Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

FSD

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

FSD

Inläggav Teslaägare Walker » 29 dec 2019 17:56

Är det någon som på allvar tror att fsd kommer att fungera i närmare framtid?
Om jag tänker på min bil generellt och efter senaste uppdateringen speciellt.
Den hittar inte ut ur mitt singelgarage själv med fjärrstyrningen.
Minsta lilla smuts eller imma på någon kamera talar den om att den är blind.
Även under perfekta förhållanden kopplar den i och ut NoA på E18 med informationen ”inte tillgänglig”
Röststyrningen ber mig prata med den men är stendöv.
Deep rain.... :roll: :lol: ja, vad säger man?
Ljusautomatik som slår PÅ helljuset när den möter bilar.
AP som tvärbromsar när jag vill köra om en lastbil.
Jag ÄLSKAR min bil och den är underbar att köra, och det är ju tur för alla ”hjälpsystem” är en katastrof.
Tanken på att låta bilen köra själv gör mig åksjuk och illamående. Jag skulle hellre låta min funktionshindrade tonåring utan omdöme köra.
Att påstå att självkörande bilar SNART är en verklighet är nog århundradets överdrift.
Eftersom Tesla ligger i framkant så är det myyyyyyycket arbete kvar.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
 
Inlägg: 1841
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping
Referralkod: mikael83741

FSD

Inläggav Teslaägare spacecoin » 29 dec 2019 19:06

Det finns inte en chans att Tesla är något ”robotaxi” inom 24 mån. Noll.

Jag är dock mer än nöjd om NoA på större vägar funkar felfritt året om trots snö och slask och man slipper EU:s lane change confirmations.
2019 Model X LR Raven FSD, svart med vit interiör, 20" Slipstream.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 30 aug 2019 18:30
Referralkod: stefan47276

Re: FSD

Inläggav Teslaägare default » 29 dec 2019 19:17

Beror ju på vad man menar med FSD. Och var. Det som kallas level 4 och 5 ligger ett bra tag bort i Kalifornien och mycket långt bort i Sverige. Sverige har ju regn, mörker, snö, relativt dålig kvalitet på vägar och vägmarkeringar och är en pyttemarknad. Ingen kommer ju investera för att lösa problemet i Sverige så de funktioner vi får kommer på köpet när man jobbar på andra marknader. Jag kan gissar att det inte finns en enda ingenjör på Tesla som jobbar dedikerat med svenska förhållanden, exempelvis hade det varit en baggis att lösa 2+1 väg om någon bara analyserat "interventions" och tränat systemet på det.

Beroende på vad man menar med FSD så är ju problemet lösbart. Det är ju väldigt nära i Phoenix nu där Waymo börjat köra bilarna utan passiv chaufför. Kan Waymo göra det så kan Tesla göra det. Kan man göra det i Phoenix kan man göra det i stora delar övriga världen. Det krävs såklart stora investeringar och tid. Skilladen är att Tesla (just nu) inte är intresserade av att lösa det i ett begränsat område och inte intresserade av att använda Lidar. Man visade ju en tidig version av "FSD" på autonomy day i April i år. Vad jag minns så rapporterade en del journalister att passiva chauffören fick gripa in, och vissa rapporterade att inga ingripanden gjordes.

Jag misstänker att det finns en hyggligt stor diskrepans mellan vad Tesla kan göra och vad Teslas officiella NN kan göra. De vill självklart inte riskera dålig publicitet och stämningar. Det skulle förklara varför Elon tror vi ska ha Robotaxi 2020 samtidigt som jag knappt märkt någon förbättring på 9 månader ägarskap. Samma sak med att han yrat om feature complete FSD 2019. Det är inte omöjligt att deras bästa NN klarar det Musk kallar feature complete men det kan samtidigt vara långt kvar till vi ser det i våra bilar. Bra exempel på detta är skyltläsning som jag tror alla förstår att de klarar redan. Om de kan se trafikljus och dess färg som senaste firmware bevisar så kan de självklart läsa skyltar, men det finns ju något patent i vägen där. Lika så kanske de "kan" köra rondeller och korsningar men kvaliten är för dålig. I Musks huvud är ju problemet då löst men i realiteten måste detta först förbättras till en nivå säkrare än en människa, sedan shadow-testas i månader, sedan ska det godkännas av myndigheter etc etc.

