Tesla Cybertruck

Här diskuterar vi om Tesla Cybertruck

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av fth »

Jag roterade bilden c:a 45 grader, då tycker jag det är uppenbart att det är fronten och vindrutan man ser.
tesla-pickup.jpg
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Henrik Torphammar »

fth skrev:
Jag roterade bilden c:a 45 grader, då tycker jag det är uppenbart att det är fronten och vindrutan man ser.
tesla-pickup.jpg
/fth
Eller tippflak hehe
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av rsk »

Jag tror verkligen Tesla pickup kommer var något helt galet! Tesla måste ju på något vis övervinna alla de konservativa F150-körare som finns där ute. Det måste vara någon muskel-pickup långt utöver det vanliga. För där räcker det inte med "en vanlig elbil" - det måste vara något mer.
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Laban »

rsk skrev:
Jag tror verkligen Tesla pickup kommer var något helt galet! Tesla måste ju på något vis övervinna alla de konservativa F150-körare som finns där ute. Det måste vara någon muskel-pickup långt utöver det vanliga. För där räcker det inte med "en vanlig elbil" - det måste vara något mer.
Jag är extremt nyfiken på batteripacket. Rivian ska ha 180 kWh på topp, Tesla måste ha något liknande. Förslagsvis 200 kWh som på Roadstern. I förlängningen ännu större om vi ska ersätta denna typ av fordon:

Bild
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Zalman3 »

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Feddan »

Jag är väldigt nyfiken på den men väntar på att de åtminstone levererar EN bil, för jag tycker den verkar för "billig" för vad de påstår att den ska klara. Sen kommer det ju dröja lite innan det är dags för en Europalansering så jag känner inte att jag behöver ligga ut med pengar. Jag väntar.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Feddan »

Jag ser nu att det går inte att förhandsboka utanför Nordamerika. Så jag väntar mig inte att Europa får någon Rivian-bil innan 2021+, tyvärr :cry:
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Plinder
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 05 jun 2015 21:09
Ort: Spånga, Stockholm

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Plinder »

Jag håller med om att målet är att slå F-150 med varianter.

Jag kör förstås min Model S varje dag men jag blir påmind om de som har och behöver en rejäl pickup de gånger jag själv kör en. Om man bortser från behovet av tankbil som följebil så är det en oerhört praktisk bil som det annars kommer att krävas stora skattehöjningar (med tillhörande badwill) för att få bukt med.

Vi i sekten måste ha denna funktion snarast.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Zalman3 »

Tesla Pickup Truck To Be Priced Below $50,000

This is a real shocker. In fact, it's a bit hard to believe.

According to Tesla CEO Elon Musk, the upcoming Tesla truck will have a target price of under $50,000. This seems an impossible figure given the fact that other Tesla products (aside from the Model 3) start at a price that's much higher. However, Musk stated this in a recent Ride The Lightning Podcast:

“You should be able to buy a really great truck for $49k or less.”
https://insideevs.com/news/352610/tesla ... rice-musk/

400 to 500 mile option definitely. Higher, maybe.
The Tesla Truck will have dual motor all-wheel drive w crazy torque & a suspension that dynamically adjusts for load. Those will be standard.
Pickup truck will have power outlets allowing use of heavy duty 240V, high power tools in field all day. No generator needed.

När lanseras Tesla pickup, i sommar?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Smutt »

Dags att åka och köa igen en sån vill jag ha!
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Laban »

Man ska tänka på att pickuper inte nödvändigtvis är speciellt dyra, åtminstone i USA. Man får ex en Ford F150 med lite utrustning för $35 000, 2WD då. 4WD för $41 000.

Men det kommer att krävas en del batterier för att få bra räckvidd så det blir intressant att se hur stort batteripack man får i en potentiell $49 000 version av Teslas pickup.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Smutt »

Men vad blir det i sverige ca700000kr?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Laban »

Model 3 LR AWD kostar $49900 i USA, 646 000 SEK. Så något åt det hållet bör det bli.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Pontus »

Frågan är väl om den får ett flak som gör att den kan räknas som arbetsfordon i skatteverkets ögon, i så fall kan den ju bli väldigt poppis bland hantverkare. Finns ju en del som köper stor motor lite användbarhet bara man slipper moms och förmånsvärden.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Tesla pickup truck

Inlägg av Tars »

Förmån slipper du inte, men hela momsen får dras.

Edit: eller jo, du kan slippa den om du enbart har den i arbetet såklart.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Pontus »

Tars skrev:
Förmån slipper du inte, men hela momsen får dras.

Edit: eller jo, du kan slippa den om du enbart har den i arbetet såklart.
Det är väl det där med att det är många (min förutfattade mening behöver ej vara sann) som på står att dom bara använder bilen i arbetet även om det är deras enda bil.
Men hur som helst kan jag tänka mig att om Teslan kvalar in där så kan den bli lite extra poppis.
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 1 gånger.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Tars »

Pontus skrev:
Tars skrev:
Förmån slipper du inte, men hela momsen får dras.

Edit: eller jo, du kan slippa den om du enbart har den i arbetet såklart.
Det är väl det där med att det är många (min förutfattade mening behöver ej vara sann) som på står att dom bara använder bilen i arbetet även om det är deras enda bil.
Precis.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Tars »

Ska bli väldigt intressant att veta när tesla kommer börja producera den.
Om snart, så blir det ingen e-Niro för mig.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av lator »

Tars skrev:
Ska bli väldigt intressant att veta när tesla kommer börja producera den.
Om snart, så blir det ingen e-Niro för mig.
Du hinner nog med en eller ett par e-Niro, några Kona och kanske någon stor Tysk också innan det är dags för en Tesla-PickUp och ett par Rivian... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Zalman3 »

Lansering i sommar?

Recently Musk stated that Tesla “might” unveil the prototype this coming year, but in today’s call, he seemed slightly more certain that an unveil could happen this summer.  But don’t buy your plane tickets yet, because nothing has actually been announced.

What do we know about the truck so far?  Not much for certain.  It will likely be a large pickup, with 6 seats, a large battery for long range and to allow towing, all-wheel drive, have high towing capacity, and will have a 240-volt and air compressor connections for power tools.
Elon says he’s in love with the “heart stopping” design which is “cyberpunk Bladerunner“.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Laban »

https://electrek.co/2019/06/02/tesla-pi ... elon-musk/
“It’s got to have incredible functionally from a load carrying standpoint, look amazing – but it won’t look like a normal truck. It’s going to look pretty sci-fi. That means that it’s not going to be for everyone- like if somebody just wants to have a truck that looks like trucks have looked like for the last 20 to 40 years, it’s probably isn’t for them.”
Elon verifierade även att teaser bilden är från fronten av pickupen.
He anticipates that some people will think that “it doesn’t look like a truck.” Musk compared the disruptive design to the transition between the horse and carriage and the automobile.”
“It’s going to be a truck that is more capable than other trucks. The goal is to be a better truck than a [Ford] F-150 in terms of truck-like functionality and be a better sports car than a standard [Porsche] 911. That’s the aspiration.”
Högt satta mål med andra ord. Man blir minst sagt nyfiken på hur den kommer att se ut.

Angående utgångspriset på $49000 så funderar jag på vad som krävs batteripacksmässigt. Rivians pickup kommer enligt nuvarande specifikationer att ha en räckvidd på ca 230 miles/38 mil i grundversionen där batteripacket är på 105 kWh. Teslas pickup kommer att se lite annorlunda ut, ska vi gissa på att den kanske blir lite lägre, mer strömlinjeformad. 90 kWh ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av dd88 »

Laban skrev:
https://electrek.co/2019/06/02/tesla-pi ... elon-musk/
“It’s got to have incredible functionally from a load carrying standpoint, look amazing – but it won’t look like a normal truck. It’s going to look pretty sci-fi. That means that it’s not going to be for everyone- like if somebody just wants to have a truck that looks like trucks have looked like for the last 20 to 40 years, it’s probably isn’t for them.”
Elon verifierade även att teaser bilden är från fronten av pickupen.
He anticipates that some people will think that “it doesn’t look like a truck.” Musk compared the disruptive design to the transition between the horse and carriage and the automobile.”
“It’s going to be a truck that is more capable than other trucks. The goal is to be a better truck than a [Ford] F-150 in terms of truck-like functionality and be a better sports car than a standard [Porsche] 911. That’s the aspiration.”
Högt satta mål med andra ord. Man blir minst sagt nyfiken på hur den kommer att se ut.

Angående utgångspriset på $49000 så funderar jag på vad som krävs batteripacksmässigt. Rivians pickup kommer enligt nuvarande specifikationer att ha en räckvidd på ca 230 miles/38 mil i grundversionen där batteripacket är på 105 kWh. Teslas pickup kommer att se lite annorlunda ut, ska vi gissa på att den kanske blir lite lägre, mer strömlinjeformad. 90 kWh ?
Låter helt klart som ett nytt designspråk, vilket är positivt.

Men bättre än en F150 och 911? Är ju två extrema motpoler med en hel del motsägelser.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av AGCF »

Jag tror att Dr. Michael Schwekutschs (före detta VP of engineering på Tesla) mantra om elbilar ger en del ledtrådar: "the three most important things with EVs, efficiency, efficiency, efficiency."

Den lär vara ganska lågbyggd om man har fjädringen i standard och den lär ha täckt flak som är sluttande för att få bra aero.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Laban »

Lågbyggd

Bild
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla pickup truck

Inlägg av Zalman3 »

Lista på Tesla pickup egenskaper.

Tesla Pickup Truck: Everything we know so far (June 2019)


“We don’t want it to be really expensive. I think it got to start at less than $50,000 – it’s got to be like $49,000 starting price max. Ideally less. It just can’t be unaffordable. It’s got to be something that’s affordable. There will be versions of the truck that will be more expensive, but you’ve got to be able to get a really great truck for $49,000 or less.”

“It’s going to be a truck that is more capable than other trucks. The goal is to be a better truck than a F-150 in terms of truck-like functionality and be a better sports car than a standard 911. That’s the aspiration.” Ride The Lightning Podcast. https://teslapodcast.libsyn.com/rss

May 24, 2013: Ultra low center of gravity.

February 7, 2017: Battery potentially above 100 kWh.

December 26, 2017: Have had core design elements in head for 5 years (now 7 years).

June 26, 2018: Onboard power outlets.

June 26, 2018: Dual motor AWD.

June 26, 2018: Large enough to fit Andre the Giant.

June 26, 2018: 300K lb towing capacity.

June 26, 2018: 400-500 mile range optional - maybe higher.

June 26, 2018: Drop down rear gate. https://www.teslarati.com/elon-musk-t...

July 4, 2018: Detect small children with camera and ultrasonics.

November 1, 2018: “I can’t talk about the details, but it’s gonna be like a really futuristic-like cyberpunk, ‘Blade Runner’ pickup truck. It’s gonna be awesome, it’s gonna be amazing. This will be heart-stopping. It stops my heart. It’s like, oh, it’s great.” Recode by Kara Swisher. https://podcasts.apple.com/us/podcast...

January 30, 2019: Will unveil truck this summer. Q4 2018 earnings call. https://edge.media-server.com/m6/p/np...
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar