Självrisk på lånebil fortfarande galen

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Självrisk på lånebil fortfarande galen

Inlägg av Fredrik j »

Hok skrev:
Jerker skrev:
Skriver man på papper när man provkör en bil? Det har jag aldrig gjort. De brukar fota av legitimationen men inget annat. Har man inte skrivit på nåt avtal kan man väl knappast bli skyldig till att betala nån självrisk.
På mindre orter har jag inte heller skrivit på papper men några gånger när jag provkört bil i Stockholm så har jag fått skriva på och blivit upplyst om självrisken.
Tesla var noga med det när jag provkörde. Fick skriva under med bank-id.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Självrisk på lånebil fortfarande galen

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
Skriver man på papper när man provkör en bil? Det har jag aldrig gjort. De brukar fota av legitimationen men inget annat. Har man inte skrivit på nåt avtal kan man väl knappast bli skyldig till att betala nån självrisk.
Fota leg? Jag kan inte minnas att jag någonsin har visat leg eller körkort när jag skulle provköra en bil. Här är nyckeln, där står bilen, varsågod. Jag har faktiskt ibland undrat hur säljarna bara kan göra så.
Jag kanske inger ett så vansinnigt högt förtroende så de bara litar på att jag inte är en skojare, eller nåt. Ingen aning. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Självrisk på lånebil fortfarande galen

Inlägg av Fredrik j »

mati skrev:
Jerker skrev:
Skriver man på papper när man provkör en bil? Det har jag aldrig gjort. De brukar fota av legitimationen men inget annat. Har man inte skrivit på nåt avtal kan man väl knappast bli skyldig till att betala nån självrisk.
Fota leg? Jag kan inte minnas att jag någonsin har visat leg eller körkort när jag skulle provköra en bil. Här är nyckeln, där står bilen, varsågod. Jag har faktiskt ibland undrat hur säljarna bara kan göra så.
Jag kanske inger ett så vansinnigt högt förtroende så de bara litar på att jag inte är en skojare, eller nåt. Ingen aning. :lol:
På senare år brukar dom dra upp telefonen och fota av körkortet. Men det är ju mest om du skulle sticka. Hos klassiska bilförsäljare är ju ofta demobilarna säljarnas tjänstebilar. Skulle gissa att det är vanlig vagnskada på dom. Lånebil är ju något annat egentligen.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Självrisk på lånebil fortfarande galen

Inlägg av Dafro »

mati skrev:
Jerker skrev:
Skriver man på papper när man provkör en bil? Det har jag aldrig gjort. De brukar fota av legitimationen men inget annat. Har man inte skrivit på nåt avtal kan man väl knappast bli skyldig till att betala nån självrisk.
Fota leg? Jag kan inte minnas att jag någonsin har visat leg eller körkort när jag skulle provköra en bil. Här är nyckeln, där står bilen, varsågod. Jag har faktiskt ibland undrat hur säljarna bara kan göra så.
Jag kanske inger ett så vansinnigt högt förtroende så de bara litar på att jag inte är en skojare, eller nåt. Ingen aning. :lol:
Skönt att du är betrodd, en amma ser väl utomsocknes en halvkriminell nör man glider in med sin E-tron och får minsann sitt leg fotat. :D
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Självrisk på lånebil fortfarande galen

Inlägg av jonasl »

Har lånat bil till nästa dag hos VW, det var en säljares tjänstebil. Skrev inte på något alls. Hos Tesla fick jag signera ett avtal.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar