Höjd maxvikt - förslag

Här diskuterar vi om Tesla Cybertruck

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Höjd maxvikt - förslag

Inlägg av PhR34k »

Detta bådar väldigt gott för oss som gärna vill ha en Cybertruck!

https://feber.se/bil/b-korkort-kan-fa-h ... lo/419172/
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Höjd maxvikt - förslag

Inlägg av fimpen »

Yeeepppeeeiie!

Gôtt att en höll kvar reservationen, nu är det bara BE-kortet som fattas. Risken är väl att efterfrågan ”over there” blir så stor så vi får vänta tills 2024 eller nåt här i Europa... men, men, den om vänter på nôt gôtt...

/Fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Höjd maxvikt - förslag

Inlägg av Svenssons »

fimpen skrev:
Yeeepppeeeiie!

Gôtt att en höll kvar reservationen, nu är det bara BE-kortet som fattas. Risken är väl att efterfrågan ”over there” blir så stor så vi får vänta tills 2024 eller nåt här i Europa... men, men, den om vänter på nôt gôtt...

/Fimpen
Jag tror inte att det kommer att exporteras några Cybertrucks från USA till Europa, i alla fall inte mer än några enstaka. Jag tror att Giga Berlin kommer att få bygga dessa efter att de kört Model Y i upp till ett par år och sedan kommit igång med Model 3. 2024 ser jag som rätt sannolikt år för Cybertruck i Europa. 2023 kan det finnas chans för men inte före det.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Höjd maxvikt - förslag

Inlägg av fimpen »

Svenssons skrev:
Jag tror inte att det kommer att exporteras några Cybertrucks från USA till Europa, i alla fall inte mer än några enstaka. Jag tror att Giga Berlin kommer att få bygga dessa efter att de kört Model Y i upp till ett par år och sedan kommit igång med Model 3. 2024 ser jag som rätt sannolikt år för Cybertruck i Europa. 2023 kan det finnas chans för men inte före det.
Rädd att du har rätt, men håller tummarna för motsatsen. Har en reservation från release-kvällen och hopps på att de ändå kan skicka över några stycken till Europa till oss som bokade tidigt, men förmodligen blir det som du spekulerar i Svenssons...

/Finpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Höjd maxvikt - förslag

Inlägg av Svenssons »

fimpen skrev:
Svenssons skrev:
Jag tror inte att det kommer att exporteras några Cybertrucks från USA till Europa, i alla fall inte mer än några enstaka. Jag tror att Giga Berlin kommer att få bygga dessa efter att de kört Model Y i upp till ett par år och sedan kommit igång med Model 3. 2024 ser jag som rätt sannolikt år för Cybertruck i Europa. 2023 kan det finnas chans för men inte före det.
Rädd att du har rätt, men håller tummarna för motsatsen. Har en reservation från release-kvällen och hopps på att de ändå kan skicka över några stycken till Europa till oss som bokade tidigt, men förmodligen blir det som du spekulerar i Svenssons...

/Finpen
Har själv en reservation från release-kvällen, närmare bestämt en Cybertruck Dual FSD RN112746159 vilket verkar vara beställning #2059.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Höjd maxvikt - förslag

Inlägg av [JM] »

CT är en ball bil men jag har svårt att se hur dom ska komma runt krav på fotgängarskydd för personbilar inom EU...
Skriv svar