Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Giga Austin blir första Gigafactory för Cybertruck?

Här diskuterar vi om Tesla Cybertruck

Moderator: Redaktion

Re: Giga Austin blir första Gigafactory för Cybertruck?

Inläggav vigge50 » 17 aug 2020 12:24

Svenssons skrev:
vigge50 skrev:Och markarbetet är redan i full gång.

https://www.teslarati.com/tesla-gigafac ... ers-video/

Markarbeten kom ju igång direkt efter kvartalsmötet. Artikeln säger att även pålning är igång. Det är nästan så jag undrar vilken fabrik som börjar producera bilar först, Giga Austin eller Giga Berlin?

Ja, missade det.
Tänker samma sak som du, är det Austin eller Berlin som börjar producera bilar först? Inte helt klart i dagsläget faktiskt så mycket fortfarande kan hända.
vigge50

Inläggav backe » 17 aug 2020 12:58

vigge50 skrev:
Svenssons skrev:

Markarbeten kom ju igång direkt efter kvartalsmötet. Artikeln säger att även pålning är igång. Det är nästan så jag undrar vilken fabrik som börjar producera bilar först, Giga Austin eller Giga Berlin?

Ja, missade det.
Tänker samma sak som du, är det Austin eller Berlin som börjar producera bilar först? Inte helt klart i dagsläget faktiskt så mycket fortfarande kan hända.

Man ska väl komma igång med produktionen av Semi nästa år och Roadster 2022, vet man vart dom ska produceras? Austin?

Personligen så tror jag man är igång i Berlin innan Austin då det ändå är färdigkonstruerade bilar som ska göras där, bör underlätta en hel del då det "bara" är en fabrik som ska byggas och inte en helt ny produktionsprocess med nya maskiner o.s.v. Detta såklart om det inte händer något som försenar Berlin mycket, men blir den klar någorlunda i tid så tror jag den är först igång att producera bilar.
backe

Inläggav Jordad » 17 aug 2020 13:10

vigge50 skrev:
Svenssons skrev:

Ja, missade det.

Smart av Tesla. Den blir en tävling nu. Tyskland mot USA.
Jordad

Inläggav Teslaägare Svenssons » 17 aug 2020 15:20

backe skrev:

Man ska väl komma igång med produktionen av Semi nästa år och Roadster 2022, vet man vart dom ska produceras? Austin?

Personligen så tror jag man är igång i Berlin innan Austin då det ändå är färdigkonstruerade bilar som ska göras där, bör underlätta en hel del då det "bara" är en fabrik som ska byggas och inte en helt ny produktionsprocess med nya maskiner o.s.v. Detta såklart om det inte händer något som försenar Berlin mycket, men blir den klar någorlunda i tid så tror jag den är först igång att producera bilar.

Giga Austin ska producerad både Semi och Cybertruck. Den ska även producera Model 3 och Model Y för östra halvan av USA. Både Giga Austin och Giga Berlin lär ha rätt ny produktionsprocess jämfört med Fremont så ingen fördel för någon på detta förutom att man säkerligen redan lärt sig en del av misstagen i Giga Berlin som man kan dra nytta av för Giga Austin.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Föregående

Återgå till Cybertruck