Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Tesla HUD [IN PROGRESS]

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Vilket HUD-paket känns som mest intressant? (Prismässigt/användning och storlek)

Mini HUD - (Storlek ca 20x15cm) , placeras i vänstra hörnet på framrutan, CA PRIS 600-800 SEK
36
17%
Liten HUD - (Storlek på rutan A4), kan placeras var som - CA PRIS 900-1200 SEK
81
38%
Mellanstor HUD - (Storlek på rutan A3). kan placeras var som - CA PRIS 1500-1800 SEK
34
16%
Helbilds HUD - (Storlek, hela rutan). Synligt för passagerare och förare. - CA PRIS 2800-3000 SEK
65
30%

Antal röster : 216

Re: Tesla HUD [IN PROGRESS]

Inläggav TiborBlomhall » 24 feb 2020 23:01

80% av arbetet på 20% av tiden ja ;)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Referralkod: tibor72449

Inläggav Teslaägare chevnanne » 15 mar 2020 19:33

Inget glada nyheter om Tesla Hud att glädja oss hungriga vargar med?
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Referralkod: janke81121

Inläggav Teslaägare Henrik » 15 mar 2020 20:07

chevnanne skrev:Inget glada nyheter om Tesla Hud att glädja oss hungriga vargar med?

Kul att du frågar! Vissa har verkligen lyckats pricka in rätt tillfälle att fråga.. Vet i sjutton hur det går till men men..

Slutgiltiga prototypen tillverkas faktiskt precis just nu! :)

Vi hoppas kunna testa allt när den är klar och sedan tänker jag sätta igång en ny tråd här "fräsch och fin" och låta en av mina arbetspartners ta över mer med kommunikation etc.. Jag håller nämligen på med ett större projekt och har nu stora (väldigt stora) krav på mig så behöver fokusera mer på det - men som är relaterat till allt det här med hud+tesla etc så jag är kvar i det stora hela!

Mina planer har förändrats ganska mycket sedan jag startade. Vi har fått anpassa oss till regelverk och fick lite input från några som menade att jag skulle vara VÄLDIGT försiktig med vad jag stoppar in i Teslabilarna och hur det påverkar säkerheten etc

Men fått OK på allt nu och jag har byggt hela mjukvaran från grunden:

Vi läser enbart vissa saker som inte påverkar GDPR etc, skriver ingenting till Teslan - finns inget stöd i det API jag satt samman så är helt OK.

Blir tydligare fram till lansering. Satt igång kunniga människor som fixar det där juridiska också.. Det mindre roliga i sådana här projekt. (för mig iaf :oops: )

Vet inte om jag kunde snabbat upp projektet under de 2 år jag jobbar med detta, men har iaf testat säkert 80 st olika sätt att bygga HUD:ar på, så erfarenhet har jag fått!

Sedan har det tillkommit människor som annars kanske inte hade hoppat på om vi kommit ut med produkten tidigare - Så är väldigt nöjd med hur allt har spelat ut sig hittills.

Just nu påverkas vi inte av all oro i världen för vi hade tänkt producera allt i Kina/Taiwan, men så räknade jag lite och fixade egen fabrik i Leksand - Går lika bra det!

EDIT: Har stenhård koll på marknaden och den här "glasskivan" man sätter framför sig som ska passa i Model 3 som finns någonstans, vet i sjutton alltså - Men av de jag pratat med så hade vi INTE fått göra en sådan lösning pga säkerhet etc, men det fungerar väl olika i världen... (annars är det en väldigt smart lösning!)
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare

Inläggav Teslaägare chevnanne » 15 mar 2020 20:20

Yes, det låter hur bra som helst. Förstår att det inte är som att sätta på ett plåster så funkar det.
Jag är så där onödigt stor prylnörd och nyfiken på nya grejor att stoppa i bilen så jag längtar tills det händer.
Jag tycker att det funkar rätt bra med skärmen som det är men det saknas nånting i synfältet ändå.
Jag köper en direkt då tillfälle finnes eller ställer upp som försökskanin om det behövs. ;-)
Bra jobbat!!!
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Inläggav Teslaägare chevnanne » 25 mar 2020 19:54

Idag har jag köpt en Tesla MS LR och ska byta in min 3.
Hämtar den på fredag eftermiddag. Kul ska det bli då jag hela tiden velat ha en S
men kändes inte ha råd med en S. Man lever bara en gång så vem bryr sig. :lol:
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Henrik » 25 mar 2020 21:42

chevnanne skrev:Idag har jag köpt en Tesla MS LR och ska byta in min 3.
Hämtar den på fredag eftermiddag. Kul ska det bli då jag hela tiden velat ha en S

Finns en anledning till att jag kör S :D Vi provade HUD:en idag i S:en på riktigt och det går framåt måste jag säga!

Några finslipningar just nu bara, men sedan bör vi vara redo för nästa steg. Ska försöka ta tid till forumet och annat nu framöver.
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare

Inläggav Teslaägare chevnanne » 25 mar 2020 21:49

Henrik skrev:
chevnanne skrev:Idag har jag köpt en Tesla MS LR och ska byta in min 3.

Finns en anledning till att jag kör S :D Vi provade HUD:en idag i S:en på riktigt och det går framåt måste jag säga!

Några finslipningar just nu bara, men sedan bör vi vara redo för nästa steg. Ska försöka ta tid till forumet och annat nu framöver.

Lysande sickan;-) Jag är full av beundran för ert arbete med denna Hud. :D
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Inläggav Teslaägare NinjaNiklas » 26 mar 2020 07:29

Verkligen, detta är ju saken med mest habegär sedan länge!
MS85
MX100D 6 Säten
Användarvisningsbild
NinjaNiklas
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Walker » 26 mar 2020 08:34

Viljan finns där helt klart. Men problemen verkar större. Jag har med intresse följt detta sedan dag 1 (över ett år) och det har under hela den tiden ”legat runt hörnet” och ”snart”
Tidsprognoserna ligger i höjd med övrigt inom ev-världen (Elontid, VW-löften mm). Nu har jag kört min 3’a i precis 1 år och vant mig vid hastighetsvisningen och känner mig tveksam till behov av HUD. Följer dock med intresse och hoppas att du Henrik får bitarna på plats.
Om du får ut produkterna i år gör du det bra. Med tanke på utlovad information (som skulle komma senast årsskiftet) känns tyvärr även det lite optimistiskt.
Jag har full förståelse för att det inte är så lätt, men att lova saker man inte kan hålla är inte bra för varumärket.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Referralkod: mikael83741

Inläggav Teslaägare Teslaspolen » 26 mar 2020 08:48

Henrik skrev:
Finns en anledning till att jag kör S :D

Ja, du var så tidig på bollen så det var antingen S, eller få tag på någon Roadster på något vänster. ;)
Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Referralkod: hans816

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt