Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Tesla HUD [IN PROGRESS]

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Vilket HUD-paket känns som mest intressant? (Prismässigt/användning och storlek)

Mini HUD - (Storlek ca 20x15cm) , placeras i vänstra hörnet på framrutan, CA PRIS 600-800 SEK
36
17%
Liten HUD - (Storlek på rutan A4), kan placeras var som - CA PRIS 900-1200 SEK
81
38%
Mellanstor HUD - (Storlek på rutan A3). kan placeras var som - CA PRIS 1500-1800 SEK
34
16%
Helbilds HUD - (Storlek, hela rutan). Synligt för passagerare och förare. - CA PRIS 2800-3000 SEK
65
30%

Antal röster : 216

Re: Tesla HUD [IN PROGRESS]

Inläggav Teslaägare Pontus » 26 mar 2020 11:11

Teslaspolen skrev:
Henrik skrev:
Finns en anledning till att jag kör S :D

Ja, du var så tidig på bollen så det var antingen S, eller få tag på någon Roadster på något vänster. ;)

Vill man finns det alltid lösningar, jag har ju kört model 3 i över 2 år nu :D
- Model 3 LR RWD Svart
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Teslaägare Henrik » 26 mar 2020 12:18

Walker skrev:Viljan finns där helt klart. Men problemen verkar större. Jag har med intresse följt detta sedan dag 1 (över ett år) och det har under hela den tiden ”legat runt hörnet” och ”snart”
Tidsprognoserna ligger i höjd med övrigt inom ev-världen (Elontid, VW-löften mm). Nu har jag kört min 3’a i precis 1 år och vant mig vid hastighetsvisningen och känner mig tveksam till behov av HUD. Följer dock med intresse och hoppas att du Henrik får bitarna på plats.
Om du får ut produkterna i år gör du det bra. Med tanke på utlovad information (som skulle komma senast årsskiftet) känns tyvärr även det lite optimistiskt.
Jag har full förståelse för att det inte är så lätt, men att lova saker man inte kan hålla är inte bra för varumärket.

Hej Walker, jättebra att du tar upp sådana saker - är självklart något jag också tänker på..

Så här är det - Jag utvecklade HUD:en helt själv under ca 2 års tid och hade något som jag tyckte var klart.

Men sedan tillkom det fler människor i projektet och mentorer/rådgivare av olika slag.

Det ledde till att jag kunde få vägledning av kunniga från bilbranschen.

Då visade det sig att jag inte hade superbra koll på vad som får göras och inte i vissa bilar.

Så det jag har fått hjälp med nu (från och med december) är att göra om det helt så det passar kraven och säkerheten etc.

Sedan är det så att jag gör det här mycket för mig själv också, att göra en HUD har varit extremt lärorikt för mig, ger mer än vad jag fått när studerat (fast inte hunnit studera klart än riktigt...)

Dessutom är det häftigt att hålla på med!

Så jag tror att de flesta kommer uppskatta att de har fått längta efter något som blir ordentligt gjort.

Men det är vad jag tror!

Det som också kom upp är ju att vi skulle göra en större produktion i kina Och den idén sprack totalt.

Var på väg dit för att prata med fabriker strax innan utbrottet..

Men jag kan nu med stor säkerhet säga att vi kommer att komma ut i år med en HUD till alla Tesla model s,x,3,y

Vi kommer sätta igång en proffsigare testperiod innan sommaren för de som är intresserade.

Men jag lämnar den delen till en av mina arbetskamrater som kan det där.
Senast redigerad av Henrik 26 mar 2020 14:16, redigerad totalt 2 gånger.
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Henrik » 26 mar 2020 12:31

Hehe... Har ju dessutom suttit bredvid Elons skrivbord på Teslafabriken så han kanske har smittat av sig lite med sina deadlines.....

Nejdå, jag blev faktiskt lite bestämt tillsagd att jag ska bli bättre på sådant där, nu när jag har planer på något större som kommer efter HUD:en....
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare

Inläggav Teslaägare chevnanne » 29 mar 2020 21:18

Pontus skrev:
Teslaspolen skrev:
Henrik skrev:

Ja, du var så tidig på bollen så det var antingen S, eller få tag på någon Roadster på något vänster. ;)

Jag hade bara min M3 LR i sju månader och jag hämtade min MS i fredags. Hmm, vilken skillnad på bil
men det är ju bra skillnad på priset med. Jag blev helt såld på MS direkt, vilken bil även om det finns massor med brister
så tycker jag att den är superbra jämfört med trean. Visst den går verkligen som ett strykjärn på vägen och går bra men
jag gillar verkligen luftfjädringen, hur tyst den går jämfört med trean och att den har rattvärme. :lol:
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Referralkod: janke81121

Inläggav Teslaägare Walker » 30 mar 2020 05:44

chevnanne skrev:
Pontus skrev:
Teslaspolen skrev:
Henrik skrev:

Jag hade bara min M3 LR i sju månader och jag hämtade min MS i fredags. Hmm, vilken skillnad på bil
men det är ju bra skillnad på priset med. Jag blev helt såld på MS direkt, vilken bil även om det finns massor med brister
så tycker jag att den är superbra jämfört med trean. Visst den går verkligen som ett strykjärn på vägen och går bra men
jag gillar verkligen luftfjädringen, hur tyst den går jämfört med trean och att den har rattvärme. :lol:

Och hur kommer HUD’en i det här resonemanget?
Fel tråd. (Som vanligt....)
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Referralkod: mikael83741

Inläggav Teslaägare chevnanne » 30 mar 2020 17:05

Ursäkta att jag var glad över min nya bil. Jag har varit här ett tag och är riktigt intresserad av en Hud.
Jag har frågat om den flera gånger och väntar med stor spänning på den. ;)
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Referralkod: janke81121

Föregående

Återgå till Generellt