premium connectivity tjänstebil?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Vlax
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 jun 2022 22:54

premium connectivity tjänstebil?

Inlägg av Vlax »

Ni som leasar bilen via autoplan hur har ni löst premium connectivity?. Det verkar inte gå att ta det via autoplan men går det att betala det själv på något vis?
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare
Inlägg: 462
Blev medlem: 05 mar 2020 10:12
Ort: Kristinehamn

Re: premium connectivity tjänstebil?

Inlägg av FStaake »

Vlax skrev:
Ni som leasar bilen via autoplan hur har ni löst premium connectivity?. Det verkar inte gå att ta det via autoplan men går det att betala det själv på något vis?
Betalar på samma sätt som SuC. Starta abonnemang och sedan dras pengarna automatiskt varje månad till man säger upp det.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Vlax
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 jun 2022 22:54

Re: premium connectivity tjänstebil?

Inlägg av Vlax »

FStaake skrev:
Vlax skrev:
Ni som leasar bilen via autoplan hur har ni löst premium connectivity?. Det verkar inte gå att ta det via autoplan men går det att betala det själv på något vis?
Betalar på samma sätt som SuC. Starta abonnemang och sedan dras pengarna automatiskt varje månad till man säger upp det.
Hur gjorde du när du förlängde gratis månaden? När jag klickar på länken som kommer upp att det utgått så hamnar jag bara under uppdatering men kommer inte vidare där utan får att sidan kan inte laddas.
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare
Inlägg: 462
Blev medlem: 05 mar 2020 10:12
Ort: Kristinehamn

Re: premium connectivity tjänstebil?

Inlägg av FStaake »

Vlax skrev:
FStaake skrev:
Vlax skrev:
Ni som leasar bilen via autoplan hur har ni löst premium connectivity?. Det verkar inte gå att ta det via autoplan men går det att betala det själv på något vis?
Betalar på samma sätt som SuC. Starta abonnemang och sedan dras pengarna automatiskt varje månad till man säger upp det.
Hur gjorde du när du förlängde gratis månaden? När jag klickar på länken som kommer upp att det utgått så hamnar jag bara under uppdatering men kommer inte vidare där utan får att sidan kan inte laddas.
Jag gjorde såhär:
I appen, välj ”Uppgraderingar”
Sedan, något ologiskt, ”Programvaruupdateringar”
Andra fliken ”Abonnera”
Där finns Premium Connectivity, 99kr/mån att välja.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Användarvisningsbild
Jake_F
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 apr 2022 02:09

Re: premium connectivity tjänstebil?

Inlägg av Jake_F »

Jag behövde ringa Tesla support så fixade de det. Behövde göra det steget eftersom leasingbolaget ju står som ägare på bilen.
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare
Inlägg: 462
Blev medlem: 05 mar 2020 10:12
Ort: Kristinehamn

Re: premium connectivity tjänstebil?

Inlägg av FStaake »

Jake_F skrev:
Jag behövde ringa Tesla support så fixade de det. Behövde göra det steget eftersom leasingbolaget ju står som ägare på bilen.
Intressant, du hade alltså inte möjligheten att starta abonnemanget i appen?
Vår 3:a är också på operationell leasing via Alphabet, dvs. vi står bara som förare av bilen, och det var inga problem att starta och avsluta premium connectivity. Köpte det i början på sommaren eftersom vi skulle ut o resa lite och jag ville ha trafikdatan.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Skriv svar