Referral fadder till nya Tesla ägare

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av thedude »

LarsL skrev:
thedude skrev:
I'm in! bra initiativ. Bor i Sundbyberg och här är min referral ifall någon behöver en

http://---
Lägg in din referal i din profil, då hamnar den under ditt namn till höger. Vi har som regel att den inte får finnas någon annanstans på forumet.
Ah tack för tipset! det är därför ingen använde min referral, för den syntes aldrig haha
Användarvisningsbild
Johlei
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 21 jun 2019 10:06
Ort: Huddinge
Referralkod: ts.la/john713130

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av Johlei »

Bra idé med fadderskap. Jag kan faddra och bor i Huddinge söder om Stockholm.
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av Chrille »

Bra initiativ! Jag är gärna fadder till nya ägare av Model S. Dessutom vill jag gärna ha kontakt med andra ägare av Model S Facelift i Nacka/Värmdö för utbyte av Teslarelaterade erfarenheter/tips och tjänster.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av Tellus »

Bumpar tråden för eventuella nya spekulanter på världens bästa bil :)
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
s-o
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 06 sep 2016 20:11
Ort: Remmarn, Björna

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av s-o »

Jag är på. Har en Model 3 SR+, och finns en bit in i landet från Örnsköldsvik räknat. Jag har ungefär lika långt till Åsele, Övik och Umeå, så jag bor rätt centralt :)
ImRemii
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 mar 2019 13:38
Ort: Katrineholm

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av ImRemii »

Låter som en super idé! :)
Tankarna om att skaffa mig en M3 är stor, så om någon är omkring Katrineholm, så skulle det uppskattas!
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av Tellus »

Jag bor 7 mil från Katrineholm :)
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av danni »

Å ena sidan tycker jag det vid första anblick låter som en bra idé.

Å andra sidan så svarar jag redan idag på alla frågor som folk ställer till mig oavsett om de använt min referrallänk eller inte, och jag tror de flesta gör likadant. I vissa omgångar fullkomligt haglar det in meddelanden via PM, Facebook, mail, och i vissa fall även folk som letat upp mitt telefonnummer och ringer. Och nånstans tror jag nog ändå de flesta av oss Tesla-veteraner med mycket kunskap agerar precis likadant. Så vad skulle skillnaden egentligen bli i praktiken? Det enda jag kan komma på är att det kanske är lägre tröskel att ställa en fråga om någon aktivt åtagit sig att vara ens "fadder".
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Patrick2020
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 09 dec 2019 23:42

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av Patrick2020 »

Hej, Har nyligen beställt en en MS och ser ett klart mervärde kring Fadderskap. Jag har läst många trådar o får egentligen olika svar beroende på vårt man bör, modell, årsmodell mm. Vore väldigt glad om det finns någon ville agera lite som fadder i min närhet. Jag bor i Umeå.
Patrick 2020 :)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av LarsL »

danni skrev:
Å ena sidan tycker jag det vid första anblick låter som en bra idé.

Å andra sidan så svarar jag redan idag på alla frågor som folk ställer till mig oavsett om de använt min referrallänk eller inte, och jag tror de flesta gör likadant. I vissa omgångar fullkomligt haglar det in meddelanden via PM, Facebook, mail, och i vissa fall även folk som letat upp mitt telefonnummer och ringer. Och nånstans tror jag nog ändå de flesta av oss Tesla-veteraner med mycket kunskap agerar precis likadant. Så vad skulle skillnaden egentligen bli i praktiken? Det enda jag kan komma på är att det kanske är lägre tröskel att ställa en fråga om någon aktivt åtagit sig att vara ens "fadder".
Håller helt med, skillnaden skulle bli minimal. Jag tvekar ingen sekund att hjälpa någon med frågor varken här eller ute i riktiga världen. Hjälpte tex Model 3 ägare två gånger med laddningen på Supercharger av de 4 gånger jag själv laddat hittills.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av ovelundkvist »

Samma sak för mig, jag svarar gladeligen på alla frågor jag får och det har blivit en hel del under de 5 år jag har haft Tesla. Mycket kommer vid laddare men även spontant när jag kliver i eller ur bilen. Då har det blivit en del spontana provturer också. Det har aldrig lett till någon referral, men skulle det hända vore ju det trevligt som tack.

Bor i Nacka.
Användarvisningsbild
Patrick2020
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 09 dec 2019 23:42

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av Patrick2020 »

Tack för svar. Dock så menade jag att det kan finnas tips ideér som är mer lokalt anknutna upplevelser. Umeå & Norrut. En lite snabb fil med bra o aktuella svar från någon i min direkta närhet. Vi har lite annorlunda Vinter förutsättningar här uppe jämfört med Sthlm.
Ha en fin Jul !
Patrick2020
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1822
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av BrooklynS »

Finns här i Luleå. Tesla M3P- WC fast monterad på garaget.

Fjällstuga med portabel WC, kör regelbundet 30+ mil mellan laddningarna på längre resor i Norrlands inland. Luleå-Hemavan, Luleå-Kiruna, Luleå-Åre osv.
Senast redigerad av BrooklynS, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av LarsL »

Patrick2020 skrev:
Tack för svar. Dock så menade jag att det kan finnas tips ideér som är mer lokalt anknutna upplevelser. Umeå & Norrut. En lite snabb fil med bra o aktuella svar från någon i min direkta närhet. Vi har lite annorlunda Vinter förutsättningar här uppe jämfört med Sthlm.
Ha en fin Jul !
Patrick2020
Jo, fördelen med ett fadder system är ju just att de kanske går att fåren lokal kontakt som vet hur det funkar i Skövde, Örebro eller Mora. Löser sig iofs också snabbt om man talar om vart man kommer ifrån.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 592
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av macksie »

X 90d, Värmdö, Stockholm

Kan gärna faddra, bara roligt att få hjälpa, vilket vi såklart alla på detta forum tycker, är ju liksom grundidén

Svara gärna på frågor om bilen generellt samt har extrautrustat en del, jag har kunskap om
  • tesla generellt, funktioner och laddning, har stuga i funäsfjällen, så det blir några längre resor per år, har konverterat till ccs som jag använder, har även chademo adapter som inte används nästan alls längre. Har också skruvat ihop ett adapterkit så att jag kan ladda på diverse olika trefasuttag. Har en Wall Connector. Bor i hus med direktverkande elvärme, dvs känsligt för högre effektuttag på vintern.
  • extraljusramp (Mest hur det blir, har inte kopplat in själv, men gjorde min "due dilligence" vad gäller val av ramp)
  • scanmytesla, dvs koppla in dig för extra information i bilens seriella interface
  • Viss kunskap i vad bilens API genererar för information, har skapat en integrering med serverplattform via python (lånad kod)
  • Dashcam, och hur koppla in den för permanent drift
  • Andra mindre tillbehör som förvaring, byte av led belysning, Tesla-T belysning i dörrarna, sk. "puddle lights", lastsäkringsvägg, mobilladdning
MYP
X90d
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 592
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av macksie »

Det finns dock kanske en nackdel med fadderuppläget.

Potentiellt kommer det skrivas mindre nybörjarfrågor i forumet, vilket i sin tur kan leda till att färre nybörjare som vill söka fram informationen faktiskt kommer hitta den.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Patrick2020
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 09 dec 2019 23:42

Re: Referral fadder till nya Tesla ägare

Inlägg av Patrick2020 »

Hej Macksie, Tack för ditt svar. Jag uppskattar alla dina ideér redan nu. Blir bara med "Taggad" inför min leverans.

Tack !
Patrick2020
Skriv svar