Till Model 3 printade jag en som passade i mittkonsolen. Till Model S köpte jag en plastburkarna som funkade hyggligt.
Jag har två stycken till M3 som borde fungera till MY. En som mjuk korg som hänger på baksidan av framsäte (med clips i själva fickan), och en i hårdplast som hänger i sidan på dörren. Köpte bägge på amazon.se har jag för mig. Om det är intressant så kan jag se om jag hittar länkar till de.

Har dock inte sett någon lösning för just att ha de i mittkonsolen (en att sätta precis bakom mittkonsolen är nog det närmaste), men det borde säkert finnas någon som gjort det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av mikebike »

LarsL skrev:
Någon som har hittat eller fixat en skräpkorg till Model Y. Till Model 3 printade jag en som passade i mittkonsolen. Till Model S köpte jag en plastburkarna som funkade hyggligt.
Jag har en plastpåse i mittkonsolen. ;)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av SwedishAdvocate »

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Model Y bästa tillbehör?

Inlägg av Jaegaern »

LarsL skrev:
Någon som har hittat eller fixat en skräpkorg till Model Y. Till Model 3 printade jag en som passade i mittkonsolen. Till Model S köpte jag en plastburkarna som funkade hyggligt.
Tänkte länge på om jag skulle 3d-printa en fräck grej.. Men det fick bli en pappmugg från Mc Donalds, storlek M. Den bor i dörren där flaskor ska stå, alltså längst fram där det är rundat.
Har en rulle 2-literspåsar som ligger bredvid så jag lätt kan slänga aktuell påse och byta ut.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Skriv svar