Lifehack; säkerhetsbälte bak

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Lifehack; säkerhetsbälte bak

Inlägg av themax »

Jag tröttnade på skramlet och barnen på att behöva leta upp spännet vid sidan om baksätet varje gång. En resa till Panduro för att inhandla en meter läderrem och en uppsättning tryckknappar plus lite fantasi senare så håller sig bältet där det ska.

Bild

Jag satte fast läderremmen i fästena för nackstödet och nu är förhoppningsvis problemet löst. Vi får väl prova några veckor om produktutveckling behövs. Hittills verkar det dock lovande.

Tittade på 3D-utskrifter också, men det såg väldigt klumpigt ut.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11509
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Lifehack; säkerhetsbälte bak

Inlägg av martinot »

Snyggt löst! Ser riktigt välgjort och proffsigt ut. :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 771
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Lifehack; säkerhetsbälte bak

Inlägg av Ilduce77 »

Snyggt! :)
Användarvisningsbild
Smygisen
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 05 jul 2021 20:17

Re: Lifehack; säkerhetsbälte bak

Inlägg av Smygisen »

Snygg lösning, men ett annat tips är att luta sätet i läget längst bak. Så ligger iaf min bälten kvar på rätt sida om sätet så att ungarna snabbt kan spänna fast sig.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Lifehack; säkerhetsbälte bak

Inlägg av themax »

Smygisen skrev:
Snygg lösning, men ett annat tips är att luta sätet i läget längst bak. Så ligger iaf min bälten kvar på rätt sida om sätet så att ungarna snabbt kan spänna fast sig.
Ja, det funkar skapligt om sätet är lutat max. Men nu finns ingen chans att spännet skramlar mot plasten heller.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Lifehack; säkerhetsbälte bak

Inlägg av themax »

Nu fick jag äntligen tid att ta några foton. Bild
Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Tur tut
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 11 apr 2022 22:52

Re: Lifehack; säkerhetsbälte bak

Inlägg av Tur tut »

Snyggt, tack för inspirationen. Kan ju hoppas att man inte behöver men om så blir fallet har du en bra lösning
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lifehack; säkerhetsbälte bak

Inlägg av Bjelke »

Stiligt och enkelt ju :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar