Sida 2 av 2

Re: Tesla CyberTruck Will Break The Internet & Make Billions

InläggPostat: 02 dec 2019 07:45
av Svenssons
Laban skrev:
Svenssons skrev:Inte sannolikt att vi får reda på det ens efter leverans. Tesla har ju inte släppt några officiella uppgifter om nuvarande Model S som levereras gällande dessa uppgifter tex. Varför då släppa framtida specar som kan ändras?

Det vi kommer få reda på är eventuellt antal reservationer, möjliga tillbehör, eventuella detaljer kring design som tex backspeglar och krocktester.


Men det vi däremot kommer att få reda på är garantier. Elon har pratat om kommande 150k mil batterier, nuvarande benämner han som 50k om jag inte minns helt fel. Om dessa släpps under 2020 så bör det påverka garantier på drivlinan. Semi'n ska väl få 160k mil garanti på drivlinan.

Cybertruck är ett rostfritt monster, det skulle se väldigt bra ut om den fick garantier som matchade konstruktionen.


Ja, det kan vara något som Tesla kan gå ut med för att få gratis reklam igen. Att säga hur många kWh, batterilivslängd eller laddhastighet det är på Cybertrucken lär inte ge några stora rubriker och kan slå tillbaka i och med att det skulle kunna gå att peka på hur många kWh det är i en Model X 90D, livslängden kan spinnas till att batterier alltså dör och att laddhastighet har begränsats genom mjukvaran.

Att gå ut med att man aldrig kommer att behöva byta bromsarna på Semin eller att några detaljer på Cybertrucken kommer hålla en bilens livslängd är saker som går att få stora rubriker på.

Re: Tesla CyberTruck Will Break The Internet & Make Billions

InläggPostat: 02 dec 2019 19:25
av Laban
Svenssons skrev:Att gå ut med att man aldrig kommer att behöva byta bromsarna på Semin eller att några detaljer på Cybertrucken kommer hålla en bilens livslängd är saker som går att få stora rubriker på.


Framförallt pga det här med batterier. "Folk" tenderar att veta väldigt mycket om hur dåligt det är för miljön att tillverka batterier samt även att återvinna dem. Varför är de inte säkra på men de ha hört det. Sen då den gamla slagdängan "vad kostar det när man måste byta batteriet ?".

Om man får garantier på drivlinan på låt säga 50k mil så känns detta som ett avklarat ämne.