Game Controller och Sonic?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

liquidmonkey
Inlägg: 50
Blev medlem: 18 feb 2020 22:32

Game Controller och Sonic?

Inlägg av liquidmonkey »

Har en 2021-12 ny MY och i januari vi hade Sonic i Arcade.
Äntligen köpt en wired Logitech controller men SONIC FINNS INTE LÄNGRE???!!!
Är det bara oss?

Och YouTube är fullt med folk som koppla in controller i fram mitt usb c och spelar.
Det funkar inte och jag måste använder usb 2 i glovebox.

Är det så bara i Europa?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7471
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av mikebike »

liquidmonkey skrev:
Har en 2021-12 ny MY och i januari vi hade Sonic i Arcade.
Äntligen köpt en wired Logitech controller men SONIC FINNS INTE LÄNGRE???!!!
Är det bara oss?

Och YouTube är fullt med folk som koppla in controller i fram mitt usb c och spelar.
Det funkar inte och jag måste använder usb 2 i glovebox.

Är det så bara i Europa?
Tror de flesta 2022 saknar datatrafik i USB-C. Dessutom saknas möjligheten att spela musik från USB. :evil:
Som vanligt när det gäller Tesla så genomförs förändringar löpande, och utan information.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
PapaM
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 31 mar 2020 20:44
Referralkod: ts.la/kristofer87983

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av PapaM »

Jag hämtade ut min MY i december vilken saknade USB och trådlös laddning i mittkonsol fram. Fick detta monterat i januari av Mobile Service och ungarna drog igång spelen med handkontroller direkt. Sen försvann alla spel med stöd för handkontroll i och med någon uppdatering efter det. Har dock inte koll på vilken.

Har ett lagt ett ärende och dom har tryckt ut två uppdateringar utan framgång och sen inte hört nåt mer. Har besök inbokat den 16 mars på Service Center (ska även få dragkrok monterat) så jag får väl höra då.
MYP svart/svart -23
Användarvisningsbild
Smygisen
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 05 jul 2021 20:17

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av Smygisen »

Jag spelar regelbundet med kontroll. Dock bara testat Sonic, och det var ett tag sedan. Spelet finns dock kvar i menyn. Har en Y uttagen i September.
liquidmonkey
Inlägg: 50
Blev medlem: 18 feb 2020 22:32

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av liquidmonkey »

Hej,
Service kom förra veckan och installerade usb c och trådlös laddaren.
Bra, tack.
Men kontrollern funkar inte.
Ringde service och dom sa att runt Oktober 2021 tesla hade slutat att installera usb c med data trafik, för att dom HW finns inte att ta på.
Istället blir det usb c med bara ström men dom finns inte bär bilen byggdes, men skulle kommer senare.

Och som andra, jag fick Sonic vid jul uppdatering MEN pga konfiguration på bilen, ingen usb c med data, då tåg bort tesla spel för kontrollen med en uppdatering i slut på februari.

Service oxå sa att tesla ska uppdatera bluetooth på bilen så att en BT kontrollen funkar med Sonic MEN ingen datum bestämt än.

Då vet vi :)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av TiborBlomhall »

I min Tesla Model 3 från 2019 kan jag spela alla spel med min spelkontroll förutom Sonic. Alla andra spel fungerar bra men Sonic beter sig bara som om min spelkontroll inte fanns. Sonic springer igenom banan men jag kan inte påverka det som händer, hoppa eller så.
julioschneider
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 jun 2022 11:29

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av julioschneider »

Som tur är kan jag fortfarande spela Sonic https://apkrabi.com/
Senast redigerad av julioschneider, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av tor-ake »

TiborBlomhall skrev:
I min Tesla Model 3 från 2019 kan jag spela alla spel med min spelkontroll förutom Sonic. Alla andra spel fungerar bra men Sonic beter sig bara som om min spelkontroll inte fanns. Sonic springer igenom banan men jag kan inte påverka det som händer, hoppa eller så.
Jag lyckades inte heller komma förbi introscenen, men min son testade _alla_ knappar på kontrollen (logitech) och hittade till sist att nedre främre högra knappen (långfingret) startade själva spelet. Inte A-B eller X-Y, inte start och inte select...
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
JoseBargeman
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 jul 2022 16:57

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av JoseBargeman »

Hej, förlåt för att jag skriver i en gammal tråd, jag är i samma situation. Kan någon föreslå nästa steg? There are great many space games that you can play whenever on the internet, Most Popular Slots https://www.slotozilla.com/free-slots/popular in the World. This isn't an embellishment. There are suppliers with in excess of 600 gaming machines in their assortment, and online slots have been being developed for almost 30 years, so it's not surprising that there are huge number of various choices. Yet, typically, amount isn't equivalent to quality: just a portion of these games figure out how to enter the popular slots class. The quantity of players concludes which games are the best online slots. Some gaming machines draw in more consideration than others and are played by additional individuals. We will examine the explanations behind this underneath, however until further notice, we should express that this present circumstance shifts according to the way of life: every nation has an alternate rundown of popular slots. In this article, we will discuss the best online slots and give arrangements of popular slots by country. As usual, you can play each game recorded beneath free of charge at SlotoZilla.
Hi!
Användarvisningsbild
drbager
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 08 maj 2022 22:21
Referralkod: ts.la/johanemil622445

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av drbager »

Sonic mfl funkar att spela med kontroll (ps4, ps5 och stadia testade) kopplad via usb i mittkonsolen på min MYP.
Användarvisningsbild
Strebern
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 08 feb 2022 20:16

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av Strebern »

Kör med Xbox handkontroll (äldre) med USB-kabel, den funkar utmärkt, inga konstiga knappar
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
Zarzook
Inlägg: 2
Blev medlem: 04 apr 2022 11:14

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av Zarzook »

Kör med Ps4 trådlöst med 8BitDo Wireless Game Controller (som sitter i usbuttaget i handsfacket )
har en model y p ifrån i somras
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 feb 2023 09:42
Ort: Östergötland

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av MY_piraya »

Någon som vet om dessa fungerar i Teslan?

https://www.netonnet.se/art/gaming/ratt ... b=standard
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Beställd 6/2 | VIN 2023-03-27 | Upphämtning 22/5 | Hemleverans 24/5
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av frippan »

Från och med nästa uppdatering 2023.26 så får bilen stöd för blåtandskontrollers
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 feb 2023 09:42
Ort: Östergötland

Re: Game Controller och Sonic?

Inlägg av MY_piraya »

MY_piraya skrev: 10 jul 2023 19:19
Någon som vet om dessa fungerar i Teslan?

https://www.netonnet.se/art/gaming/ratt ... b=standard
dessa fungerade efter en uppdatering av FW. :) (USB-A i handskfacket . )
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Beställd 6/2 | VIN 2023-03-27 | Upphämtning 22/5 | Hemleverans 24/5
Skriv svar