Avbeställa eller köpa och sälja

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Avbeställa eller köpa och sälja

Inlägg av Walker »

SnickSnack skrev:
Dinsdale skrev:
Jag hade kollat upp nr 2 med några bilhandlare och/eller nån privatköpare i den omedelbara bekantskapskretsen. Eftersom bilen är utan bonus är det ju bara att göra ägarbytet omedelbart genom att tex ta sällskap med köparen ut till utlämningen. Men tid är också pengar, handlar det om 50000 är det värt det. Handlar det om nån tusenlapp - är det lika värt?

Ta leverans och ångra enligt distansköpslagen innebär väl ändå (om du inte köper kontant) att du får betala uppläggningsavgift för lånet osv, så det är väl inte helt gratis. Betalar du kontant tar det säkert en tid innan du får tillbaka pengarna. Dessutom måste du transportera dig till utlämningen, och det kan bli tjafs kring transportskador varken du eller Tesla noterat vid utlämningen men som Tesla givetvis istället hittar när de tar tillbaka bilen.
Nu ligger några på Blocket, lite olika handlare men ett och samma pris, 899.000kr. Återstår att se om de säljs. Nu vet jag inte vad en handlare har för snitt vinst på en bil i denna prisklass, men med tanke på utpriset borde det vara intressant för en handlare att göra en deal på en ny MYP. Känns som de bör kunna göra en hyfsad vinst.
Riddermark gav 575 för min Ioniq5 och lade ut den för 649800.-
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Skriv svar