Gratis Ludicrous mode

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
calippo
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 10 nov 2019 17:17

Gratis Ludicrous mode

Inlägg av calippo »

Det här är säkert gammalt men jag hittar inget svar i forumet.

Läste att befintliga Tesla ägare som köper en ny modell S eller X får/fick gratis Ludicrous mode.

https://www.tesla.com/sv_SE/blog/longes ... edirect=no

"as a thank you, all existing Model S and Model X owners who wish to purchase a new Model S or Model X Performance car will get the Ludicrous Mode upgrade, a $20,000 value, at no additional charge."

Så vitt jag kan se får alla det när man väljer Performance, dvs inte bara för befintliga ägare. Vad är det jag missar?

Tack!
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Gratis Ludicrous mode

Inlägg av Remuz »

Det där var i april. Tesla ändrar saker hela tiden. Nu är L standard igen för performance
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Gratis Ludicrous mode

Inlägg av GreenMachine »

I P ingår numera L och L+. Vet inte hur det är för tidigare köpta P utan L om dessa också fått det även om inte inkluderat vid köp dock.
Användarvisningsbild
calippo
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 10 nov 2019 17:17

Re: Gratis Ludicrous mode

Inlägg av calippo »

Aha tack för info! Jag är för van vid alla andra märken där såna här ändringar sker lite mer sällan. :)
Användarvisningsbild
Jven
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 sep 2019 20:29

Re: Gratis Ludicrous mode

Inlägg av Jven »

GreenMachine skrev:
I P ingår numera L och L+. Vet inte hur det är för tidigare köpta P utan L om dessa också fått det även om inte inkluderat vid köp dock.
Det är åtminstone inget man automatiskt har fått. Köpte utan ludicrous när det var valbart och inget förändrades när det började "ingå". Konstigt nog diskuteras det väldigt lite om detta på forum överlag, (kanske väldigt få som köpte denna konfiguration?), man förväntar ju sig att Tesla skulle försöka erbjuda något, om så att köpa det till fullpris. Men kanske har alla redan hittat den hemliga knappen som låser upp det gratis och är nöjda om ingen nämner frågan :D
Skriv svar