Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Om man skall lära av historien så...
Problemet är att Teslas uppfattning om vad som är "tillräckligt bra" inte stämmer med min.
När det gäller parkeringsassistans så kommer det aldrig fungera utan sensorer.
Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Varför är det här så självklart?
USS är ju ett helt och hållet färdigutvecklat system. Hur svårt är det att behålla den programkod som krävs för det? Det kan väl vara en helt separat enhet kod parallellt med det övriga systemet. 'Självkörningsbiten' är ju som Tesla ser det å andra sidan inte alls färdigutvecklad...
Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Varför är det här så självklart?
USS är ju ett helt och hållet färdigutvecklat system. Hur svårt är det att behålla den programkod som krävs för det? Det kan väl vara en helt separat enhet kod parallellt med det övriga systemet. 'Självkörningsbiten' är ju som Tesla ser det å andra sidan inte alls färdigutvecklad...
De slipper hålla tiotusentals kofångare med hål i och USS i lager i 20år som skulle behövas bytas om man krockar/blir påkörd.
Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Varför är det här så självklart?
USS är ju ett helt och hållet färdigutvecklat system. Hur svårt är det att behålla den programkod som krävs för det? Det kan väl vara en helt separat enhet kod parallellt med det övriga systemet. 'Självkörningsbiten' är ju som Tesla ser det å andra sidan inte alls färdigutvecklad...
De slipper hålla tiotusentals kofångare med hål i och USS i lager i 20år som skulle behövas bytas om man krockar/blir påkörd.
Det är ju inte det diskussionen handlar om. Diskussionen handlar om de bilar som redan har USS.
Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Varför är det här så självklart?
USS är ju ett helt och hållet färdigutvecklat system. Hur svårt är det att behålla den programkod som krävs för det? Det kan väl vara en helt separat enhet kod parallellt med det övriga systemet. 'Självkörningsbiten' är ju som Tesla ser det å andra sidan inte alls färdigutvecklad...
De slipper hålla tiotusentals kofångare med hål i och USS i lager i 20år som skulle behövas bytas om man krockar/blir påkörd.
Det är ju inte det diskussionen handlar om. Diskussionen handlar om de bilar som redan har USS.
Ja säkert mer än en miljon (M3/MY) som har USS som rullar. Om en sån kofångare blir skadad kommande 20år måste Tesla få fram en ny kofångare med USS. Men om de ”uppdaterar” alla befintliga bilar till vision only så kan de ta en kofångare från produktionen utan USS. Förstår du?
USS är ju ett helt och hållet färdigutvecklat system. Hur svårt är det att behålla den programkod som krävs för det? Det kan väl vara en helt separat enhet kod parallellt med det övriga systemet. 'Självkörningsbiten' är ju som Tesla ser det å andra sidan inte alls färdigutvecklad...
De slipper hålla tiotusentals kofångare med hål i och USS i lager i 20år som skulle behövas bytas om man krockar/blir påkörd.
Det är ju inte det diskussionen handlar om. Diskussionen handlar om de bilar som redan har USS.
Ja säkert mer än en miljon (M3/MY) som har USS som rullar. Om en sån kofångare blir skadad kommande 20år måste Tesla få fram en ny kofångare med USS. Men om de ”uppdaterar” alla befintliga bilar till vision only så kan de ta en kofångare från produktionen utan USS. Förstår du?
Ok. Men varför måste man ta bort den här funktionen från de bilar som inte har skadade USS-system? Med den här logiken kan man behålla koden för USS på alla bilar som fortfarande har fungerande USS. Om en bils USS-system däremot skulle bli skadat kan jag förstå resonemanget. Och då kan ju Tesla istället för att deaktivera USS på hela flottan enbart deaktivera USS-koden på de bilar som behöver repareras för parkeringsskador eller där ultrasonic-sensorerna fått problem av andra orsaker.
Jag har bara det lilla problemet att laddhandtaget inte låses. Men vad katten, bilen laddar ändå, så jag ska inte klaga! Mobil service bokad till måndag eftermiddag.
Screenshot_20221123_225142.jpg
Jag har samma med min kabel..
Testa att trycka svagt åt vänster på laddhandsken. Då låser min.
Man måste göra samma sak när man ska låsa upp.
Det verkar vara så att hålet i handsken, där spärren ska gå in, är någon liten millimeter för litet eller fel åt något håll..
Jag fick USS på min LR som jag hämtade ut i veckan. Men jag har insett att jag inte använder de alls. De varnar alldeles för tidigt för min del och jag använder hellre kamerorna och sidobackspeglar. Behöver dagligen parkera med cm avstånd, så där hjälper inte USS. Men utan kameror hade jag varit totalt körd
Men om parkeringsassistans eller framförallt summon osv inte blir bra utan så är det tråkigt. Men såg någon video där de blockerade USS vid autofickparkering och den körde ändå. Så de spekulerade i att den funktionen ändå fungerar bra utan USS, och verkar ignorera dessa ändå.
Är det någon som vet om man på något sätt kan se om bilen har 5mp kameror eller ej?
Tror inte att det går att få det bekräftat till 100%. Men jämför jag bilden med min MY LR som tillverkades nu i september med bilden från min M3 LR från tidigt 2021 så är det stor skillnad i kvalité. Men det behöver inte nödvändigtvis vara upplösningen som är grunden till det.
Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Ja, man kan ju killgissa.... jag tror det blir svårt för Tesla att rent legalt plocka bort funktionaliteten.
"Kommer bilar utrustade med ultraljudssensorer att förlora funktionaliteten?
För närvarande planerar vi inte att ta bort ultraljudssensorernas funktion i våra befintliga bilar."
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Ledsen att säga men även bilar med USS kommer framöver få dessa inaktiverade när Vision är tillräckligt bra, typ. Samma som med radarn alltså så inget att göra, om man inte vill vara lite glad så länge de nu förblir aktiva då. Räknar kallt med att vår M3P -21 tappar USS så småningom.
Ja, man kan ju killgissa.... jag tror det blir svårt för Tesla att rent legalt plocka bort funktionaliteten.
"Kommer bilar utrustade med ultraljudssensorer att förlora funktionaliteten?
För närvarande planerar vi inte att ta bort ultraljudssensorernas funktion i våra befintliga bilar."
Jag fick USS på min LR som jag hämtade ut i veckan. Men jag har insett att jag inte använder de alls. De varnar alldeles för tidigt för min del och jag använder hellre kamerorna och sidobackspeglar. Behöver dagligen parkera med cm avstånd, så där hjälper inte USS. Men utan kameror hade jag varit totalt körd .
Mina uss fungerade utmärkt nyss när jag parkerade.
Framtill finns ingen kamera och baktill ser kamerabilden ut så här:
Jag har bara det lilla problemet att laddhandtaget inte låses. Men vad katten, bilen laddar ändå, så jag ska inte klaga! Mobil service bokad till måndag eftermiddag.
Bilagan Screenshot_20221123_225142.jpg finns inte längre
Jag har samma med min kabel..
Testa att trycka svagt åt vänster på laddhandsken. Då låser min.
Man måste göra samma sak när man ska låsa upp.
Det verkar vara så att hålet i handsken, där spärren ska gå in, är någon liten millimeter för litet eller fel åt något håll..
Ranger konstaterade direkt att ladduttaget var snedmonterat. Han rev ner all inredning på vänster sida, justerade, och nu funkar det utan trix. Tog en halvtimme. Nu linjerar laddluckan bättre också - förut stack den ut lite i nederkant.
Så var den uthämtad, men vad som skulle varit en bra dag blev snabbt åt helvete. Hann inte ens hem före Värmen lade av, testade alla "trix" med omstart osv men inget funkar. De har gjort diagnos och behöver byta delar, som de inte vet när de får in i lager... Det här är verkligen inte ok, får se hur de tänkt lösa detta.
Tänkte uppdatera ang problemet jag hade.
Måste säga att de löste allt väldigt smidigt och bra, efter att jag kontaktade dem så kom de hem hit samma dag med en MYP som lånebil och tog med min till service. Fick även rabattkod i teslashoppen som kompensation. Och idag fick jag tillbaks min bil fixad och klar. De ska ha en stjärna för hur de hanterade detta trots allt.
Så var den uthämtad, men vad som skulle varit en bra dag blev snabbt åt helvete. Hann inte ens hem före Värmen lade av, testade alla "trix" med omstart osv men inget funkar. De har gjort diagnos och behöver byta delar, som de inte vet när de får in i lager... Det här är verkligen inte ok, får se hur de tänkt lösa detta.
Tänkte uppdatera ang problemet jag hade.
Måste säga att de löste allt väldigt smidigt och bra, efter att jag kontaktade dem så kom de hem hit samma dag med en MYP som lånebil och tog med min till service. Fick även rabattkod i teslashoppen som kompensation. Och idag fick jag tillbaks min bil fixad och klar. De ska ha en stjärna för hur de hanterade detta trots allt.
Låtr bra! Vad har dom gjort, vämepumpen eller någon sensor?
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Så var den uthämtad, men vad som skulle varit en bra dag blev snabbt åt helvete. Hann inte ens hem före Värmen lade av, testade alla "trix" med omstart osv men inget funkar. De har gjort diagnos och behöver byta delar, som de inte vet när de får in i lager... Det här är verkligen inte ok, får se hur de tänkt lösa detta.
Tänkte uppdatera ang problemet jag hade.
Måste säga att de löste allt väldigt smidigt och bra, efter att jag kontaktade dem så kom de hem hit samma dag med en MYP som lånebil och tog med min till service. Fick även rabattkod i teslashoppen som kompensation. Och idag fick jag tillbaks min bil fixad och klar. De ska ha en stjärna för hur de hanterade detta trots allt.
Låtr bra! Vad har dom gjort, vämepumpen eller någon sensor?
De har bytt Ac kompressor och super manifold enligt fakturan, plus lite småsaker kopplade därtill, saker för över 25k. antar att de bytte allt som ett paket.
De bytte AC komponenter liknande ovan på min också, fick felmeddelande om fel på kliman under sommaren, men kyla och värme funkade fortsatt under denna tid.
Då har jag äntligen hämtat ut ett ex till mig själv. Fantastisk bil på vägen.
Bakluckan något sned men ser lätt ut att justera, ena strålkastaren behöver justeras och frunklocket likaså. Men dörrar och gångjärnen vid taket ser riktigt fina ut.
Hann med att få en sten i ett av hjulen på vägen hem, och även att tappa stenen så det blev tyst igen. Då har jag redan provat på den grejen.
Till er som beställt Nokian R3 på 21" kan jag lugna er med att de lät inte mycket och kändes inte speciellt sladdriga. Fjädringen oväntat följsam trots 21", snarare bättre än förra bilen med 20". Däremot är den här bilen gjord för hårdare tag så chassit är "kontant". Totalt sett bra beröm till fjädringskomforten.