Tesla quick settings - Android app testare sökes

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av ChristerSjo »

kalle_sala skrev:
Igår kväll så var tanken att jag skulle iväg med bilen, startade då upp defroster, men av nån anledning så blev det aldrig någon åktur, så i morse så var bilen helt snöfri! :lol:
Hade 41 grader i kupén och batteriet hade inte riktigt hunnit laddat upp till kl 08:00 som jag satt in som avresetid.

Jag vet inte hur Teslas originalapp fungerar, och om den slår av funktionen efter XX antal minuter. Men går det att få en sådan funktion? alltså att man kan ställa in att den ska stänga av funktionen efter 30 minuter eller nått sånt?
Provade att start värmen på hög via appen idag och lät den stå på. Efter en timma meddelade appen att jag hade haft värmen på väldigt länge. Men ingen åtgärd, dvs avstängning, utan bara info.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
d01dj
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 aug 2019 23:10

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av d01dj »

Jag vet inte hur Teslas originalapp fungerar, och om den slår av funktionen efter XX antal minuter. Men går det att få en sådan funktion? alltså att man kan ställa in att den ska stänga av funktionen efter 30 minuter eller nått sånt?
Jag ordnar detta samtidigt som jag lägger till synkning av knapp mot bilens tillstånd (t ex om man startar HVAC från genvägen men stänger av den i bilen. Genvägen ska upptäcka detta och byta tillstånd).
Användarvisningsbild
d01dj
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 aug 2019 23:10

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av d01dj »

Om någon är intresserad så vill jag bara nämna att jag har lagt upp en öppen beta på: https://play.google.com/apps/testing/co ... cksettings. Besök länken och följ instruktionerna för att testa.

Jag har fixat de flesta saker folk har kommenterat, t ex:
- Stöd för flera bilar på samma Tesla-konto. Efter att du loggat in visas en dialogruta där du kan välja vilken bil du vill styra ifall du har flera Tesla bilar.
- Timeout på defrostern. Du kan nu välja om du vill att defrostern automatiskt ska stängas av (timeouten kan sättas till 5, 15 eller 30 minuter).
- Snabbgenvägarna synkas numera mot bilen när de är aktiva. Om du t ex startat HVAC med genvägen men stänger av den i bilen kommer ikonen inom 5 minuter också att deaktiveras.
- Fixat alla buggar som rapporterats.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av LasseTM »

Grym app förenklar vardagen endel.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av LasseTM »

Jag har fått upp meddelande nu om att köpa appen, antar att det är en ny "feature".
Är det ett engångsköp eller en återkommande kostnad?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
d01dj
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 aug 2019 23:10

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av d01dj »

Jag har fått upp meddelande nu om att köpa appen, antar att det är en ny "feature".
Är det ett engångsköp eller en återkommande kostnad?
Ja, det är en ny feature :)

Om du väljer att köpa så slussas du vidare till Google Play service för "in app purchase" och om du klickar köp i dialogrutan som dyker upp blir du 12:- fattigare.

Notera att det är ett engångsköp. Om du väljer att inte köpa så går appen fortfarande att använda. Klicka bara på close knappen i "trial period expired" dialogrutan.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av LasseTM »

12:- är inget att bråka om direkt, ville bara veta om det var permanent eller månadskostnad.
Är allergisk mot den senare, kort fråga bara går det fixa så man kan ställa 0,5 grader också?
Kanske låter trivialt men jag upplever att min bil grillar mina fötter vid 20 grader inställt och 19 är i kallaste laget.
Nu är inte 19,5 speciellt mycket varmare än 19 men bättre än inget.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
d01dj
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 aug 2019 23:10

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av d01dj »

kort fråga bara går det fixa så man kan ställa 0,5 grader också?
Ja, denna funktion kommer i nästa release som jag siktar på att släppa imorgon.
Användarvisningsbild
Dekagon
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 sep 2018 00:20

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av Dekagon »

Jag har problem att logga in i appen. Fler som råkat ut för det problemet? Det har funkat jättebra tidigare men nu lyckas jag inte alls.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av bonath »

Samma här...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
d01dj
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 aug 2019 23:10

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av d01dj »

Tesla har ändrat login proceduren så inloggning med email/lösenord fungerar inte för tillfället. Dock fungerar den token-baserade inloggningen så jag rekommenderar att ni använder den tillsvidare.

Jag har testat att inloggning fungerar med följande token generatorer:

- "Tesla Tokens" av Denouche Company för Android. Finns i Google Play Store.
- "Auth app for Tesla" av Kim Hansen för MacOS. Finns att ladda ned från App Store.
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 27 feb 2021 07:57

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av SuperDUDE »

d01dj skrev:
Tesla har ändrat login proceduren så inloggning med email/lösenord fungerar inte för tillfället. Dock fungerar den token-baserade inloggningen så jag rekommenderar att ni använder den tillsvidare.

Jag har testat att inloggning fungerar med följande token generatorer:

- "Tesla Tokens" av Denouche Company för Android. Finns i Google Play Store.
- "Auth app for Tesla" av Kim Hansen för MacOS. Finns att ladda ned från App Store.
Är väldigt sugen på att använda appen men tveksam till att ta fram token från en annan tredje part. Då loggar jag hellre in direkt. Tror du att du får till vanliga inloggningen?
Användarvisningsbild
d01dj
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 aug 2019 23:10

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av d01dj »

Är väldigt sugen på att använda appen men tveksam till att ta fram token från en annan tredje part. Då loggar jag hellre in direkt. Tror du att du får till vanliga inloggningen?
Fixa den vanliga inloggningen finns med på min TODO lista men jag kan tyvärr inte ge besked om när jag kommer släppa en version där detta fungerar. I och med att token inloggning fungerar bra har jag prioriterat arbetet med andra funktioner/förbättringar. Men jag har noterat ditt önskemål!
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 27 feb 2021 07:57

Re: Tesla quick settings - Android app testare sökes

Inlägg av SuperDUDE »

d01dj skrev:
Är väldigt sugen på att använda appen men tveksam till att ta fram token från en annan tredje part. Då loggar jag hellre in direkt. Tror du att du får till vanliga inloggningen?
Fixa den vanliga inloggningen finns med på min TODO lista men jag kan tyvärr inte ge besked om när jag kommer släppa en version där detta fungerar. I och med att token inloggning fungerar bra har jag prioriterat arbetet med andra funktioner/förbättringar. Men jag har noterat ditt önskemål!
Ok, toppen! Tack för svaret. Jag håller ut.
Skriv svar