Solglasögon

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Solglasögon

Inlägg av HelectriC »

Mina Bose Frames är bara helt genialiska!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Black
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 14 jul 2019 16:06
Ort: Lidköping

Re: Solglasögon

Inlägg av Black »

Någon som har tips på bra och billiga glasögon med gulaktigt glas?
Gärna komplett länk och pris och modell.
Jäkligt bra i mörker har jag hört men inte hittat några bra, gärna pilot eller bild ovan.
Brukar ha likn med brun glas som är perfekt i soligt väder men ej bra i molnigt/skymning/mörker.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Solglasögon

Inlägg av StefL »

ao_pilotglas_1.jpg
Varför inte ett par klassiska från American Optical? Dög de åt Apolloastronauterna bör de duga åt en Teslaförare. Finns i flera olika varianter med olika toning och i både glas och polykarbonat, även om detta är den klassiska i glas. Kör själv med dessa och de är utmärkta.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Solglasögon

Inlägg av LasseTM »

Jag kör med RayBan 4147 polariserade funkar rätt bra men funderar på att köpa ett par med kopparfärgat glas istället.
Polariserade glas är inte alltid så bra i trafiken tycker jag samt att de drar lite åt det gröna hållet.
Kopparfärgade glas tycker jag är behagligare över lång tid, kanske har med blå ljus att göra vad vet jag.


Bild
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Skriv svar