Det är just låg fart över "korta" ojämnheter som är problemet, typ mindre farthinder (limpor), potthål och asfaltkanter.. I högre fart är MY minst lika bekväm som M3.
Exakt, det är exakt min upplevelse trots att jag åkt/kört väldigt lite.
Det pekar lite åt hållet att det inte är fel på dämparen i sig men kanske istället på infästningen till dämparen.
Det är just låg fart över "korta" ojämnheter som är problemet, typ mindre farthinder (limpor), potthål och asfaltkanter.. I högre fart är MY minst lika bekväm som M3.
Exakt, det är exakt min upplevelse trots att jag åkt/kört väldigt lite.
Det pekar lite åt hållet att det inte är fel på dämparen i sig men kanske istället på infästningen till dämparen.
Det låter som att det borde finnas ett relativt billigt fix?
Under min korta provkörning av LR så upplevde jag samma sak. Broskarvar var inte heller en angenäm upplevelse. Men vid normala förhållanden var det absolut inga konstigheter.
Kan för lite om såna här saker för att kunna spekulera i varför, men den är ju klart bekvämare än den sänkta mx5:a jag hade en gång i tiden, den hade dock inte mycket fjädringsväg kvar i aktern. Audi A6 med original sportchassi har jag också haft och den var hårt satt men jag tyckte ändå att den var väldigt bekväm. Broskarvar märktes knappt i den. Inte luftfjädring.
All information jag har sett tyder på megacasting fram på de som tillverkas i Berlin redan från start. Finns det någon verifierad källa som säger annat?
Att Kinabilarna skulle få samma stötdämpare som de från Berlin är tveksamt. Jag tror inte LR och P från Freemont har samma.
Det finns ju t.o.m. några bilar levererade därifrån så nån video eller nåt borde det ju finnas redan som bekräftar
om det är mega fram (eller inte)…
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Svarar mig själv då jag kom på att det finns regnummer på bilder här.. För mig vill Trygg-Hansa ha 100:- mindre i månaden för en MYP jämfört med en MYLR.
Svarar mig själv då jag kom på att det finns regnummer på bilder här.. För mig vill Trygg-Hansa ha 100:- mindre i månaden för en MYP jämfört med en MYLR.
Svarar mig själv då jag kom på att det finns regnummer på bilder här.. För mig vill Trygg-Hansa ha 100:- mindre i månaden för en MYP jämfört med en MYLR.
Helt logiskt
Kanske fler entusiaster som köper Performance, som är mer rädda om bilarna
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Svarar mig själv då jag kom på att det finns regnummer på bilder här.. För mig vill Trygg-Hansa ha 100:- mindre i månaden för en MYP jämfört med en MYLR.
Helt logiskt
Kanske fler entusiaster som köper Performance, som är mer rädda om bilarna
Normalt sett åker ju premien upp mer ju starkare motor man har så det är ju lite mysko.
Sen har de ju inte heller någon historisk data på Performance då den inte funnits i Sverige. De kanske tittar på M3P och den av någon anledning är mindre inblandad i olyckor än M3LR?
Min säljare på Audi berättar om vad det kostar folk att lämna in sina leasade bilar... kan tänka mig att det gänget inte köper Performancevarianterna, och därmed slipper entusiastkunderna betala för eländet.