Spotify - uppspelningsfel konstant

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
love_k
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 jun 2020 20:50
Ort: Luleå

Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av love_k »

Hej,

Spotify har börjat strula för oss ordentligt på senare tid. Var och varannan gång jag ska köra bilen går det inte att starta musiken. Är inloggad i Spotify och kan browsa spellistor mm men klickar jag på en låt står den bara och snurrar tills det tillslut står uppspelningsfel.
Det finns ingen som helst systematik i när detta sker, kan ske på Wi-Fi eller cellular. Omstart funkar sällan/aldrig. Att logga ut och in funkar ibland.

När felet uppstår är bilen heller inte tillgänglig från Spotify-mobilappen via Spotify connect vilket talar för att bilens Spotify inte anslutit till Spotify servrar korrekt.

Blir galen på detta, är det bara jag som har problem? Bilens egna konto fungerar alltid även om mitt premium inte funkar.

//Love
--------------------------------------------------
Tesla Model 3 Performance (2020)
Tesla Model Y Performance (2022)

Spotify repeat fix
TWC load balancer
Användarvisningsbild
Danne80
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 feb 2022 13:09

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av Danne80 »

Har inte riktigt samma felbeskrivning som dig, men känns som det handlar om kommunikationsproblem. Jag har inte haft min Tesla mer än 2 månader kanske, så jag vågar inte dra för stora växlar. Men det känns som det är sista 2 veckorna som det börjat strula. Musiken tystnar och jag kan inte välja nästa spår, startar jag om samma/en annan playlist så brukar det fungera antingen direkt eller efter något försök. Händer kanske 1-2 gånger i timmen i snitt...om jag skulle gissa.

Har inte provat med spotify connect, men ska göra det nästa gång och se om det är samma problem för mig.

Sen har väl inte detta med saken att göra, men ibland kan jag inte se menyn med "Senast spelade", "Playlists" osv...utan då får jag byta musikkälla och sen gå tillbaka till Spotify.
Användarvisningsbild
love_k
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 jun 2020 20:50
Ort: Luleå

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av love_k »

Tack för svar.
Låter relaterat iaf. På FB tycks andra ha liknande problem på senare tid oxå så vi är nog inte ensamma.
--------------------------------------------------
Tesla Model 3 Performance (2020)
Tesla Model Y Performance (2022)

Spotify repeat fix
TWC load balancer
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 605
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av Anderzzon »

IMG_0544.jpg
Så här ser det ut för mig väldigt ofta när jag sätter mig i bilen. Har blivit värre på senare tid känns det som. Det enda sättet att lösa det är att starta om skärmen.
Användarvisningsbild
love_k
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 jun 2020 20:50
Ort: Luleå

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av love_k »

Händer mig ibland men främst är det att platsen för playsymbolen snurrar å sen uppspelningsfel en stund senare. Men säkert i grunden samma problem.
--------------------------------------------------
Tesla Model 3 Performance (2020)
Tesla Model Y Performance (2022)

Spotify repeat fix
TWC load balancer
Användarvisningsbild
Danne80
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 feb 2022 13:09

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av Danne80 »

love_k skrev:
Tack för svar.
Låter relaterat iaf. På FB tycks andra ha liknande problem på senare tid oxå så vi är nog inte ensamma.
Får hoppas det är något som åtgärdas snart då. Får följa denna tråden och se om det dyker upp någon mer info.
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av Imolarot »

Danne80 skrev:
Har inte riktigt samma felbeskrivning som dig, men känns som det handlar om kommunikationsproblem. Jag har inte haft min Tesla mer än 2 månader kanske, så jag vågar inte dra för stora växlar. Men det känns som det är sista 2 veckorna som det börjat strula. Musiken tystnar och jag kan inte välja nästa spår, startar jag om samma/en annan playlist så brukar det fungera antingen direkt eller efter något försök. Händer kanske 1-2 gånger i timmen i snitt...om jag skulle gissa.

Har inte provat med spotify connect, men ska göra det nästa gång och se om det är samma problem för mig.

Sen har väl inte detta med saken att göra, men ibland kan jag inte se menyn med "Senast spelade", "Playlists" osv...utan då får jag byta musikkälla och sen gå tillbaka till Spotify.
När det buggar ut och den slutar spela och "Nästa låt" blir grå så brukar det fungerar att få igång den igen genom att bara klicka på "Föregående låt" eller vänster på det vänstra ratthjulet för att backa en låt. Då spelar den om den sista låten och brukar hitta Spotify igen och man kan spela vidare.
Användarvisningsbild
Danne80
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 09 feb 2022 13:09

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av Danne80 »

Imolarot skrev:

När det buggar ut och den slutar spela och "Nästa låt" blir grå så brukar det fungerar att få igång den igen genom att bara klicka på "Föregående låt" eller vänster på det vänstra ratthjulet för att backa en låt. Då spelar den om den sista låten och brukar hitta Spotify igen och man kan spela vidare.
Har provat det, men det fungerar tyvärr inte. Spotify spelar bara den föregående låten och sen stopp igen.
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av Imolarot »

Danne80 skrev:
Imolarot skrev:

När det buggar ut och den slutar spela och "Nästa låt" blir grå så brukar det fungerar att få igång den igen genom att bara klicka på "Föregående låt" eller vänster på det vänstra ratthjulet för att backa en låt. Då spelar den om den sista låten och brukar hitta Spotify igen och man kan spela vidare.
Har provat det, men det fungerar tyvärr inte. Spotify spelar bara den föregående låten och sen stopp igen.
Så var det för mig förut med men nu så har det fungerat för mig iaf (med 2022.20.7 och nyare)... Oavsett, Spotify lägger av varje gång jag kör bilen och har så gjort sedan jag köpte den så något står inte rätt till med implementationen.
Användarvisningsbild
Christian K
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 25 jul 2021 13:56

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av Christian K »

Händer ibland för mig med. Brukar växla till vanlig radio och sedan till Spotify och då fungerar det
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av spacecoin »

Christian K skrev:
Händer ibland för mig med. Brukar växla till vanlig radio och sedan till Spotify och då fungerar det
Samma här. Byta ljudkälla brukar fixa det för mig med.
Användarvisningsbild
Sebsa1
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 aug 2022 22:20

Re: Spotify - uppspelningsfel konstant

Inlägg av Sebsa1 »

Jag har oftast samma fel som Anderzzon. Det snurrar och snurrar och sen får man felmeddelandet. Att byta till en annan app hjälper inte.
De få gånger som det faktiskt går att komma in i appen så är man inte inloggad på sitt konto utan måste skriva in sina login-uppgifter igen.
Allt det här strulet började efter uppgraderingen till 2022.16... när man skulle kunna ha olika Spotify-konton till olika förare.
Jag har nu 2022.20.8 och Spotify funkar fortfarande inte.

Det känna bra att höra att andra har samma problem för då borde Tesla vara medvetna om det, men uruselt att det inte fixas.
Skriv svar