Livekamera funkar inte

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

DaveY
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 sep 2022 21:39

Livekamera funkar inte

Inlägg av DaveY »

Är det ngn som får meddelandet

”Kamerorna är inte tillgängliga. Daglig datamängd överskriden”. Vad betyder det? Är det fel på mjukvaran?

Jag har premium connectivty
782D4BBE-943A-4DAF-86DC-C73EC5F9CD03.jpeg
Användarvisningsbild
Jordgubben
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 okt 2019 05:41

Re: Livekamera funkar inte

Inlägg av Jordgubben »

DaveY skrev:
Är det ngn som får meddelandet

”Kamerorna är inte tillgängliga. Daglig datamängd överskriden”. Vad betyder det? Är det fel på mjukvaran?

Jag har premium connectivty
Du har använt kameran för mycket den dagen. Kameran har databegränsning men inte filmtittande osv, rätt märkligt kan jag tycka.
Mattias82
Inlägg: 104
Blev medlem: 12 maj 2022 15:38

Re: Livekamera funkar inte

Inlägg av Mattias82 »

Har aldrig fått min att fungera. Vad jag har förstått så kan det ha med vilken operatör man har. De som har 3 har jag hört så skall det fungera fint, själv har jag Telenor...
backe
Inlägg: 1541
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Livekamera funkar inte

Inlägg av backe »

Mattias82 skrev:
Har aldrig fått min att fungera. Vad jag har förstått så kan det ha med vilken operatör man har. De som har 3 har jag hört så skall det fungera fint, själv har jag Telenor...

Jag har Telenor och det fungerar för mig.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Livekamera funkar inte

Inlägg av Curik »

Jordgubben skrev:
DaveY skrev:
Är det ngn som får meddelandet

”Kamerorna är inte tillgängliga. Daglig datamängd överskriden”. Vad betyder det? Är det fel på mjukvaran?

Jag har premium connectivty
Du har använt kameran för mycket den dagen. Kameran har databegränsning men inte filmtittande osv, rätt märkligt kan jag tycka.
Egentligen inte. Kameraströmmen går igenom deras egna infrastruktur medan filmtittandet är externt.
Användarvisningsbild
Grodan
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 apr 2022 09:16

Re: Livekamera funkar inte

Inlägg av Grodan »

När jag hämtade ut min myp i slutet på maj så funkade det. Sen försvann funktionen igen när bilens programvara uppdaterades. Nu funkar det igen sen ett par,tre uppdateringar av både bil och app. Har telia och iphone/ipad.
Testa att uppdatera.
DaveY
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 sep 2022 21:39

Re: Livekamera funkar inte

Inlägg av DaveY »

Curik skrev:
Jordgubben skrev:
DaveY skrev:
Är det ngn som får meddelandet

”Kamerorna är inte tillgängliga. Daglig datamängd överskriden”. Vad betyder det? Är det fel på mjukvaran?

Jag har premium connectivty
Du har använt kameran för mycket den dagen. Kameran har databegränsning men inte filmtittande osv, rätt märkligt kan jag tycka.
Egentligen inte. Kameraströmmen går igenom deras egna infrastruktur medan filmtittandet är externt.
Skriv svar