Så kan det förstås vara, dock stämde beräkningarna rätt bra med 200- och 250-tweetsen.
/fth
Tror inte att annulleringslänken fanns på sidan till en början. Jag lade två reservationer då jag inte fick bekräftelse på första och såg nu att denna text finns:
Need to make changes? Edit Design
Please note that changes to your order could impact delivery timing, insurance and price.
To cancel your order, submit a request
Har annulerat andra reservationen nu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det klart mest intressanta för en person som mig som inte kommer köpa nån pickup (eller Cybertruck) är ju priserna. De är som många redan nämnt, grymt låga. En ärlig fråga från mig blir då, ljuger Tesla om priserna?
Har man i tidigare unveilings ljugit om priserna? I Model 3 unveil så angav man 35 kUSD och det priset har man väl åtminstone nästan hållt. För model s och X, ljög man väl inte om priserna, eller? Roadster 1 blev väl iofs lite dyrare än först aviserat men det är väl nästan preskriberat
Vad finns det för anledning att blåljuga om priserna nu? Och, om man inte ljuger om priserna, då ser det väl ut som att man kallt räknar med att deras kostnader för batterier/kWh kommer att sjunka framöver.
Finns det någon annan slutsats att dra av detta?
Model 3 LR RWD svart/svart 18'', levererad 5/6 2019
De ljuger inte om priserna. Det såldes nog ett mindre antal Model 3 för $35k också. Det som inte nämns är olika tillval även ifall Tesla inte brukar ha några tillval.
Lack - Vill du ha den lackad lär det kosta extra och mer än vad det kostar att få icke standardfärg på dagens bilar.
Tryckluft och eluttag - Kommer detta vara standard?
Fälgar och däck - Här kommer det troligen finns större urval än övriga bilar.
Mittensätet fram - Kommer detta vara standard eller ej?
Kommer det olika mjukvaru-val som som Insane/Ludicrouse/Plaid? Det kan ju lägga på +$10k på priset för tri-motorversionen.
Saker som kommer att kosta extra är ju ATV, campingtält, spis, eventuell släpvagn och andra tillbehör som kan finnas vid leveransen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det klart mest intressanta för en person som mig som inte kommer köpa nån pickup (eller Cybertruck) är ju priserna. De är som många redan nämnt, grymt låga. En ärlig fråga från mig blir då, ljuger Tesla om priserna?
Har man i tidigare unveilings ljugit om priserna? I Model 3 unveil så angav man 35 kUSD och det priset har man väl åtminstone nästan hållt. För model s och X, ljög man väl inte om priserna, eller? Roadster 1 blev väl iofs lite dyrare än först aviserat men det är väl nästan preskriberat
Vad finns det för anledning att blåljuga om priserna nu? Och, om man inte ljuger om priserna, då ser det väl ut som att man kallt räknar med att deras kostnader för batterier/kWh kommer att sjunka framöver.
Finns det någon annan slutsats att dra av detta?
Det sänder ju chockvågor i hela bilvärlden att Cybertrucken kan vara så billig.
Dock så kommer väldigt många välja till FSD för 7000 dollar extra.
Av de som bokat hitintills så var ju mindre än 20% som valde den billigaste modellen.
Så jag gissar att snittförsäljningspriset hamnar över 60.000 dollar.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Det där med reservationer alltså... Model 3 lär ska ha haft 455 000 reservationer enligt Elon 2017. Och fram till september i år har det levererats 371 000 enligt kvartalsrapporten. Så två år senare är de inte ens ikapp, men vi har sedan länge den situationen att leveranstiden är normal och alla som beställer får sina bilar. Det tyder på att en majoritet av reservationerna aldrig resulterade i något köp - och det var när man måste ligga ute med 10 000 kronor. Med billigare reservationsavgift blir antalet reservationer troligen ännu mer missvisande.
Det där med reservationer alltså... Model 3 lär ska ha haft 455 000 reservationer enligt Elon 2017. Och fram till september i år har det levererats 371 000 enligt kvartalsrapporten. Så två år senare är de inte ens ikapp, men vi har sedan länge den situationen att leveranstiden är normal och alla som beställer får sina bilar. Det tyder på att en majoritet av reservationerna aldrig resulterade i något köp - och det var när man måste ligga ute med 10 000 kronor. Med billigare reservationsavgift blir antalet reservationer troligen ännu mer missvisande.
Jag reserverade en Tesla 3 i april 2016.
Men orkade inte vänta utan köpte en S75D 2017.
Kan ju vara så att vissa som kommer att hoppa av Cybertruck reservationen, köper en annan Tesla istället.
Kan dock inte tolka det stora intresset för Cybertruck reservationer på nåt annat sätt än att det finns en stor marknad för el pickuper.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Man skulle även kunna tolka de många reservationerna som att många tycker att det är värt att låna ut 100 dollar till Tesla för nöjet att kunna säga "Jag har bokat en!" när Cybertruck kommer på tal. Var lite sugen på det själv faktiskt.
Jag har inte bokat någon bil däremot sitter jag i en bilkö med nåt konstigt tryck på tröjan
Bilagan 20191129_155812.jpg finns inte längre
Var köpte du tröjan?
Jag gjorde en egen på spreadshirt.se , googla lite på Cybertruck logo och fixade lite så det blev bara vitt tryck. Kosta 180kr totalt när jag använde en rabattkod på 15% på premiumtröja. 4 dagar tog det.
Jag tror det var denna jag använde.
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Norska justitieministern har bokat en Cybertruck.
Han tycker den passar polisen perfekt.
Tesla Cybertruck gets high-profile order from Norwegian Justice Minister
Kallmyr, for one, stated that the Cybertruck would be a good police vehicle. “The future is probably electric cars… In the future, I think the police will probably drive electric cars,” he said.
Någon som vågar spekulera angående förmånsvärde på dom tre modellerna.
Kollade lite på skatteverkets tjänst för att få en bild av vad Amarok ligger på. Vet inte vad skatten är på dom så jag la in 5000kr och fick då fram ett förmånsvärde på ca 5800kr för en highline Amarok. Med nuvarande regler är det väl 40% ”rabatt” på elbilar, innebär det att vi kan hamna på ca 3500kr i förmånsvärde? Gäller givetvis inte prestandamodellen.
Någon som vågar spekulera angående förmånsvärde på dom tre modellerna.
Kollade lite på skatteverkets tjänst för att få en bild av vad Amarok ligger på. Vet inte vad skatten är på dom så jag la in 5000kr och fick då fram ett förmånsvärde på ca 5800kr för en highline Amarok. Med nuvarande regler är det väl 40% ”rabatt” på elbilar, innebär det att vi kan hamna på ca 3500kr i förmånsvärde? Gäller givetvis inte prestandamodellen.
Är det inte 40% rabatt, dock högst 10 000 kr över ett år? Kollar man på andra elbilar så är det i princip alltid 10 000 kr avdraget.
Någon som vågar spekulera angående förmånsvärde på dom tre modellerna.
Kollade lite på skatteverkets tjänst för att få en bild av vad Amarok ligger på. Vet inte vad skatten är på dom så jag la in 5000kr och fick då fram ett förmånsvärde på ca 5800kr för en highline Amarok. Med nuvarande regler är det väl 40% ”rabatt” på elbilar, innebär det att vi kan hamna på ca 3500kr i förmånsvärde? Gäller givetvis inte prestandamodellen.
Är det inte 40% rabatt, dock högst 10 000 kr över ett år? Kollar man på andra elbilar så är det i princip alltid 10 000 kr avdraget.
Kände inte till regeln om max 10 000kr!
Ser även att nuvarande regler gäller tom inkomståret 2020.