Glöm inte att hälsa!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av ippii »

Vinkar inte till någon. Sjukt pinigt. 8-)
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av Teslaspolen »

Det är samma princip som husbilssemestrare, busschaffisar och andra som hälsar. Det har att göra med att man visar i samförstånd om erfarenheten. Hos oss som kör elbil handlar det om att man fattat grejjen med elektromobilitet och en hållbar omställning av transport.
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av +46 »

ippii skrev:
Vinkar inte till någon. Sjukt pinigt. 8-)
Gissar att du aldrig har varit på sjön...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6157
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av spacecoin »

themax skrev:
Vinkade i början med min Model 3 för ett år sedan, men ingen S eller X svarade, så jag slutade. Hade en pre-facelift S som lånebil ett dygn nyligen och då var det en annan pre-facelift som höjde näven. Blev nästan chockad...
Däremot kan man fortfarande hitta människor som vill prata när man stannat på SuC.
Det finns ju klubbar i klubben... Jag skulle aldrig få för mig att vinka åt någon som kör Model 3. ;)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av Svenssons »

spacecoin skrev:
Det finns ju klubbar i klubben... Jag skulle aldrig få för mig att vinka åt någon som kör Model 3. ;)
Jag skulle kunna få för mig att bara vinka på de med Signature Red. Har hittills bara möt en annan Signature Red och den kom från Danmark...

Nu hälsar jag på alla Teslor jag ser.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6157
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av spacecoin »

Svenssons skrev:
spacecoin skrev:
Det finns ju klubbar i klubben... Jag skulle aldrig få för mig att vinka åt någon som kör Model 3. ;)
Jag skulle kunna få för mig att bara vinka på de med Signature Red. Har hittills bara möt en annan Signature Red och den kom från Danmark...

Nu hälsar jag på alla Teslor jag ser.
En självklarhet för mig med! Det är ju kul med likasinnade!
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av ippii »

+46 skrev:
ippii skrev:
Vinkar inte till någon. Sjukt pinigt. 8-)
Gissar att du aldrig har varit på sjön...
Jodå, men då vinkar man ju på alla.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av Bjorn »

Det blir lite som det blir inget illa menat.
Hälsar om man möter på mindre väg. Missar ibland. Motorväg är ofta lite svårt att hinna med och se.
Hälsar inte nära Suc eller SC där man förväntar sig att se flera st.
Hälsar gärna på 3or. Jag tror det är minst lika många entusiaster som kör 3 som S.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av bonath »

Bjorn skrev:
Hälsar gärna på 3or. Jag tror det är minst lika många entusiaster som kör 3 som S.

Tack!
Precis så är det. Vi som väääääntat på Teslachansen och nu kör model 3 är nog sjukt entusiastiska!!!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av Nico »

Jag hälsade på en S igår, han såg förvånad ut. :D
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10303
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av Legato »

Har slutat hälsa. Funkar inte längre i Stockholm, folk tittar bara på en som att man är efterbliven.

Möter uppskattningsvis 5-10 Teslor om dagen bara på väg till och från jobbet.

Har väl ett 10-tal Teslor bara i området på ca 50 hus.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av Jerker »

Sällan jag möter Teslor här så att man ser varandra så att man kan hälsa. Men det verkar som att jag kommer att få en "granne" med Tesla i närheten. Bor på landet och ett hus i närheten har bytt ägare och där stod bl.a. en svart Tesla 3 igår tillsammans med ett par skåpbilar och en bil med släp. De nya ägarna håller på och flytta in och kanske är det ägaren själv som har den Teslan. Framtiden får utvisa det!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av HelectriC »

Jerker skrev:
Sällan jag möter Teslor här så att man ser varandra så att man kan hälsa. Men det verkar som att jag kommer att få en "granne" med Tesla i närheten. Bor på landet och ett hus i närheten har bytt ägare och där stod bl.a. en svart Tesla 3 igår tillsammans med ett par skåpbilar och en bil med släp. De nya ägarna håller på och flytta in och kanske är det ägaren själv som har den Teslan. Framtiden får utvisa det!
Eller mäklaren?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av frippan »

HelectriC skrev:
Jerker skrev:
Sällan jag möter Teslor här så att man ser varandra så att man kan hälsa. Men det verkar som att jag kommer att få en "granne" med Tesla i närheten. Bor på landet och ett hus i närheten har bytt ägare och där stod bl.a. en svart Tesla 3 igår tillsammans med ett par skåpbilar och en bil med släp. De nya ägarna håller på och flytta in och kanske är det ägaren själv som har den Teslan. Framtiden får utvisa det!
Eller mäklaren?
Eller någon som bara hjälper till då alla Teslaägare är så snälla och hjälpsamma?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av Jerker »

frippan skrev:
HelectriC skrev:
Jerker skrev:
Sällan jag möter Teslor här så att man ser varandra så att man kan hälsa. Men det verkar som att jag kommer att få en "granne" med Tesla i närheten. Bor på landet och ett hus i närheten har bytt ägare och där stod bl.a. en svart Tesla 3 igår tillsammans med ett par skåpbilar och en bil med släp. De nya ägarna håller på och flytta in och kanske är det ägaren själv som har den Teslan. Framtiden får utvisa det!
Eller mäklaren?
Eller någon som bara hjälper till då alla Teslaägare är så snälla och hjälpsamma?
Inte mäklaren. Detta var inflytt. Men kanske bara nån bekant som hjälper till. Men det som talar för att det är ägaren är att det var en svart Tesla och inget släp bakpå, så den var nog uttagen innan det fanns dragkrok och när svart fortfarande var standardfärgen. Och därför behöver ägaren hjälp från andra med transportfordon.
NinjaNiklas

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av NinjaNiklas »

Hälsar jag på en X eller S utan nya plåtar så hälsar dem men inte annars... sällan(läs aldrig) en M3.

Känns som att tesla folket blitt nya bmw/audi folket med tanke på hur många kör :/

Jag bor i sthlm
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av HelectriC »

Börja för all del inte hälsa genom att ta i hand nu i dessa tider ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 nov 2019 14:46

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av JOhlsson »

Jag har noterat en markant ökning av M3 när jag kör mellan Kristianstad och Lund. Snart så kan även jag få vara med i gänget.
Ny M3 på väg
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
SoWErA
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 nov 2019 18:00

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av SoWErA »

Vinkar alltid när jag ser Teslor spelar ingen roll om det är 3 s x... Kör en vit 3 mellan Landskrona och Lomma dagligen..

Älskar Tesla nod videon ;)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Glöm inte att hälsa!

Inlägg av Pontus »

Märkte igår att jag var mer benägen att hälsa själv när körde en sprillans ny bil, lite konstigt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar