Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Tesla HUD [IN PROGRESS]

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Vilket HUD-paket känns som mest intressant? (Prismässigt/användning och storlek)

Mini HUD - (Storlek ca 20x15cm) , placeras i vänstra hörnet på framrutan, CA PRIS 600-800 SEK
36
17%
Liten HUD - (Storlek på rutan A4), kan placeras var som - CA PRIS 900-1200 SEK
81
38%
Mellanstor HUD - (Storlek på rutan A3). kan placeras var som - CA PRIS 1500-1800 SEK
34
16%
Helbilds HUD - (Storlek, hela rutan). Synligt för passagerare och förare. - CA PRIS 2800-3000 SEK
65
30%

Antal röster : 216

Re: Tesla HUD [IN PROGRESS]

Inläggav Teslaägare chevnanne » 19 jan 2020 09:16

Bra jobbat. Vet att det är nånting som är rätt svårt att få till.
Jag blir imponerad att du orkar börja med ett sånt projekt men i
slutändan kan det ju bli en superbra produkt som säljer en hel del
enheter. Att det inte kommer ut en film är ju inte hela världen men
om man inte frågar så får man inget veta. Kämpa på. :D
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Referralkod: janke81121

Inläggav Teslaägare Kilowatt » 22 jan 2020 12:16

Henrik skrev:Nu gick jag ut i regnet med min lilla HUD-enhet som jag inte har ens 3d-printat ut ett skal till än och stoppade dit den bara för att visa :( (Är också därför det tagit lite tid med en video, den kommer smälta in med instrumentbrädan när den är klar) :D

Har skippat nästan både jul/nyår + hela vinterlovet för att kunna jobba med HUD:en :roll:

Blev inte alls bra bilder men vill göra en proffsig video (DAGTID!) med massa andra roliga grejer som kommer på en torsdag ;)

Kameran verkar öka "ghosting-effekten", ser jättebra ut med egna ögon iaf.

Bild

Står till och med dåligt till med bilen framför 80 lass med jord som gör att det ser knäppt ut :cry:

Men man ser att jag har laddat batteri iaf! Den gröna färgen blir superstark i kamerans ögon... Men jag ser batteriet tydligt!

Bild

Tänkte göra videon med riktigt proffsiga kameror och sätta upp 2 rigg i Teslan så man kan se från olika vinklar

Kul att se något som ger mer känsla för vad det är du gör och att det ”finns på riktigt” :) Lycka till!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Referralkod: stefan1481

Inläggav Teslaägare Elelvis » 26 jan 2020 22:28

Kul projekt! Jag köper en direkt för att testa när den kommer.
Användarvisningsbild
Elelvis
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Walker » 24 feb 2020 20:17

Hej Henrik!
Hur går det. Förut lät det nästan som om det skulle varit klart vid årsskiftet. Nu har våren kommit....
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Referralkod: mikael83741

Inläggav Teslaägare chevnanne » 24 feb 2020 20:38

Walker skrev:Hej Henrik!
Hur går det. Förut lät det nästan som om det skulle varit klart vid årsskiftet. Nu har våren kommit....

Haha, vilken vår då? :lol: Jag funderade ikväll på samma sak men man kan tro att det inte är så mycket kvar
men det brukar vara att få till det sista som tar längst tid. Jag är riktigt sugen på en med.
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Teslaspolen » 24 feb 2020 22:01

Kanske dags för ett hembesök? ;)
Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Referralkod: hans816

Inläggav Teslaägare Henrik » 24 feb 2020 22:38

Teslaspolen skrev:Kanske dags för ett hembesök? ;)

Haha :D Startat HUD-fabrik i Leksand men inte så lätt hittat! :twisted: (Finns ingen adress kopplad till mig)

Forumet har hamnat lite i facket "att ta itu med såsmåningom.."

Jag pratade idag med min kompanjon och han kommer att nå ut till intresserade nu (snart..) och påbörja något slags "större betatest för teslaägare". Det kommer då publiceras bilder på enheten och en film här när det sker.

Men som en skrev ovan, finpustningen har tagit lite längre tid än jag tänkt... Mitt mål är att skapa världens bästa HUD - allt annat som tex volvo/andra har är inte, enligt mig - sådär jättebra.

Sedan har man det här med patent också..
Senast redigerad av Henrik 24 feb 2020 22:56, redigerad totalt 2 gånger.
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bjelkeman » 24 feb 2020 22:40

Walker skrev:Hej Henrik!

Det är ofta så att sådana här projekt är mycket svårare än man tror i början. Speciellt om man inte byggt hårdvara och programvara för konsumentprodukter tidigare. Sen kommer design för masstillverkning, som är en konstform i sig.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening. Tidigare en S75D.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare

Referralkod: THOMAS2261

Inläggav Teslaägare bjelkeman » 24 feb 2020 22:43

Henrik skrev:Forumet har hamnat lite i facket "att ta itu med såsmåningom.."

Det är lätt att bli distraherad av de som inte har tillräcklig kontext för att förstå hur svårt arbetet är. Håller tummarna för er.
Senast redigerad av bjelkeman 24 feb 2020 23:20, redigerad totalt 1 gång.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening. Tidigare en S75D.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare

Referralkod: THOMAS2261

Inläggav Teslaägare chevnanne » 24 feb 2020 22:51

Henrik skrev:
Teslaspolen skrev:Kanske dags för ett hembesök? ;)

Haha :D Startat HUD-fabrik i Leksand men inte så lätt hittat! :twisted: (Finns ingen adress kopplad till mig)

Forumet har hamnat lite i facket "att ta itu med såsmåningom.."

Jag pratade idag med min kompanjon och han kommer att nå ut till intresserade nu (snart..) och påbörja något slags "större betatest för teslaägare". Det kommer då publiceras bilder på enheten och en film här när det sker.

Men som en skrev ovan, finpustningen har tagit lite längre tid än jag tänkt... Mitt mål är att skapa världens bästa HUD - allt annat som tex volvo/andra har är inte, enligt mig - sådär jättebra.

Det låter superbra det. Det är en spänd väntan att få se lite matnyttigt om projektet. Heja på. :D
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt