Bättre erbjudande på ny bil i slutet av året?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
calippo
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 10 nov 2019 17:17

Bättre erbjudande på ny bil i slutet av året?

Inlägg av calippo »

Har läst om att Tesla är väldigt måna om att sälja bilar i slutet av varje kvartal och år.
Just nu får man 0,49% ränta på vissa modeller. För några veckor sedan var det 0,25% (tror jag).

Vad är er bedömning, ska man vänta och se om det kommer något bättre erbjudande i slutet av kvartalet eller är det lika bra att slå till nu?

Tack!
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Bättre erbjudande på ny bil i slutet av året?

Inlägg av Swede1 »

Vänta, nästa år kommer fler elbilar och de vill sälja dem pga EUs utsläppsregler.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Bättre erbjudande på ny bil i slutet av året?

Inlägg av Pontus »

Dom brukar säga att officiellt kommer erbjudandena ut 2 veckor innan kvartalsslut och ibland sprids ryktena någon vecka innan eller så. Jag funderade också på detta men den enda jag skulle vilja ha är gratis FSD men det tror jag är lite för mycket att hoppas på. Så nu lutar det åt en beställning nästa vecka utan att vänta.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Bättre erbjudande på ny bil i slutet av året?

Inlägg av Yxel »

En grej skulle kunna vara att erbjuda samma ränta på Performance. Jag förstår inte varför de ska skilja dem åt...
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Bättre erbjudande på ny bil i slutet av året?

Inlägg av Leo »

Bästa erbjudanden OCH utbud är inte precis i slutet. Snarare precis så att det blir affär OCH du som kund hinner få bilen levererad. ;)

Så ”hetaste” perioden är nog de närmaste 2-3 veckorna. Det är LEVERANS-siffrorna (ofta egentligen registreringssiffror) som är det viktiga inom bilbranschen och som (tyvärr) Tesla tycker sig behöva fokusera på varje kvartal.

Så typ efter mitten av december händer väldigt lite nytt. Urplockat lager och lite nya kampanjer (Mest bara stressiga leveranser). Möjligtvis att man kan hitta något enstaka korn eller få ett bra muntligt erbjudande på en specifik bil som ännu finns kvar.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fredrik j
Inlägg: 10827
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Bättre erbjudande på ny bil i slutet av året?

Inlägg av Fredrik j »

Yxel skrev:
En grej skulle kunna vara att erbjuda samma ränta på Performance. Jag förstår inte varför de ska skilja dem åt...
Det är väl rimligt och tro att man erbjuder rabatt på varianter man har i lager. Speciellt om man vill få upp försäljningen på två veckors sikt.
Skriv svar