Sida 1 av 1

Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 11 sep 2019 20:59
av Saab99turbo
Tycker det är lite tystare på raserifronten nu... Intresserad eftersom jag snart hämtar ut vår bil och undrar vad man kan förvänta sig.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 11 sep 2019 21:01
av Verdi
Saab99turbo skrev:
Tycker det är lite tystare på raserifronten nu... Intresserad eftersom jag snart hämtar ut vår bil och undrar vad man kan förvänta sig.
Jag tror det funkar rätt ok. Med chatten och sms.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 12 sep 2019 08:30
av HelectriC
Beror på hur man ser på det. Jag lämnade in bilen förra veckan. Dom var hyfsat säkra på att bli färdiga samma dag, möjligtvis dagen efter. Nu har det gått en vecka och jag har inte hört något. Självklart går det inte att ringa och mail får jag inga svar på :( Dessutom verkar inte appen uppdaterad på uppskattat färdigdatum, det är en stund sen 5 september.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 11:00
av Kilowatt
Leveransupplevelsen vid Trosta Park var i alla fall helt ok.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 11:05
av Verdi
HelectriC skrev:
Beror på hur man ser på det. Jag lämnade in bilen förra veckan. Dom var hyfsat säkra på att bli färdiga samma dag, möjligtvis dagen efter. Nu har det gått en vecka och jag har inte hört något. Självklart går det inte att ringa och mail får jag inga svar på :( Dessutom verkar inte appen uppdaterad på uppskattat färdigdatum, det är en stund sen 5 september.

Har du inget sms du kan svara och kommunicera med?

Min står också på SC i väntan på ny kompressor till AC:n. Det var inte meningen utan bilen skulle bara in på CCS-uppgradering, service och lite småfix. Men då ringde de upp mig och sa att de väntade på kompressorn och att det kunde ta ett tag. Så nu åker jag lånebil ett tag framöver. Tycker det är helt ok. Det enda som stör mig är att den har två stora sprickor i rutan precis framför förarplatsen. Men jag orkar inte åka och byta.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 11:27
av Bjelke
Verdi skrev:
HelectriC skrev:
Beror på hur man ser på det. Jag lämnade in bilen förra veckan. Dom var hyfsat säkra på att bli färdiga samma dag, möjligtvis dagen efter. Nu har det gått en vecka och jag har inte hört något. Självklart går det inte att ringa och mail får jag inga svar på :( Dessutom verkar inte appen uppdaterad på uppskattat färdigdatum, det är en stund sen 5 september.

Har du inget sms du kan svara och kommunicera med?

Min står också på SC i väntan på ny kompressor till AC:n. Det var inte meningen utan bilen skulle bara in på CCS-uppgradering, service och lite småfix. Men då ringde de upp mig och sa att de väntade på kompressorn och att det kunde ta ett tag. Så nu åker jag lånebil ett tag framöver. Tycker det är helt ok. Det enda som stör mig är att den har två stora sprickor i rutan precis framför förarplatsen. Men jag orkar inte åka och byta.
Och jag lämnade in min i Väsby igår och trodde på en dags jobb typ så vi fick en loaner som var krockskadad
på höger bakskärm samt en spricka över nästan hela vindrutan :lol:
Och när jag kollade idag så står min bil uppe i deras garage bakom Scandic :evil:
Dessutom har jag väntat sedan slutet av juni på denna tid pga delar som dom inte hade på lager.......
Så nej, kaoset är inte över, han sa att det var mycket akut-jobb som rullade (hehe) in...

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 11:51
av Gustafsson
Jag var där igår med min också. Det var så många saker att göra att de inte hann med Bjelkes .. den var iaf halvklar 17:00. Har inte tid att åka dit en gång till nu, så valde att inte fixa ett par minor things. Sjysst med CCS, testade upp till 135 kW igår.
Det var en djla trafik med bilar, så de jobbar nog.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 11:57
av HenrikM76
Jag la en servicebeställning på mitt Teslakonto, fick en tid 3 veckor fram. Var inget akut så det var lugnt för min del. Efter 2 dagar fick jag ett sms om bekräftelse från en trevlig tjej i Malmö där jag bokat. Messade tillbaks att jag kom på jag behövde lånebil med. Då ringde hon upp och vi pratade om vad som behövde göras och lite sådant, och hon sa det bara var att ringa eller sms:a om det var nåt mer. Ska lämna in den på måndag nu så får väl se sen om jag är nöjd även med besöket och lånebilen.
Sist jag hade lånebil fick jag en S75D i väldigt fint skick. Sämre utrustad än min egen bara om man skulle gnälla nåt.....

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 12:04
av taliz
Tror Malmö SC är det bästa i Sverige. Göteborg tvåa och Stockholm sist.

Jag lämnade min på en fredag och fick lånebil. I appen stod det sen att uppskattad tid när den var redo var måndag kl10. Fick också mail har jag för mig. Hämtade bilen på måndagen och vi gick igenom den och allt var som det skulle. Absolut inget att klaga på.

Nästan så man blev överraskad hur smidigt allt gick med tanke på allt man läser på forumet.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 12:28
av Verdi
Jag fick sms _och_ telefonsamtal nu om att min bil är klar! Utomordentlig service. 8-)

Samt en väldigt vänlig och tillmötesgående ton i kontakten med mig. Inte alls det där dryga tilltalet som BMW-kundmottagarna höll sig med.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 12:45
av Legato
HelectriC skrev:
Beror på hur man ser på det. Jag lämnade in bilen förra veckan. Dom var hyfsat säkra på att bli färdiga samma dag, möjligtvis dagen efter. Nu har det gått en vecka och jag har inte hört något. Självklart går det inte att ringa och mail får jag inga svar på :( Dessutom verkar inte appen uppdaterad på uppskattat färdigdatum, det är en stund sen 5 september.
Jag skulle gissa att situationen i Norge kan diffa väldigt mycket från situationen i Sverige. Det är ju verkligen helt andra volymer hos "er".

Har inte så mycket erfarenhet av det "nya" ännu. Hämtade min "nya" demobil med 4600 mil på mätaren för några veckor sedan. Lackskrap under falkvingedörrarna (klassiker på X) hade vi avtalat sedan innan att det skulle repareras. De fotade skadorna på Trosta och skickade till service. Jag bokade en servicetid utan problem i appen, dock väldigt långt fram i tiden för första tillgängliga tid (slutet av oktober). Service hörde av sig att något strulat med bilderna, så jag fotade och mailade nya. Trevligt bemötande och inga problem med bekräftelser osv, får se hur det går när det väl är dags sen... ;)

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 13:45
av Gustafsson
Hade skorrande ljud i en högtalare fram, klonk i fjädringen, uppgradering till CCS, trasig gummilist, bakruta som tog i kromlisten vid öppning, gul rand runt displayen och lite lösa plastdetaljer.
Fick CCS, fixat knakljud, bytt högtalare, rutan har jag inte kollat. Plastgrejerna fixade.
De hann inte den gula randen (tar 4 tim sa de). Gummilisten i taket återstår till en annan gång. Fick lånebil - en 75D som faktisk kändes lite sliten, men funkade utmärkt.
De verkar ha ansträngt sig ordentligt, åkte hem i en lite fräschare bil! Klart nöjd.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 14:58
av HelectriC
Verdi skrev:
HelectriC skrev:
Beror på hur man ser på det. Jag lämnade in bilen förra veckan. Dom var hyfsat säkra på att bli färdiga samma dag, möjligtvis dagen efter. Nu har det gått en vecka och jag har inte hört något. Självklart går det inte att ringa och mail får jag inga svar på :( Dessutom verkar inte appen uppdaterad på uppskattat färdigdatum, det är en stund sen 5 september.

Har du inget sms du kan svara och kommunicera med?

Min står också på SC i väntan på ny kompressor till AC:n. Det var inte meningen utan bilen skulle bara in på CCS-uppgradering, service och lite småfix. Men då ringde de upp mig och sa att de väntade på kompressorn och att det kunde ta ett tag. Så nu åker jag lånebil ett tag framöver. Tycker det är helt ok. Det enda som stör mig är att den har två stora sprickor i rutan precis framför förarplatsen. Men jag orkar inte åka och byta.
Nej inget sms. Har försökt med fler email under veckan, men inget svar. Dagarna dom går och går, jag har ingen aning om vad som händer :cry:

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 15:00
av HelectriC
Loanern är en S85 från 2013, antagligen en av de första som kom till Europa. Inte jättekul att köra runt i en sån gammal skorv med platta stolar och utan mittkonsoll.

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 17:09
av taliz
HelectriC skrev:
Loanern är en S85 från 2013, antagligen en av de första som kom till Europa. Inte jättekul att köra runt i en sån gammal skorv med platta stolar och utan mittkonsoll.
Du kan få låna en Renault Clio istället om du vill? Bild

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 20:05
av HenrikM76
En till bonus de slänger till är ju för oss som inte har fri SuC att lånebilen har det och man kan ladda fritt då.

Sen håller jag med den som skrev att Malmö verkar ha bäst service när man läser här och på andra ställen. Jag är helnöjd med bemötandet från första intresse för bil och framåt......

