Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Du som har beställt en Cybertruck: Var bor du?

Här diskuterar vi om Tesla Cybertruck

Moderator: Redaktion

Du som har beställt en Cybertruck: var bor du?

Blekinge län
1
1%
Dalarnas län
3
2%
Gotlands län
1
1%
Gävleborgs län
6
4%
Hallands län
5
3%
Jämtlands län
6
4%
Jönköpings län
3
2%
Kalmar län
2
1%
Kronobergs län
1
1%
Norrbottens län
10
6%
- Malmö
4
3%
- övriga Skåne
11
7%
Stockholms län
42
26%
Södermanlands län
6
4%
Uppsala län
7
4%
Värmlands län
2
1%
Västerbottens län
5
3%
Västernorrlands län
7
4%
Västmanlands län
4
3%
- Göteborg
6
4%
- övriga Västra Götaland
15
9%
Örebro län
4
3%
Östergötlands län
8
5%

Antal röster : 159

Re: Du som har beställt en Cybertruck: Var bor du?

Inläggav Teslaägare LarsL » 27 feb 2020 07:22

VarroF skrev:Var på SC i helgen. Hen som hade hand om mitt ärende trodde inte att Cybertruck kommer till Europa.

:lol: :lol: :lol:

Vilket jävla snurr. Hade henne läst det i Tysk media eller?

Självklart kommer Cybertruck så småningom till Europa, varför skulle den inte göra det? De har ju tagit in bokningar i EU.
Nissan Leaf 30 kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, mjukvara 2020.20.12
Beställt CyberTruck AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

Inläggav Teslaägare PhR34k » 27 feb 2020 08:10

Folk är så roliga.
Enda man hör från folk när man berättar om att man bokat två st."kommer inte att se ut så när den kommer till Europa", "det är inte tillåtet med sånt framljus", "kommer vara för tung" bla bla bla

Kommer garva åt dem när jag åker förbi dom på E4an om två år

Som att bilen skulle inte komma till Europa för att framljuset går oavkortat, de kan ju döda den på två ställen så den blir 3 delad, vad är problemet?

Att den inte har kofångare fram? Wow, smäll på en kofångare i spetsen likt en tårtbit och problemet är löst.

Vikten? Jag tror knappast att den kommer att väga 700kg mer än en Modell x

Skickat från min SM-N970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Inläggav Teslaägare FlyingBlue » 27 feb 2020 08:46

VarroF skrev:Var på SC i helgen. Hen som hade hand om mitt ärende trodde inte att Cybertruck kommer till Europa.

Det tror inte min svågers brorsa heller.......Så det blir nog inget av med det :lol:
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare

Referralkod: roger53431

Inläggav dd88 » 27 feb 2020 11:30

PhR34k skrev:Folk är så roliga.
Enda man hör från folk när man berättar om att man bokat två st."kommer inte att se ut så när den kommer till Europa", "det är inte tillåtet med sånt framljus", "kommer vara för tung" bla bla bla

Kommer garva åt dem när jag åker förbi dom på E4an om två år

Som att bilen skulle inte komma till Europa för att framljuset går oavkortat, de kan ju döda den på två ställen så den blir 3 delad, vad är problemet?

Att den inte har kofångare fram? Wow, smäll på en kofångare i spetsen likt en tårtbit och problemet är löst.

Vikten? Jag tror knappast att den kommer att väga 700kg mer än en Modell x

Det mesta går att lösa, tex Jeep Wrangler har ju fått vad som kallas en "parkbänk" i fronten för att klara kraven i EU. Framljusen skulle det inte förvåna mig om det skulle gå att typa och få dom godkända som dom är, men just vikten är ju svår att göra något åt. Inget som skulle innebära säljstop, men som begränsar möjligheten för gemene man att köra en.

Tesla själva klassificerar Cybertruck som "Class 2B", vilket innebär över 3800kg.
“A vegan diet is probably the single biggest way to reduce your impact on planet Earth ... It is far bigger than cutting down on your flights or buying an electric car" - Joseph Poore, University of Oxford, UK
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav Teslaägare PhR34k » 27 feb 2020 12:39

Ouch. Så den blir så tung?
Svårt att tänka hur de ska greja 0-100 på under 3 sek och ta sig över 800km och ändå väga nästan 4 ton,?

Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Inläggav dd88 » 27 feb 2020 13:55

Mer specifikt så är spannet 3,856–4,536 kg, exakt vikt får vi nog inte reda på förrän bilen lanseras i Europa, kommer som sagt troligtvis behöva anpassas för europeisk marknad så kan bli både lättare och tyngre.
“A vegan diet is probably the single biggest way to reduce your impact on planet Earth ... It is far bigger than cutting down on your flights or buying an electric car" - Joseph Poore, University of Oxford, UK
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav Teslaägare Svenssons » 27 feb 2020 13:58

Varför kan man då lägga föreställningar till länder i Europa och Sverige? Varför översätta och anpassa info om Cybertruck till de olika språken i Europa ?
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare Pontus » 27 feb 2020 14:41

Svenssons skrev:

Varför kan man då lägga föreställningar till länder i Europa och Sverige? Varför översätta och anpassa info om Cybertruck till de olika språken i Europa ?

Reklam plus att man inte undersökt vilka regler som gäller utan bara kör på skulle jag gissa.
- Model 3 LR AWD Vit
- Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Teslaägare Bodes_dad » 27 feb 2020 15:33

Kan det varit så att säljaren ville att du skulle köpa något dom hade i lager istället?
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare

Inläggav Teslaägare LarsL » 27 feb 2020 19:56

dd88 skrev:Det mesta går att lösa, tex Jeep Wrangler har ju fått vad som kallas en "parkbänk" i fronten för att klara kraven i EU. Framljusen skulle det inte förvåna mig om det skulle gå att typa och få dom godkända som dom är, men just vikten är ju svår att göra något åt. Inget som skulle innebära säljstop, men som begränsar möjligheten för gemene man att köra en.

Tesla själva klassificerar Cybertruck som "Class 2B", vilket innebär över 3800kg.

3800 kg är Gross vehicle weight och inkluderar lasten. Jag killgissar att Cybertruck åtminstone får lasta 1000 kg eller mer. Det innebär att det går att registrera den med lägre lastvikt och därmed få köra den med B-kort. 700 kg duger ju gott som lastvikt tex.
Nissan Leaf 30 kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, mjukvara 2020.20.12
Beställt CyberTruck AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

FöregåendeNästa

Återgå till Cybertruck