Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Njutare
Inlägg: 8
Blev medlem: 07 jun 2020 16:29
Ort: Sjöbo

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Njutare »

martinio skrev:
Njutare skrev:
Samma här, skulle hämta på fredag. Som tur är inte något flyg bokat, men en kompis som skulle följa med. Nu kan man inte boka en ny tid den heller eftersom länken inte funkar, kass.
Samma här. Men testa öppna den första länken du fick för att boka upphämtning första gången. Den funkade för mig.
Ny upphämtningstid bokad 16 December i Malmö.

Riktigt trist med förseningar, skulle initialt hämtat upp bilen nu på fredag egentligen...
Tack för tipset om gamla länken.
DasTesla
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2019 15:20

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av DasTesla »

Någon från Göteborg som fått SMS med att boka in dag för att hämta sin RWD ännu? :)
Jag tänkte också ta ett varv förbi Tesla imorgon på väg till jobbet för att spana läget och se om de kommit fler bilar / gå in på SC och fråga om det är RWD modeller som anlänt eller nåt annat.
Jag uppdaterar imorgon!
Tesla Model Y RWD Svart/Svart, 20" Beställd 2022-08-26
Model 3 LR AWD, Pearl White, Vit interiör, 19" (Beställd 2019-10-28, mottagen 2019-12-10)
BMW i3 94Ah Rex -2017
Användarvisningsbild
Skar11n
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 11 sep 2022 14:48
Ort: Forshaga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Skar11n »

Jag hoppas att detta är våra.
IMG_20221206_053928.jpg
MYSR -23
BYD Atto 3 -22
Westtech
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mar 2020 16:04

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Westtech »

DasTesla skrev:
Någon från Göteborg som fått SMS med att boka in dag för att hämta sin RWD ännu? :)
Jag tänkte också ta ett varv förbi Tesla imorgon på väg till jobbet för att spana läget och se om de kommit fler bilar / gå in på SC och fråga om det är RWD modeller som anlänt eller nåt annat.
Jag uppdaterar imorgon!
Jag ringde säljare på måndag och hon sa att bilen INTE kommit till Sverige.
Svart/svart RWD beställd 15/9.
Användarvisningsbild
Skar11n
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 11 sep 2022 14:48
Ort: Forshaga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Skar11n »

Westtech skrev:
DasTesla skrev:
Någon från Göteborg som fått SMS med att boka in dag för att hämta sin RWD ännu? :)
Jag tänkte också ta ett varv förbi Tesla imorgon på väg till jobbet för att spana läget och se om de kommit fler bilar / gå in på SC och fråga om det är RWD modeller som anlänt eller nåt annat.
Jag uppdaterar imorgon!
Jag ringde säljare på måndag och hon sa att bilen INTE kommit till Sverige.
Svart/svart RWD beställd 15/9.
Det va en besvikelse, då tror jag att mitt leveransfönster spricker. Om min bil i samma sitts.
MYSR -23
BYD Atto 3 -22
DasTesla
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2019 15:20

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av DasTesla »

Jag var precis inne på SC i Mölndal och kollade även parkeringen. Lastades av en drös med Model Y men alla hade longe Range badgen bak.

Pratade med en kille inne och han sa att dem ej verkar vara i Sverige men att de ska levereras i mitten av december om planen ej spricker.

Jag beställde 26/8 svart/svart 20”.
Så teorierna med att dem kom med Auto Achieve stämmer nog tyvärr inte, de kanske kommer med biltransport då från Belgien?
Tesla Model Y RWD Svart/Svart, 20" Beställd 2022-08-26
Model 3 LR AWD, Pearl White, Vit interiör, 19" (Beställd 2019-10-28, mottagen 2019-12-10)
BMW i3 94Ah Rex -2017
PBateman
Inlägg: 12
Blev medlem: 14 sep 2022 11:29

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av PBateman »

Samma info fick jag i måndags, men dom sa att bilen kommer levereras innan 31/12.
SMS jag fick för nån vecka sedan så har jag leveransfönster 15-31/12
Vit/Svart beställd 1/9.
Användarvisningsbild
Skar11n
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 11 sep 2022 14:48
Ort: Forshaga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Skar11n »

DasTesla skrev:
Jag var precis inne på SC i Mölndal och kollade även parkeringen. Lastades av en drös med Model Y men alla hade longe Range badgen bak.

Pratade med en kille inne och han sa att dem ej verkar vara i Sverige men att de ska levereras i mitten av december om planen ej spricker.

Jag beställde 26/8 svart/svart 20”.
Så teorierna med att dem kom med Auto Achieve stämmer nog tyvärr inte, de kanske kommer med biltransport då från Belgien?
Om dom ska landa i Göteborg med båt så är det isåfall via något av de RoRo skepp som normal åker emellan. Finns inga andra arrivals från Zeebrugge under december enl Göteborgs hamns hemsida.

Kan ju vara så att dom kommer via Malmö men har inte hittat någon info om det.

Känns som det är lite för många för att köra med biltransport men i brist på båtar så kanske det blir så
MYSR -23
BYD Atto 3 -22
jimhalpert
Inlägg: 71
Blev medlem: 01 nov 2022 21:07

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av jimhalpert »

Fick precis SMS om jag ville ha hemkörning för 795:-. Borde vara ett tecken på att vi närmar oss. Jag bor i Stockholm.
pontusk
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 nov 2022 11:28

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av pontusk »

Vad har du för beställningsdatum och modell?

Jag har skrivit med Tesla och jag har beställningsdatum 26/8, SV/SV 19 tum utan vinterdäck. Leveranslucka 9-23 dec, enligt tesla så är det (förutsatt att det inte blir fler förseningar) precis innan jul som gäller. Lät inte allt för hoppfullt dessvärre.
Användarvisningsbild
Skar11n
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 11 sep 2022 14:48
Ort: Forshaga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Skar11n »

Har fortfarande levfönster mellan 5-21/12 efter samtal med Tesla idag, har svårt att tro att det håller.
MYSR -23
BYD Atto 3 -22
jimhalpert
Inlägg: 71
Blev medlem: 01 nov 2022 21:07

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av jimhalpert »

pontusk skrev:
Vad har du för beställningsdatum och modell?

Jag har skrivit med Tesla och jag har beställningsdatum 26/8, SV/SV 19 tum utan vinterdäck. Leveranslucka 9-23 dec, enligt tesla så är det (förutsatt att det inte blir fler förseningar) precis innan jul som gäller. Lät inte allt för hoppfullt dessvärre.
Om det är mig du frågar så har jag samma leveranslucka men minns inte beställningsdatum (det var dock samma dag som RWD gick att beställa på sajten).
Ok då får vi hålla tummarna och hoppas att tomten är snäll i år! ;)
erq1
Inlägg: 12
Blev medlem: 20 sep 2022 17:59

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av erq1 »

Hej

jag ändrade min bokning från vit/svart 19´´ Bakhjulsdrift (beställd 19/09) i fredags till en tillgänglig (endast andra färg, på websidan) eftersom vid den tidpunkten ingen bil tilldelades till min bokning efter att ha ringt tesla (RN11788XXX)-utan allokering, de förväntade sig inte att en tilldelas och levereras den här månaden ("möjligt i januari, troligen mer för februari"). När jag pratade med Tesla vid det tillfället förväntades bilen anlända den 15:e och leveranserna starta från den 16:e (Malmö plats).

Jag har bokningen uppdaterad, och de tog bort bilen från hemsidan samma minut vi pratade, men jag fortfarande väntar på VIN, inbyttes bil värde etc...
DasTesla
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2019 15:20

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av DasTesla »

UPDATE:

Pratade med Tesla kundtjänsten via chatten på hemsidan precis. Tyvärr inga goda nyheter.
Min bil jag beställde 26/8 hade inte ens kommit till Zebrugge enligt henne utan var på en båt. Vilken båt det var kunde hon ej säga trotts att jag försökte fiska.
Det innebär dessväre att åtminstone så var inte min RWD modell med på "CARRERA" båten som vi misstänkte att bilarna skulle varit på.

Vet inte om det är samma som gäller alla, eller om vissa andras beställningar var med på Carrera.
Är det någon som har någon aning om vilka fler båtar som är på väg in som RWD bilarna eventuellt kan vara på?

Mitt datum är fortfarande 9-23e dec på hemsidan och jag fick SMS:et i fredags "Tesla-uppdatering: Du kommer snart bokas in för upphämtning av din Model Y", börjar dock bli tveksam om det kan hinnas med.

De båtar som ankommit är på väg till Zebrugge är:
HOEGH TRADER (Ankom för ett par dagar sedan?)
G POSEIDON (ETA Zeebrugge 10dec 07:00)
TOKYO CAR (ETA Zeebrugge 10 Dec 21:00)

De båtar som är på väg till Barcelonas hamn:
GLOVIS SUN (ETA Dec 8 08:00 imorgon)
DONG A GLAUCOS (ETA Dec 13, är i Suez kanalen just nu)

Dessa är de skepp jag har kikat på :) Man får ju hoppas på att dem är på G Poseidon eller Tokyo Car som är framme på lördag i så fall.
Tesla Model Y RWD Svart/Svart, 20" Beställd 2022-08-26
Model 3 LR AWD, Pearl White, Vit interiör, 19" (Beställd 2019-10-28, mottagen 2019-12-10)
BMW i3 94Ah Rex -2017
gudas
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 dec 2020 09:48