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 21:34
av Bjelke
I min app står det nu att bilen ska vara klar i morgon kl 17.
Jobbar dom Lördagar på verkstaden också ibland? Det var länge sedan jag hörde om
nåt sånt...

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 13 sep 2019 21:42
av Tars
Bjelke skrev:
I min app står det nu att bilen ska vara klar i morgon kl 17.
Jobbar dom Lördagar på verkstaden också ibland? Det var länge sedan jag hörde om
nåt sånt...
Japp. Inofficiellt

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 16 sep 2019 10:54
av HelectriC
hahahaha, äntligen fick jag ett livstecken från SC efter nästan 2 veckors tystnad. Jag måste komma in för att ta en provkörning med tekniker innan de sätter igång med bilen. Felet är dock dokumenterar flera gånger och de hade dessutom inne den för samma sak innan semestern. Trots detta ska jag dit för att bekräfta felet igen tillsammans med en tekniker. Under de senaste 2 veckorna har bilen alltså bara stått parkerad på SC!!!!! Kuriosa, lånebilen jag har, har tydligen blivit såld, så den måste jag få bytt till en annan lånebil :lol:
Tesla asså!

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 16 sep 2019 11:40
av Bjelke
HelectriC skrev:
hahahaha, äntligen fick jag ett livstecken från SC efter nästan 2 veckors tystnad. Jag måste komma in för att ta en provkörning med tekniker innan de sätter igång med bilen. Felet är dock dokumenterar flera gånger och de hade dessutom inne den för samma sak innan semestern. Trots detta ska jag dit för att bekräfta felet igen tillsammans med en tekniker. Under de senaste 2 veckorna har bilen alltså bara stått parkerad på SC!!!!! Kuriosa, lånebilen jag har, har tydligen blivit såld, så den måste jag få bytt till en annan lånebil :lol:
Tesla asså!
Hur skulle dom ha gjort om du bott typ 80 mil därifrån då? Och har dom verkligen inte gjort något på dom där två veckorna?? Blir dyrt med lånebilar osv om dom ska hålla på så ju :( eller det blir ju
dåligt på alla sätt och vis, även för oss ägare såklart...

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 16 sep 2019 12:45
av HelectriC
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
hahahaha, äntligen fick jag ett livstecken från SC efter nästan 2 veckors tystnad. Jag måste komma in för att ta en provkörning med tekniker innan de sätter igång med bilen. Felet är dock dokumenterar flera gånger och de hade dessutom inne den för samma sak innan semestern. Trots detta ska jag dit för att bekräfta felet igen tillsammans med en tekniker. Under de senaste 2 veckorna har bilen alltså bara stått parkerad på SC!!!!! Kuriosa, lånebilen jag har, har tydligen blivit såld, så den måste jag få bytt till en annan lånebil :lol:
Tesla asså!
Hur skulle dom ha gjort om du bott typ 80 mil därifrån då? Och har dom verkligen inte gjort något på dom där två veckorna?? Blir dyrt med lånebilar osv om dom ska hålla på så ju :( eller det blir ju
dåligt på alla sätt och vis, även för oss ägare såklart...
hade jag bott 80mil bort, så hade jag inte accepterat det. men nu försöker jag bara göra allt så enkelt som möjligt för dom. Allt blir bara jobbigare annars. Jag kanske kan åka dit och sopa verkstadsgolvet också, så dom får lite mer tid till bilarna.
Jag fick bekräftat att teknikern inte har börjat kolla på bilen, men dom hade rullat in den (verkar inte som den klarade att köra av egen maskin) och laddat eftersom batteriet hade blivit helt tomt när den stod ute på parkeringen i 2 veckor :shock: Känns bra (not!)

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 18 sep 2019 06:04
av Snap02
Vad är adressen till tesla sc i Stockholm ?

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 18 sep 2019 06:32
av Kilowatt
Snap02 skrev:
Vad är adressen till tesla sc i Stockholm ?
Google hälsar:
https://www.tesla.com/sv_SE/findus/loca ... minfracity

Re: Har det lugnat ner sig med servicekaoset?

Postat: 18 sep 2019 08:08
av HelectriC
var inne igår med bilen och fick ta en testtur med en ny tekniker som för typ fjärde gången konstaterade felet som alla andra tekniker också har konstaterat. Nu ska han börja plocka isär bilen för att dokumentara vad har ser och hittar. Denna info ska sedan skickas till ingenjörerna i Kalifornien, så får vi se efter det. Kan nog ta sin tid detta. Men fick en ny lånebil iaf, med AP1, så nu är jag delvis tillbaka från the dark age (förra lånebilen var en classic ;)