Senaste version 2025.20

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av taliz »

uppsalatesla skrev:
PerV skrev:
uppsalatesla skrev:
Min uppdatering till 32.11.1 har failat två ggr nu :( Först i natt och sedan en gång till vid lunchtid. Det tjuter och lever om i bilen och radarn är helt urflippad och tolkar att bilen står för nära alla tänkbara objekt som finns. Det ser faktiskt ganska roligt ut när alla andra bilar klumpar ihop sig i en hög under Teslan på displayen... Det tråkiga i kråksången är att det piper och tjuter nåt djävulskt i bilen. Nån som hört nåt eller läst om samma fenomen eller som kan tänka sig ha en lösning på det? Ja, jag har kört både vanlig reset och hård med bromsen nedtryckt. Och ja, jag har lagt ett ärende till supporten i appen.
Jag har samma problem. Tre uppdateringar som har gått igenom halvvägs. Alla har misslyckats. Bilen piper hela tiden när man kör längsmed trottoarkanter mm. Nästan så man får hörselskador av det i längden. Jag upplever det dock kopplat till parkeringssensorerna istället för radarn. Har också sett att min bil och bilen framför har klumpat ihop sig i displayen vid stillastående. Har också startat om på alla tänkbara vis utan resultat.
Har också ett ärende hos supporten. De tvingade ut de två sista uppdateringarna, men problemet kvarstår.
Ja, du har rätt. Det är nog relaterat till parkeringssensorerna. Hur som helst är det jäkligt irriterande... Hur fick du tag på Tesla så att de kunde pusha ut uppdateringarna? De är ju inte ett under av kundvård och lätta att få tag på ;-)
Prova disabla park assist chimes?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

thedude skrev:
Är det bara M3 får får Netflix o Youtube? jag har MS med 32.11.1 men ingen Netflix eller Youtube :(
Har du MCU1 får du inget AFAIK.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

taliz skrev:
thedude skrev:
Är det bara M3 får får Netflix o Youtube? jag har MS med 32.11.1 men ingen Netflix eller Youtube :(
Har du MCU1 får du inget AFAIK.
Det stämmer bra. För S och X måste man ha MCU2, i dagsläget.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Verdi

Inlägg av Verdi »

themax skrev:
OT: Jag vet nu varför Tesla bytte namnet till Spötify över hela välden. Idag släpps tributebandet Pünk Flöyds skiva Echöes på Spotify. Goda vänner till mig som det är en fröjd att lyssna på live (de har bland annat spelat på Cambridge Folk Festival inför en hängiven publik på tusentals personer). Lyssna ni också. Och trevlig fredag på er alla! :-)

https://open.spotify.com/album/53cRkHOj ... W-XJEPPheQ
Jag gick i samma klass som Johan B. Hälsa! :)

Har även jobbat på samma konsultfirma som Håkan N i P Floyd. De går det ju ännu bättre för nu. Spelar på Cirkus, Dalhalla osv.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Verdi skrev:
themax skrev:
OT: Jag vet nu varför Tesla bytte namnet till Spötify över hela välden. Idag släpps tributebandet Pünk Flöyds skiva Echöes på Spotify. Goda vänner till mig som det är en fröjd att lyssna på live (de har bland annat spelat på Cambridge Folk Festival inför en hängiven publik på tusentals personer). Lyssna ni också. Och trevlig fredag på er alla! :-)

Har även jobbat på samma konsultfirma som Håkan N i P Floyd. De går det ju ännu bättre för nu. Spelar på Cirkus, Dalhalla osv.
Haha.

Jag har studerat med Håkan N när vi läste på högskolan i Borlänge. :-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Verdi skrev:

Will Do. P Floyd hade ju under många år fester i Skog (som Jan S ägde). Vi är ett gäng som fortfarande håller dessa evenemang som bland det roligaste man kan göra med kläderna på (och vi träffas varje gång de spelar på någon gräsplätt i närheten av Dalhalla). Pünk Flöyd bildades på campingen där, likaså Men on the Border och Trees.

Nåväl. Nuff OT. Nu ska jag ut och testa v10 på väg till Hälsingland och se om AP blivit ännu bättre.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
PerV
Teslaägare

Inlägg av PerV »

uppsalatesla skrev:

Ja, du har rätt. Det är nog relaterat till parkeringssensorerna. Hur som helst är det jäkligt irriterande... Hur fick du tag på Tesla så att de kunde pusha ut uppdateringarna? De är ju inte ett under av kundvård och lätta att få tag på ;-)
De är inte lätta att få tag på, men när man får tag på dem är de riktigt bra tycker jag.