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av gudas »

DasTesla skrev:
UPDATE:

Pratade med Tesla kundtjänsten via chatten på hemsidan precis. Tyvärr inga goda nyheter.
Min bil jag beställde 26/8 hade inte ens kommit till Zebrugge enligt henne utan var på en båt. Vilken båt det var kunde hon ej säga trotts att jag försökte fiska.
Det innebär dessväre att åtminstone så var inte min RWD modell med på "CARRERA" båten som vi misstänkte att bilarna skulle varit på.

Vet inte om det är samma som gäller alla, eller om vissa andras beställningar var med på Carrera.
Är det någon som har någon aning om vilka fler båtar som är på väg in som RWD bilarna eventuellt kan vara på?

Mitt datum är fortfarande 9-23e dec på hemsidan och jag fick SMS:et i fredags "Tesla-uppdatering: Du kommer snart bokas in för upphämtning av din Model Y", börjar dock bli tveksam om det kan hinnas med.

De båtar som ankommit är på väg till Zebrugge är:
HOEGH TRADER (Ankom för ett par dagar sedan?)
G POSEIDON (ETA Zeebrugge 10dec 07:00)
TOKYO CAR (ETA Zeebrugge 10 Dec 21:00)

De båtar som är på väg till Barcelonas hamn:
GLOVIS SUN (ETA Dec 8 08:00 imorgon)
DONG A GLAUCOS (ETA Dec 13, är i Suez kanalen just nu)

Dessa är de skepp jag har kikat på :) Man får ju hoppas på att dem är på G Poseidon eller Tokyo Car som är framme på lördag i så fall.
Bra grävt! Jag ringde upp Tesla och fiskade lite jag också. Min bil gick inte att pinga (leveransdatum 8-22 dec i Göteborg), vilket då skulle betyda att den står på båt. Enligt honom står den på båt mot Sverige, alltså att etappen Shanghai-Zebrugge är avklarad. Bilar som levereras i Göteborg lastas av i Malmö och körs med lastbil upp till Göteborg enligt rutiner detta kvartalet (varierar antar jag). Det ger ju gott hopp om leverans i december kan jag tycka.
martinio
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 okt 2022 17:22

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av martinio »

DasTesla skrev:
UPDATE:

Pratade med Tesla kundtjänsten via chatten på hemsidan precis. Tyvärr inga goda nyheter.
Min bil jag beställde 26/8 hade inte ens kommit till Zebrugge enligt henne utan var på en båt. Vilken båt det var kunde hon ej säga trotts att jag försökte fiska.
Det innebär dessväre att åtminstone så var inte min RWD modell med på "CARRERA" båten som vi misstänkte att bilarna skulle varit på.

Vet inte om det är samma som gäller alla, eller om vissa andras beställningar var med på Carrera.
Är det någon som har någon aning om vilka fler båtar som är på väg in som RWD bilarna eventuellt kan vara på?

Mitt datum är fortfarande 9-23e dec på hemsidan och jag fick SMS:et i fredags "Tesla-uppdatering: Du kommer snart bokas in för upphämtning av din Model Y", börjar dock bli tveksam om det kan hinnas med.

De båtar som ankommit är på väg till Zebrugge är:
HOEGH TRADER (Ankom för ett par dagar sedan?)
G POSEIDON (ETA Zeebrugge 10dec 07:00)
TOKYO CAR (ETA Zeebrugge 10 Dec 21:00)

De båtar som är på väg till Barcelonas hamn:
GLOVIS SUN (ETA Dec 8 08:00 imorgon)
DONG A GLAUCOS (ETA Dec 13, är i Suez kanalen just nu)

Dessa är de skepp jag har kikat på :) Man får ju hoppas på att dem är på G Poseidon eller Tokyo Car som är framme på lördag i så fall.
Shit vad trist isf :(

Hoppas din bil anländer med dem båtarna du listat som potentiella båtar som är påväg.
Chatta med Tesla på deras hemsida, hur funkar det?

Jag har också beställt bilen samma dag som dig och har fått möjlighet att boka tid för att hämta ut bilen i slutet på nästa vecka.
Bilarna måste ligga på olika båtar?
Användarvisningsbild
Skar11n
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 11 sep 2022 14:48
Ort: Forshaga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Skar11n »

gudas skrev:
DasTesla skrev:
UPDATE:

Pratade med Tesla kundtjänsten via chatten på hemsidan precis. Tyvärr inga goda nyheter.
Min bil jag beställde 26/8 hade inte ens kommit till Zebrugge enligt henne utan var på en båt. Vilken båt det var kunde hon ej säga trotts att jag försökte fiska.
Det innebär dessväre att åtminstone så var inte min RWD modell med på "CARRERA" båten som vi misstänkte att bilarna skulle varit på.

Vet inte om det är samma som gäller alla, eller om vissa andras beställningar var med på Carrera.
Är det någon som har någon aning om vilka fler båtar som är på väg in som RWD bilarna eventuellt kan vara på?

Mitt datum är fortfarande 9-23e dec på hemsidan och jag fick SMS:et i fredags "Tesla-uppdatering: Du kommer snart bokas in för upphämtning av din Model Y", börjar dock bli tveksam om det kan hinnas med.

De båtar som ankommit är på väg till Zebrugge är:
HOEGH TRADER (Ankom för ett par dagar sedan?)
G POSEIDON (ETA Zeebrugge 10dec 07:00)
TOKYO CAR (ETA Zeebrugge 10 Dec 21:00)

De båtar som är på väg till Barcelonas hamn:
GLOVIS SUN (ETA Dec 8 08:00 imorgon)
DONG A GLAUCOS (ETA Dec 13, är i Suez kanalen just nu)

Dessa är de skepp jag har kikat på :) Man får ju hoppas på att dem är på G Poseidon eller Tokyo Car som är framme på lördag i så fall.
Bra grävt! Jag ringde upp Tesla och fiskade lite jag också. Min bil gick inte att pinga (leveransdatum 8-22 dec i Göteborg), vilket då skulle betyda att den står på båt. Enligt honom står den på båt mot Sverige, alltså att etappen Shanghai-Zebrugge är avklarad. Bilar som levereras i Göteborg lastas av i Malmö och körs med lastbil upp till Göteborg enligt rutiner detta kvartalet (varierar antar jag). Det ger ju gott hopp om leverans i december kan jag tycka.
Fick också svaret att bilen va på plats i Europa och att det bara va sista lilla biten kvar över hit.
Har försökt reda ut vilka skepp som är på väg till Malmö från Zeebrugge men hittar inget.
Kan ju vara så att dom gjort något mellanstopp men det finns dålig info om det.
MYSR -23
BYD Atto 3 -22
Användarvisningsbild
Ofo
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2020 11:47

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Ofo »

Neckar Highway har precis kommit till Malmö.
Kan det va den??
Westtech
Inlägg: 70
Blev medlem: 12 mar 2020 16:04

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Westtech »

Jag fick också bekräftat förra veckan att bilen var i Belgien (Zeebrugge). I måndags hade den inte kommit till Sverige. Jag ska hämta i GBG så jag hoppas att ni har rätt om båt till Malmö och sen lastbil till GBG.
TS hade inte fått förreggning på VINnr igår iaf.
Användarvisningsbild
Skar11n
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 11 sep 2022 14:48
Ort: Forshaga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Skar11n »

Ofo skrev:
Neckar Highway har precis kommit till Malmö.
Kan det va den??
Ha den lyckades jag missa, kollade bara båtar som inte anlänt än
MYSR -23
BYD Atto 3 -22
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av clecab »

Då kom SMSet.

Fick boka Trosta 15/12 9:00. För att hämta upp den nya MY Rwd Blå/vit. :-)
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Användarvisningsbild
Player
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 12 okt 2022 11:36

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Player »

clecab skrev:
Då kom SMSet.

Fick boka Trosta 15/12 9:00. För att hämta upp den nya MY Rwd Blå/vit. :-)
Fan vad kul. Bör rassla till hos oss övriga snart också tycker man, är väl då bilen påbörjar sin sista resa man får sms?
Undra hur många dagar ”extra” det är för lev i Umeå om de bilarna kom i samma leverans som din? Bör väl betyda att den anlänt till Sverige eller?
jimhalpert
Inlägg: 71
Blev medlem: 01 nov 2022 21:07

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av jimhalpert »

clecab skrev:
Då kom SMSet.

Fick boka Trosta 15/12 9:00. För att hämta upp den nya MY Rwd Blå/vit. :-)
Grattis! Fasen, då borde det plinga till för mig snart (Vit/svart 19", Trosta)
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 637
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av CrazyGang »

Upphämtning bokad.

Umeå 16/12. Beställd 26/8.

V/S 19”, dubbdäck.
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
Skar11n
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 11 sep 2022 14:48
Ort: Forshaga

Re: Tesla Model Y Bakhjulsdrift

Inlägg av Skar11n »

Ingen med hämtning i Gbg som fått sms?
MYSR -23
BYD Atto 3 -22
Skriv svar