Vi som hämtat ut MYP!

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av SwedishAdvocate »

Mattias82 skrev:
Någon som har koll på räckvidden eller förbrukningen när man kör blandat på 30, 50 och 70-vägar?
I de hastigheterna borde det väl vara ganska nära de angivna WLTP-siffrorna med tanke på att genomsnittshastigheten i det testet är 46,5 km/h... Givet att det är ~18 grader C eller varmare och vindstilla dvs... Är det betydligt kallare, spåregn och motvind blir det kanske lite mindre, men kanske inte så mycket mindre. Jag är dock 'endast' lekman på det här... 8-)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Johan_YJ7
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 02 aug 2021 13:27

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Johan_YJ7 »

jatsson skrev:
Hämtade ut min MYP igår. Är nu sugen på att sätta på PPF på fronten för att minska risken för stenskott samt lägga på en keramisk lackbehandling på hela bilen.

Någon som kan rekommendera firma för att lägga PPF som är erkänt bra och gör det till ett bra pris?

Rabattkod eller dylikt uppskattas också!
Bor i Stockholm
Ja, glöm inte PPF vad du gör. Jag sket i det och har 15 stenskott (se posthistorik) i fronten. Glöm inte kolla bakdörrarna så att de inte missat sätta PPF där, som de gjorde för mig.. :?
Också intresserad av tips på firma förresten, även för omlackering, då lägga PPF över stenskotten blir sådär :roll:
MYP 2023 MCR/Vit Lev 21/6
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av themax »

jatsson skrev:

Någon som kan rekommendera firma för att lägga PPF som är erkänt bra och gör det till ett bra pris?
Bil & Glasdesign i Länna. Punkt.

https://www.bilglasdesign.se
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av anna__ »

Johan_YJ7 skrev:
jatsson skrev:
Hämtade ut min MYP igår. Är nu sugen på att sätta på PPF på fronten för att minska risken för stenskott samt lägga på en keramisk lackbehandling på hela bilen.

Någon som kan rekommendera firma för att lägga PPF som är erkänt bra och gör det till ett bra pris?

Rabattkod eller dylikt uppskattas också!
Bor i Stockholm
Ja, glöm inte PPF vad du gör. Jag sket i det och har 15 stenskott (se posthistorik) i fronten. Glöm inte kolla bakdörrarna så att de inte missat sätta PPF där, som de gjorde för mig.. :?
Också intresserad av tips på firma förresten, även för omlackering, då lägga PPF över stenskotten blir sådär :roll:
Pratar vi om huven eller typ bumper kit? :roll:
tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av tobiaslej »

Hämtade ut i måndags. Har kört M3SR+ i 3 år. Var inte beredd på HUR mkt skönare MYP är. Tystare, ett par snäpp större, snyggare, stolarna grymt sköna, utrymmena, bagaget. Älskar den.

Fick dock första serviceärendet idag....sos-telefonen behöver servas.....

På M3an hade jag säkert minst 10 serviceärenden på 3 år. Inga större saker men många små. Så hoppas jag slipper det nu....
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
Johan_YJ7
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 02 aug 2021 13:27

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Johan_YJ7 »

anna__ skrev:
Johan_YJ7 skrev:
jatsson skrev:
Hämtade ut min MYP igår. Är nu sugen på att sätta på PPF på fronten för att minska risken för stenskott samt lägga på en keramisk lackbehandling på hela bilen.

Någon som kan rekommendera firma för att lägga PPF som är erkänt bra och gör det till ett bra pris?

Rabattkod eller dylikt uppskattas också!
Bor i Stockholm
Ja, glöm inte PPF vad du gör. Jag sket i det och har 15 stenskott (se posthistorik) i fronten. Glöm inte kolla bakdörrarna så att de inte missat sätta PPF där, som de gjorde för mig.. :?
Också intresserad av tips på firma förresten, även för omlackering, då lägga PPF över stenskotten blir sådär :roll:
Pratar vi om huven eller typ bumper kit? :roll:
Huv front och skärmar, 3-4 flisor per del.
MYP 2023 MCR/Vit Lev 21/6
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Användarvisningsbild
Rorspjell
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 06 jul 2020 08:25
Ort: Billesholm

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Rorspjell »

tobiaslej skrev:
Hämtade ut i måndags. Har kört M3SR+ i 3 år. Var inte beredd på HUR mkt skönare MYP är. Tystare, ett par snäpp större, snyggare, stolarna grymt sköna, utrymmena, bagaget. Älskar den.

Fick dock första serviceärendet idag....sos-telefonen behöver servas.....

På M3an hade jag säkert minst 10 serviceärenden på 3 år. Inga större saker men många små. Så hoppas jag slipper det nu....
Det är inte det klassiska E-call som dyker upp när den inte hittar täckning tillräckligt snabbt? Har jag haft några gånger men det går över till nästa gång för min del.
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av tslaqqq »

tobiaslej skrev:
Hämtade ut i måndags. Har kört M3SR+ i 3 år. Var inte beredd på HUR mkt skönare MYP är. Tystare, ett par snäpp större, snyggare, stolarna grymt sköna, utrymmena, bagaget. Älskar den.

Fick dock första serviceärendet idag....sos-telefonen behöver servas.....

På M3an hade jag säkert minst 10 serviceärenden på 3 år. Inga större saker men många små. Så hoppas jag slipper det nu....
Skit i det felet om du parkerar o lämnar bilen en stund (timmar) så är felet borta med största sannolikhet eller hård reset på det
tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av tobiaslej »

tslaqqq skrev:
tobiaslej skrev:
Hämtade ut i måndags. Har kört M3SR+ i 3 år. Var inte beredd på HUR mkt skönare MYP är. Tystare, ett par snäpp större, snyggare, stolarna grymt sköna, utrymmena, bagaget. Älskar den.

Fick dock första serviceärendet idag....sos-telefonen behöver servas.....

På M3an hade jag säkert minst 10 serviceärenden på 3 år. Inga större saker men många små. Så hoppas jag slipper det nu....
Skit i det felet om du parkerar o lämnar bilen en stund (timmar) så är felet borta med största sannolikhet eller hård reset på det
jepp, så är det nog
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7481
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av mikebike »

Kan ni titta på SVTPLAY i bilen?

Vi som har MYLR 2021 har tydligen eSIM som fortfarande tror att de är i Nederländerna. Frågan är om MYP tror att de är i Tyskland?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 341
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av larjon »

mikebike skrev:
Kan ni titta på SVTPLAY i bilen?

Vi som har MYLR 2021 har tydligen eSIM som fortfarande tror att de är i Nederländerna. Frågan är om MYP tror att de är i Tyskland?
Kan du inte köra internetdelning från telefonen och koppla upp bilen där för att kolla på SVT?
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Lystico
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 02 sep 2020 08:19
Ort: Stockholm

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Lystico »

Är det fler än jag som har problem med vindbrus på förarsidan? Dörren är också svår att stänga
P3D-20 Grå med vit inredning
Teslahasse
Inlägg: 13
Blev medlem: 10 maj 2022 20:47

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Teslahasse »

Lystico skrev:
Är det fler än jag som har problem med vindbrus på förarsidan? Dörren är också svår att stänga
Nope, inget jag upplevt
Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 24 feb 2020 10:43

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Jontez »

Lystico skrev:
Är det fler än jag som har problem med vindbrus på förarsidan? Dörren är också svår att stänga
Min förardörren var ganska trög att stänga. Men läste att flera på Facebook hade upplevde samma och att de troligen är listerna som ger med sig så småningom. Upplever dock inget som helst vindbrus.
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 853
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av loftux »

Jontez skrev:
Lystico skrev:
Är det fler än jag som har problem med vindbrus på förarsidan? Dörren är också svår att stänga
Min förardörren var ganska trög att stänga. Men läste att flera på Facebook hade upplevde samma och att de troligen är listerna som ger med sig så småningom. Upplever dock inget som helst vindbrus.
Här en som har stora problem med dörren
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
avocade
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 27 maj 2014 18:43

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av avocade »

Har de adderat dubbla lister på dörrarna nu eller är det fortfarande bara de inre? Isf ska jag skicka tillbaka mitt paket med extralister omgående: https://www.xn--tssla-gra.se/y/tatnings ... ts-model-y

PS. När jag kollade på demobilen i måndags så verkade den iaf ha en tätningslist på taket, så den här behövs nog inte längre åtminstone: https://www.xn--tssla-gra.se/y/tatnings ... ka-model-y
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7481
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av mikebike »

larjon skrev:
mikebike skrev:
Kan ni titta på SVTPLAY i bilen?

