Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Inlägg av ME3 »

Som rubriken lyder, hur tänker ni när det kommer till uppgraderad AP vs FSD?

Jag valde uppgraderad i väntan på tydligare signaler kring implementation av FSD i Europa.

Ni som har uppgraderad/FSD, vilka funktioner känner ni att ni inte kan vara utan så här after-the-fact? ;)
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Inlägg av OfarligTesla »

Jag tycker att filbytet är riktigt trevligt och gör att jag faktiskt använder AP till att börja med, hade EAP på vår S men vanlig AP på första 3an och saknade det så den nya 3an fick EAP. FSD skulle jag nog inte betala för förens det faktiskt kommer nivå 3 eller högre.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 910
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Inlägg av Nicklas »

Jag vill stötta Tesla och deras mission; därför valde jag att vara med och "crowd funda" genom att redan från första början lägga in pengar för FSD :)
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Inlägg av spacecoin »

Köp inte FSD om du förväntar dig självkörning utan att övervaka fordonet hela tiden varje sekund. Teslas bilar med befintlig hårdvara kommer inte någonsin att bli autonom i någon juristiktion. Det är inte ett juridiskt problem. Tekniken är inte uppfunnen än, och ingen vet om det kan lösas på det sätt som Tesla försöka lös det på. Det tar minst 10 år. Du kan tacka mig efter du säljer bilen.

Tesla är värdens högst värderade bilföretag, och behöver verkligen inga crowd-fundingkampanjer fortfarande om du nu inte tycker att Elon Musk eller Larry Ellison behöver en till privat ö på Hawaii eller en till lyx-yacht.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Inlägg av NiklasTesla »

AP räcker fint.

Lägg cash på något roligare istället (bilen är kul att köra samt AP och dom andra är rätt känsliga för vädret i våra breddgrader).

MVH
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Inlägg av LasseTM »

Jag fick prova EAP i en månad, inte speciellt imponerad.
Detta var dock för ca 1 år sedan men den kanske är bättre nu.
Upplevde den som för mesig vid filbyten så ofta påbörjade den bytet men avbröt när den var halvvägs in i nya filen.
Jag skulle gärna slippa plinget när jag avbryter autopiloten vilket man slipper men EAP men att betala 38k eller vad det är för att få bort ett pling är det inte värt.
Lägg pengarna på börsen istället, där har man roligare för dem eller ett par fina högtalare hemma.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Inlägg av mikebike »

LasseTM skrev:
Jag fick prova EAP i en månad, inte speciellt imponerad.
Detta var dock för ca 1 år sedan men den kanske är bättre nu.
Upplevde den som för mesig vid filbyten så ofta påbörjade den bytet men avbröt när den var halvvägs in i nya filen.
Jag skulle gärna slippa plinget när jag avbryter autopiloten vilket man slipper men EAP men att betala 38k eller vad det är för att få bort ett pling är det inte värt.
Lägg pengarna på börsen istället, där har man roligare för dem eller ett par fina högtalare hemma.
Håller med helt.
Min bil tvärbromsade dessutom flera gånger på motorväg när det kom en bil på en påfart.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Enhanced AP vs FSD – hur tänker ni?

Inlägg av Tellus »

FSD nu höjd till 12000 USD
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skriv svar