Surround vehicle display limited

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Surround vehicle display limited

Inlägg av Gustafsson »

Det är rätt mycket pyssel kvar med synkningen av kamerorna, när en bil/buss/lastbil kommer in i sidokamerans synfält uppstår plötsligt två (last)bilar i stället för en på displayen.
Jag räknar med att den berömda AI:n utvecklas efter hand.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
westerlund
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 27 jul 2017 12:09

Re: Surround vehicle display limited

Inlägg av westerlund »

Samma här, varje dag sedan v9. Har också en sprillans ny bil.

Jag har mailat tesla och de har återkommit att de kikar på problemet, får se vad som händer!
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Surround vehicle display limited

Inlägg av mans71 »

Gustafsson skrev:
Det är rätt mycket pyssel kvar med synkningen av kamerorna, när en bil/buss/lastbil kommer in i sidokamerans synfält uppstår plötsligt två (last)bilar i stället för en på displayen.
Jag räknar med att den berömda AI:n utvecklas efter hand.
Jag har märkt samma sak. Rekordet är 3 hoppande bussar i displayen när jag passerade 1 :D

Dimma till/från jobbet idag och får meddelandet tråden handlar om hela tiden. Stannade i morse och gjorde rent alla kameror med samma resultat. Bilen verkar inte gilla dimma helt enkelt...
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
calgu
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jun 2021 09:22

Re: Surround vehicle display limited

Inlägg av calgu »

Gustafsson skrev:
Det är rätt mycket pyssel kvar med synkningen av kamerorna, när en bil/buss/lastbil kommer in i sidokamerans synfält uppstår plötsligt två (last)bilar i stället för en på displayen.
Jag räknar med att den berömda AI:n utvecklas efter hand.
Jag märkte inte på provtur att linjer darrar och att bilar hoppar i displayen men på min nya 3LR är det ofta så. Annars gillar jag att man ser när ljuset slår om från rött till grönt när stolparna är höga och ljuset syns dåligt . Är hoppandet "normalt" alltså?
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Surround vehicle display limited

Inlägg av lawgiver »

calgu skrev:
Gustafsson skrev:
Det är rätt mycket pyssel kvar med synkningen av kamerorna, när en bil/buss/lastbil kommer in i sidokamerans synfält uppstår plötsligt två (last)bilar i stället för en på displayen.
Jag räknar med att den berömda AI:n utvecklas efter hand.
Jag märkte inte på provtur att linjer darrar och att bilar hoppar i displayen men på min nya 3LR är det ofta så. Annars gillar jag att man ser när ljuset slår om från rött till grönt när stolparna är höga och ljuset syns dåligt . Är hoppandet "normalt" alltså?
Du svarar på en 3 år gammal tråd....tror det ändrats sedan dess, eller hur? :)
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Användarvisningsbild
calgu
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jun 2021 09:22

Re: Surround vehicle display limited

Inlägg av calgu »

Det är möjligt att tråden är tre år gammal men eftersom jag har samma problem är det ju aktuellt. Min stilla undran är om systemet behöver tid för att funka optimalt eller om man skall kontakta service? Det kan ju vara problem med någon kamera t.e.x? Ett klipp från Dashcam var ganska skakigt. Är det normalt?
Skriv svar