Vi som har MYLR 2021 har tydligen eSIM som fortfarande tror att de är i Nederländerna. Frågan är om MYP tror att de är i Tyskland?
Kan du inte köra internetdelning från telefonen och koppla upp bilen där för att kolla på SVT?
Jo, men det skall inte behövas och då kan inte telefonen lämna bilen om någon annan skall titta på "TV".

Jag var mest nyfiken på om MYP har samma problem som MYLR. SC hävdar att "ingenjörerna" jobbar på att lösa problemet. :roll:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 feb 2019 09:09
Ort: Västmanland

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Delevi »

Sådär, nu har jag hämtat min vita i ett hav av svarta MYP.
Stor skillnad från min 2020 M3P även om jag älskade den. Känns att det är en helt annan kvalitet.
3745F263-C6C0-4415-8221-CA597F6AB2C7.jpeg
Model X Plaid - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
mackan12
Inlägg: 36
Blev medlem: 19 maj 2022 11:47

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av mackan12 »

Hur många vita fanns de på plats? Väntar själv på en vit :D
Sa dem något om när det skulle komma
Mer vita?

Den vita ser riktigt fin ut!!
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 feb 2019 09:09
Ort: Västmanland

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Delevi »

mackan12 skrev:
Hur många vita fanns de på plats? Väntar själv på en vit :D
Sa dem något om när det skulle komma
Mer vita?

Den vita ser riktigt fin ut!!
mackan12 skrev:
Hur många vita fanns de på plats? Väntar själv på en vit :D
Sa dem något om när det skulle komma
Mer vita?

Den vita ser riktigt fin ut!!
Ja, den gör sig fin som vit.
Fanns typ 3 till vita och säkert 100 svarta.
Dom sa att alla svarta nu har kommit och nu kommer det bara vita. Trodde också att det kommer gå undan iom att Berlin numera kör tvåskift.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
mackan12
Inlägg: 36
Blev medlem: 19 maj 2022 11:47

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av mackan12 »

Tack för info!!Härligt att höra! Kanske man kan få sin bil innan midsommar :)
mojek101
Inlägg: 8
Blev medlem: 25 mar 2022 23:13

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av mojek101 »

Delevi skrev:
Sådär, nu har jag hämtat min vita i ett hav av svarta MYP.
Stor skillnad från min 2020 M3P även om jag älskade den. Känns att det är en helt annan kvalitet.

Utan Autopilot eller FSD?
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 feb 2019 09:09
Ort: Västmanland

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Delevi »

mojek101 skrev:
Delevi skrev:
Sådär, nu har jag hämtat min vita i ett hav av svarta MYP.
Stor skillnad från min 2020 M3P även om jag älskade den. Känns att det är en helt annan kvalitet.

Utan Autopilot eller FSD?
Yes, standard AP.
Tror inte det kommer vara problem att få leverans för nån innan Juli.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Ilduce77 »

Delevi skrev:

Ja, den gör sig fin som vit.
Fanns typ 3 till vita och säkert 100 svarta.
Dom sa att alla svarta nu har kommit och nu kommer det bara vita. Trodde också att det kommer gå undan iom att Berlin numera kör tvåskift.

Åh.. Då finns det hopp...

Väntar på en vit LR med 20 tum och en vit MYP.

Jag vill hellre ha MYP, men inte så mycket att jag hellre missar bonusen, om nu LR skulle dyka upp innan 1 juli och beslutet landar i ett bonustak..
Användarvisningsbild
Lystico
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 02 sep 2020 08:19
Ort: Stockholm

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av Lystico »

loftux skrev:
Jontez skrev:
Lystico skrev:
Är det fler än jag som har problem med vindbrus på förarsidan? Dörren är också svår att stänga
Min förardörren var ganska trög att stänga. Men läste att flera på Facebook hade upplevde samma och att de troligen är listerna som ger med sig så småningom. Upplever dock inget som helst vindbrus.
Här en som har stora problem med dörren

Jag har extremt vindbrus - cirka 80 decibel mätte jag det till
P3D-20 Grå med vit inredning
Skriv svar