Spelkontroll

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Spelkontroll

Inlägg av perre »

Är det någon som fått en xbox wireless att fungera trådlöst?
På amerikanska TeslaForum är det en som parat sin onebox med en trådlös USB adapter som heter Mayflower. Den har jag inte lyckats hitta i Sverige än.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
SimonB
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 06 apr 2016 07:41

Re: Spelkontroll

Inlägg av SimonB »

Yay...

Testade på nytt Ps3 kontroll och nu funkar det. :D
Användarvisningsbild
M455E
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 30 jun 2019 22:45
Ort: Skultuna
Kontakt:

Re: Spelkontroll

Inlägg av M455E »

Joel skrev:
LarsL skrev:
Jag testade med mina PS4 kontroller. Det lustiga med det var att en funkade medan den andra inte gjorde det. Jag hade först tänkt köpa ett par PS4 kontroller till, de skulle ju alltid gått att använda hemma. Men nu vet jag inte om det funkar när jag köper en till. Någon annan som använt PS4 kontroller i Teslan?
Vad jag förstår fungerar nyare PS4-kontroller men inte den äldre versionen. Mina funkade ej.
Firade Valborg i vår M3 med brasa och spel. Spelade med 2st ett par månader gamla PS4 Dual Shock v2. Både Cuphead och BB racing fungerade utmärkt.
<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
Användarvisningsbild
JonasF1
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 05 dec 2018 20:24

Re: Spelkontroll

Inlägg av JonasF1 »

K_North skrev:
Jag har två st Logitech F310 (inte trådlös).
Funkar till både Beach Buggy och Cuphead med två spelare. Knappen på baksidan måste stå på "X".

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=l ... &p=706281/

Kanske bara fungerar på MX. Finns inget läge för "S" eller "3" på kontrollen. Bild
Kan meddela att Logitech trådlösa F710 fungerar också. Bild

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11565
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spelkontroll

Inlägg av martinot »

boreno skrev:
Fungerar Xbox One wireless controllers om man ansluter dem med USB sladd?
Sent svar (stötte på gammal tråd), men absolut ja. Det är den som Teslas utvecklare själva utvecklat för, och den som de garanterar alltid fungerar 100%.

Flera sajter har också testat olika, och kommit fram till att denna är den som alltid fungerar problemlöst.

https://tm3een.home.blog/2019/08/16/xbo ... perfectly/

Måste dock anslutas direkt till USB-uttag (Tesla stödjer inte BT för handkontrollers).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Spelkontroll

Inlägg av Bruno »

Tellus skrev:
Köpte denna, funkar fint med beach buggy och trådlös!

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=706279
Köpte två st, fungerade kanon. Tack för tipset :D
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11565
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spelkontroll

Inlägg av martinot »

Har tidigare kört två Xbox-One-kontrollers trådade med kabelanslutning till en Taptes USB Pro hub för Tesla M3, men har nu i helgen beställt detta paket hos Inet med senaste kontrollen från nya Xbox Series X, och med en trådlös USB-mottagare på köpet (klarar att hantera upp till åtta trådlösa kontrollers, även om Tesla bara stödjer två stycken kontrollers):

Microsoft Xbox Series X Wireless Controller + Wireless Adapter for Windows 10
Trådlös kontroll med adapter


https://www.inet.se/produkt/6336425/mic ... windows-10

Riktigt bra paketpris just nu för 629.- på påskkampanj hos Inet.

Bild

Får bli ny påskpresent till vår M3! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 08 jun 2016 18:25
Ort: Umeå

Re: Spelkontroll

Inlägg av Teslanorr »

Jag kopplade in en helt ny xbox controller med sladd och skärmarna slockande... Rebootade 3-4 ggr och alla inställningar (radiokanaler, driver profiles, mobile access, ALLT) var helt borta... Som när bilen var ny... Enda som stämde var Odometer..Har sen lyckats pillra in en del inställningar, driver profile, radiokanaler etc.
Bilen är en 2019 MX "Raven" men bara MCU2 som Tesla lovat byta..
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11565
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spelkontroll

Inlägg av martinot »

Teslanorr skrev:
Jag kopplade in en helt ny xbox controller med sladd och skärmarna slockande... Rebootade 3-4 ggr och alla inställningar (radiokanaler, driver profiles, mobile access, ALLT) var helt borta... Som när bilen var ny... Enda som stämde var Odometer..Har sen lyckats pillra in en del inställningar, driver profile, radiokanaler etc.
Bilen är en 2019 MX "Raven" men bara MCU2 som Tesla lovat byta..
Skumt. Aldrig hänt mig, och kört med flera olika.

Var det de nya kontrollerna för Series-konsolerna (de med USB-C), eller kontrollen från förra generationens One-konsolerna (de med micro-USB)?

Låter annars som det kan vara något skumt fel på din MCU.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Simon93
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 05 feb 2022 22:08

Re: Spelkontroll

Inlägg av Simon93 »

martinot skrev:
Har tidigare kört två Xbox-One-kontrollers trådade med kabelanslutning till en Taptes USB Pro hub för Tesla M3, men har nu i helgen beställt detta paket hos Inet med senaste kontrollen från nya Xbox Series X, och med en trådlös USB-mottagare på köpet (klarar att hantera upp till åtta trådlösa kontrollers, även om Tesla bara stödjer två stycken kontrollers):

Microsoft Xbox Series X Wireless Controller + Wireless Adapter for Windows 10
Trådlös kontroll med adapter


https://www.inet.se/produkt/6336425/mic ... windows-10

Riktigt bra paketpris just nu för 629.- på påskkampanj hos Inet.

Bild

Får bli ny påskpresent till vår M3! :D
Funkade den där adaptern i teslan?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11565
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spelkontroll

Inlägg av martinot »

Simon93 skrev:

Funkade den där adaptern i teslan?
Nej, den adaptern fungerade inte i Teslan. Kör den med USB-C kabel.

Tydligen skall trådlösa adaptrar från 8bitdo och Magic-Ns fungera vad jag läst (men inte testat själv än). Så kika på de adaptrarna istället.

Bild

Bild
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Simon93
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 05 feb 2022 22:08

Re: Spelkontroll

Inlägg av Simon93 »

martinot skrev:
Simon93 skrev:

Funkade den där adaptern i teslan?
Nej, den adaptern fungerade inte i Teslan. Kör den med USB-C kabel.

Tydligen skall trådlösa adaptrar från 8bitdo och Magic-Ns fungera vad jag läst (men inte testat själv än). Så kika på de adaptrarna istället.

Bild

Bild
Yes, drog iväg till netonet och köpte en 8bitdo och usb c konverter, funkar finfint med min Xbox one kontroll!
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11565
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spelkontroll

Inlägg av martinot »

Simon93 skrev:

Yes, drog iväg till netonet och köpte en 8bitdo och usb c konverter, funkar finfint med min Xbox one kontroll!
Härligt att det fungerade! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar