Om fabriken är nästan färdig kunde dom väl undvikt att välja en ofärdig del som bakgrund till sin fotografering?
Är väl ingen som säger att fabriken nästan är klar? Elon säger begränsad tillverkning av Model Y i år men det är ju 8 månader kvar på året. Sedan tror jag inte att fotot är taget direkt för att vara ett PR-foto, tror mer att det togs där bilen hade parkerats än att man försökte placera Cybertruck på en specifik plats för att ta ett bra PR-foto. Vill du ha koll på hur bygget går kan du ta en titt på någon av alla kanaler som filmar utvecklingen med drönare:
Bilderna förknippades med det här ryktet:
Rumor: Tesla Is Gearing Up for Earlier than Expected Cybertruck Production.
In addition, the team currently undergoing training was asked to arrive in Texas in June to begin work. This means that at least a trial production of Cybertruck can begin as early as June 2021, which means that the first deliveries could occur in Q3 of this year.
Om produktion ska dra igång i juni, om typ 8 veckor, kan man nog säga att själva byggnaden rimligen är färdig.
Finns ju mängder med bilder och bara för att en av bilderna anger ett lösryckt rykte som inte bekräftas av någon från Tesla eller Elon Musk som istället pekar på "limited production" av Model Y pekar på att det ryktet att Cybertruck ska levereras i Q3 inte stämmer särskilt bra. I juni finns säkert maskiner att praktisera det man utbildats till men det betyder inte att det finns en färdig fabrik med färdigutbildad personal i juni som kommer tillverka leveransklara Cybertrucks...
Bilden har sannolikt bara klippts ihop med ett rykte om att personal ska börja jobba (vidareutbilda sig) på plats. Som sagt var finns inget som säger att fabriken snart är klar (inte ens ryktet säger det) eller att bilden är tagen som ett PR-stunt för att visa detta.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
LK Tech, parent company of IDRA, is making 9000-ton press machines in China. You know who is the most likely customer for the mega machines. These are the highest spec giga presses known so far. May be used for Cybertruck underbody production. https://t.co/blbLop9Bst
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
LK Tech, parent company of IDRA, is making 9000-ton press machines in China. You know who is the most likely customer for the mega machines. These are the highest spec giga presses known so far. May be used for Cybertruck underbody production. https://t.co/blbLop9Bst
Har för mig de första 9000 tons pressarna som IDRA Italy har gjort skulle gå till USA men de ville inte avslöja vem köparen var.(misstanke Tesla?)
Det kan vara så att de tänker bygga Cybertrucken i Kina också.
It looks like Tesla is preparing to sell the Cybertruck in China. Although, we don’t have a date yet for production or any information about this other than the fact that Tesla started accepting reservations last year for the Cybertruck in China, and now this new bit of information as well: Tesla China filed a trademark application in China for the Cybertruck. (Update: an earlier version of this article focused on potential production of a Made-in-China Cybertruck, but it has been revised to recognize that the news may just be about selling the US-built Cybertruck there.
Earlier today, the Korea Economic Daily reported the deal:
“Samsung Electro-Mechanics was known to have won a $435.7 million deal to supply camera modules to the largest US EV maker. The company plans to launch a new EV, which gives drivers a rear view through a camera equipped on the car, as the model does not have side mirrors. The EV has more than eight cameras for self-driving purposes.”
It even has cameras instead of side mirrors, which is still not allowed in the US, but there have been efforts to change that, and Tesla is hoping to make it happen before the Cybertruck makes it to market.
The electric pickup truck has cameras in the fenders that stream into the cabin instead of the side mirrors:
Haha, jag vill se Cybertruck efter tre kilometer på en vanlig, regnblöt, grusväg. Då har du förlorat all bakåtsikt. För ingen tror väl att Tesla skulle ens fundera på rengöring för kameror och lyktor?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Haha, jag vill se Cybertruck efter tre kilometer på en vanlig, regnblöt, grusväg. Då har du förlorat all bakåtsikt. För ingen tror väl att Tesla skulle ens fundera på rengöring för kameror och lyktor?
E-tron har ju redan kamera istället för spegel. Hur fungerade det i vintras?
Man lyckas ju hålla backspeglar rena genom att anpassa luftströmmarna runt speglarna. En kamera är ju mycket mindre och minst lika lätt att hålla ren.
E-tron har ju redan kamera istället för spegel. Hur fungerade det i vintras?
Man lyckas ju hålla backspeglar rena genom att anpassa luftströmmarna runt speglarna. En kamera är ju mycket mindre och minst lika lätt att hålla ren.
På E-tron sitter kamerorna på samma ställe som speglarna. Att ha en kamera i skärmkanten är betydligt mer utsatt. Utan rengöring lär de kladda igen på nolltid.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Verkligen! Har aliens skapat bilen! Riktigt cool! Men så mycket frågor:
”That’s the same system that Tesla first introduced in the original Model X years ago.
The car detects your key fob or phone (if it was set up as a key in the Tesla app) and an actuator opens the door as you approach.”
Men om den inte har dörrhandtag: passagerare då? De har ju ingen key fob. Är väl ofta när man packar bilen som alla i familjen springer in och ut ur huset till bilen och öppnar och stänger dörrar utan att föraren är vid bilen just då… Snacka om att göra saker överkomplicerade - få ut bilen på marknaden istället så vi kan uppleva den!