Jag bokade en service tid (väldigt sent i november) via Tesla appen och beskrev mitt ärende. Fick dagen efter ett SMS från Tesla Service där de frågade om lite mer detaljer mm. De kunde också tvinga på en ny uppdatering. Mycket bra support SMS vägen, kanske inte det man är van vid.

Det verkar som det ej längre går att ringa Tesla, jag har provat alla nummer och blir bara hänvisad till hemsidan. Jag gick även in till Tesla butiken i Täby Centrum och pratade med den representant som sålt bilen till mig. Han var mycket hjälpsam och tog kontakt med Tesla Service center i Upplands Väsby, som även kunde ta en snabbtitt på bilen.

De kunde konstatera att det mesta av uppdateringen har gått igenom, men att vissa moduler inte har lyckats, som t.ex. autopilot mm.
Problemet är ännu inte löst, men det ligger en arbetsorder på det och eventuellt kan de lösa problemet på distans.

Ljudet är väldigt irriterande, men numer verkar Joe mod faktiskt reducera pipet en aning. Man lär sig också hålla undan från trottoarer mm.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

PerV skrev:
uppsalatesla skrev:

De är inte lätta att få tag på, men när man får tag på dem är de riktigt bra tycker jag.

Jag bokade en service tid (väldigt sent i november) via Tesla appen och beskrev mitt ärende. Fick dagen efter ett SMS från Tesla Service där de frågade om lite mer detaljer mm. De kunde också tvinga på en ny uppdatering. Mycket bra support SMS vägen, kanske inte det man är van vid.

Det verkar som det ej längre går att ringa Tesla, jag har provat alla nummer och blir bara hänvisad till hemsidan. Jag gick även in till Tesla butiken i Täby Centrum och pratade med den representant som sålt bilen till mig. Han var mycket hjälpsam och tog kontakt med Tesla Service center i Upplands Väsby, som även kunde ta en snabbtitt på bilen.

De kunde konstatera att det mesta av uppdateringen har gått igenom, men att vissa moduler inte har lyckats, som t.ex. autopilot mm.
Problemet är ännu inte löst, men det ligger en arbetsorder på det och eventuellt kan de lösa problemet på distans.

Ljudet är väldigt irriterande, men numer verkar Joe mod faktiskt reducera pipet en aning. Man lär sig också hålla undan från trottoarer mm.
Återigen, testat disabla park assist chimes?

Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

themax skrev:

Haha, det är väl nån gammal elev till mig där också misstänker jag. Om de är från Ljusdal alltså. :D
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
PerV
Teslaägare

Inlägg av PerV »

taliz skrev:
Återigen, testat disabla park assist chimes?
Svar ja, jag har testat att ändra de flesta inställningarna, vilket inte hjälper. Detta pip är inte ett chimes ljud utan mer av larm typ att något är fel samt att "sensorbågarna" ibland blir ill-röda på skärmen.
Jag har varit hos Tesla Service center och de konstaterade att något är fel.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

Hur är det med sentrymode nu med 2019.32.2.2, skriver den över filer eller är det fortfarande tömning av disken som gäller?
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Nico skrev:
Hur är det med sentrymode nu med 2019.32.2.2, skriver den över filer eller är det fortfarande tömning av disken som gäller?
Verkar skriva över efter 5gb, isåfall ingen vits med större minne. Men dom kanske menar om minnet börjar bli fullt?..
7F936F94-0F3B-4DEF-A084-61C757F4B153.jpeg
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inlägg av renes »

Tellus skrev:
Nico skrev:
Verkar skriva över efter 5gb, isåfall ingen vits med större minne. Men dom kanske menar om minnet börjar bli fullt?..
Det är väl inte vad det står där. Det står "...raderas automatiskt om det inte finns tillräckligt utrymme kvar... och om ... använder mer utrymme än 5 GB."

Dvs så länge det finns utrymme kvar så raderas inget.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

renes skrev:
Tellus skrev:
Nico skrev:
Det är väl inte vad det står där. Det står "...raderas automatiskt om det inte finns tillräckligt utrymme kvar... och om ... använder mer utrymme än 5 GB."

Dvs så länge det finns utrymme kvar så raderas inget.
Fast det antagandet betyder på att översättningen är korrekt, vilket den långt ifrån alltid är när det gäller Tesla.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Senaste version 2019.32.10

Inlägg av themax »

BrooklynS skrev:

Haha, det är väl nån gammal elev till mig där också misstänker jag. Om de är från Ljusdal alltså. :D

Fagersta, Söderbärke, Färila, Ljusdal och Järvsö. Blandad kompott av musiker, men har du varit lärare i Ljusdal känner du säkert till några. Och min mor, som var lärare i 25+ år på Stenhamre...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Magnus71

Inlägg av Magnus71 »

Efter ha kört V10 i två dagar i min 3 LR AWD är det två saker som jag funderar över och undrar om andra har några kommentarer kring:

-Spotify ljudet verkar mycket bättre och det går att spela klart högre. Är bitrate ändrad?

-Prestanda. Upplever bilen snabbare. Speciellt från start. Men även i fart vid omkörningar upp till 120km/h. Yttertemperatur har varit runt 0 grader och batteriet hade begränsad regen pga temperaturen. Vet inte om det är kraftigare batteriförvärmning som tillåter högre effektuttag. Och att jag tidigare under hösten inte märkt den långsamt begränsats tidigare. Men som sagt, igår så kändes det som en ny starkare bil helt enkelt. Väldigt kul!

/Magnus
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

Tellus skrev:
Nico skrev:
Detta är väl version 10 inte 2019.32.2.2?
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Senaste version 2019.32.10

Inlägg av taliz »

Nico skrev:
Tellus skrev:
Nico skrev:

2019.32.2.2 är v9, dvs man får tömma manuellt.

Förövrigt verkar min bil inte vilja uppdatera sig. Den tankade ned en uppdatering till ca 95%. Sen började den om. Vid 95% stannade den igen och sen försvann det helt.
Ingen tillgänglig uppdatering längre, bilen säger "up to date" men är kvar på 2019.32.2.2.

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

taliz skrev:
Nico skrev:
Tellus skrev:
Nico skrev:

2019.32.2.2 är v9, dvs man får tömma manuellt.

Förövrigt verkar min bil inte vilja uppdatera sig. Den tankade ned en uppdatering till ca 95%. Sen började den om. Vid 95% stannade den igen och sen försvann det helt.
Ingen tillgänglig uppdatering längre, bilen säger "up to date" men är kvar på 2019.32.2.2.
Hände samma för en kompis, han bokade service i appen o dagen efter pushade de ut v10 till honom.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare

Inlägg av bolleboll »

UrbanL skrev:
Och, ja... det skulle dyka upp en knapp i appen för att kunna öppna garageporten med bilens homelink, men det lyser också med sin frånvaro. (Appen är uppdaterad och jag har programmerat homelink och använt det från bilen sedan tidigare)
Samma problem här. Jag får inte upp någon Homelink knapp under Controls i appen. (fungerar klockrent från bilen med två portar)
Jag fick fram Vent, och även Window heater "HI" under Climate, så appen är med i matchen.
Har startat om telefonen och även provat mjuk/hård reset med knapparna på ratten och broms, samt även "Power off" från Safety & security.

Nån som fått upp homelink eller ska man felrapportera?

mvh
B
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
La Liberte
Teslaägare

Inlägg av La Liberte »

Homelink ligger under reglage i appen
Model 3 LR Röd
Model S 85 Såld
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Körde idag, första gången med v10. Den ser skillnad på linjer och ritar en skuggbil när man byter fil. Förbrukningen var hade gått från 280 till 380, men jag har inte kört i 3 grader med 22” förr...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

bolleboll skrev:
UrbanL skrev:
Och, ja... det skulle dyka upp en knapp i appen för att kunna öppna garageporten med bilens homelink, men det lyser också med sin frånvaro. (Appen är uppdaterad och jag har programmerat homelink och använt det från bilen sedan tidigare)
Samma problem här. Jag får inte upp någon Homelink knapp under Controls i appen. (fungerar klockrent från bilen med två portar)
Jag fick fram Vent, och även Window heater "HI" under Climate, så appen är med i matchen.
Har startat om telefonen och även provat mjuk/hård reset med knapparna på ratten och broms, samt även "Power off" från Safety & security.

Nån som fått upp homelink eller ska man felrapportera?

mvh
B
Yes, jag har Homelink i appen. Tricket är att man måste konfigurera sin "Summon" korrekt under Autopilot-menyn i bilen för att Homelink ska dyka upp under Reglage i appen. Man måste associera sin garageport till Summon. Den är inte kopplad från början så antar att det är precis därför de flesta inte får upp Homelink-knappen.

Felrapportera är ingen vits då det handlar om inställning som man själv kan göra i bilen :)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Caraoke funkar inte för mig. Den står bara och maler på nerladdning utan att något händer. Jag har testat via WiFi och LTE.
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare

Inlägg av Xeik »

LarsL skrev:
Caraoke funkar inte för mig. Den står bara och maler på nerladdning utan att något händer. Jag har testat via WiFi och LTE.
Samma här.
Skriv svar