Även bland världsledande experter finns motsägelsefulla uttalanden. Lite gissningar från mig då, de är alltid kul att kolla tillbaka på :)

I USA tror jag vi under 2019 kommer få se en beta på stadskörning. Och då menar jag under ständig övervakning av föraren på samma sätt som NoA. På nåt sätt måste de ju komma runt skylt-patentet annars kommer man ingen vart. Tror på någon nyhet under 2019 gällande skyltar. Bred utrullning av HW3 uppgraderingar. Slutet på 2019 kommer en beta på landsvägar, dvs det som saknas mellan stad och motorväg. Fortfarande full övervakning från föraren. Under 2020 tror jag man annonserar en support-tjänst där man kan börja använda "FSD" taxi i vissa begränsade områden och på vissa tider och i mycket begränsad skala. Tjänsten är alltså en koppling mellan bil och ett supportcenter som kan hjälpa bilen i situationer den inte klarar av själv. I slutet av 2020 börjar hintas om en HW4 som är det som faktiskt krävs för FSD. Det handlar dels om redundans och kvalitet på kameror, yterligare radar, men även en ny version av Teslas dator som klarar att köra fler parallella NN. Första obemannade tesla-taxiresorna sker under 2021 i mycket liten skala. I slutet på 2021 börjar det säljas fleet-versioner av bilarna som är speciellt anpassade för redundans på alla vitala funktioner och på andra sätt anpassade för taxi-tjänst. Nånstans på vägen har det blivit uppenbart för alla att bilar som säljs 2019 aldrig kommer bli helt självkörande men under goda förhållanden kan man få level 3.

I Sverige tror jag det blir värre. I mitten på 2019 så får vi visualisering liknande den som kom i USA i senaste uppdateringen. I slutet på 2019 kommer beta på landsvägskörning på samma vis som NoA fungerar idag. Sent 2019 påbörjas också uppgraderingar till HW3. Stadskörning, robotaxi, etc tror jag ligger många år bort i Sverige. Kombinationen av liten marknad och tuffare reglering än USA
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

FSD

Inläggav Teslaägare taliz » 29 dec 2019 20:15

Man ska inte förväxla bekväm körning med säker körning, vilket många verkar göra.
Att AP tex "spökbromsar" ibland gör den ju för att den uppfattar något som potentiellt skulle kunna leda till en olycka.

Idag svängde tex en bil ut framför mig med en marginal som AP tyckte var för kort, så den tvärbromsade.
En människa hade nog inte gjort det för man hade instinktivt räknat med att bilen kommer hinna ut och över på motsatt sida, dvs den kommer inte stanna i min fil.
Rent teoretiskt SKULLE den ju dock kunna just stanna i min fil(tex pga motorstopp eller whatever). Dvs det säkraste är egentligen att just tvärbromsa.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
 
Inlägg: 6732
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04
Referralkod: martin51282

Re: FSD

Inläggav Teslaägare BrooklynS » 30 dec 2019 00:20

AP tycker jag i sig analyserar trafiken ganska bra. Exempel är när annan bil står parkerad i parkeringsficka vid landsväg, 90 km/h. Står den väl inne i parkeringsfickan kör man bara förbi, står den lite slarvigt ”halvinne” bromsar AP försiktigt in en smula, håller lite höger om det inte finns mötande trafik och går sedan tillbaka in i filen. Det är ganska smart och ingenting som vare sig jag eller övriga passagerare uppfattar som dåligt. Enda skillnaden är väl att jag/mänsklig förare ser att föraren står och pinkar och inte kommer att köra ut framför mig... därför hade jag inte bromsat utan möjligen bara hållit ut lite vid passagen.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
M3P- Midnight Grey 18" Aero med dragkrok.
Beställt Y LR med dragkrok och FSD.
Beställt Cybertruck 3-motor och FSD.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
 
Inlägg: 814
Blev medlem: 05 aug 2019 09:50
Ort: Luleå
Referralkod: stefan78266

Re: FSD

Inläggav nek0 » 30 dec 2019 00:23

default skrev:Beror ju på vad man menar med FSD. Och var. Det som kallas level 4 och 5 ligger ett bra tag bort i Kalifornien och mycket långt bort i Sverige. Sverige har ju regn, mörker, snö, relativt dålig kvalitet på vägar och vägmarkeringar och är en pyttemarknad. Ingen kommer ju investera för att lösa problemet i Sverige så de funktioner vi får kommer på köpet när man jobbar på andra marknader. Jag kan gissar att det inte finns en enda ingenjör på Tesla som jobbar dedikerat med svenska förhållanden, exempelvis hade det varit en baggis att lösa 2+1 väg om någon bara analyserat "interventions" och tränat systemet på det.

Beroende på vad man menar med FSD så är ju problemet lösbart. Det är ju väldigt nära i Phoenix nu där Waymo börjat köra bilarna utan passiv chaufför. Kan Waymo göra det så kan Tesla göra det. Kan man göra det i Phoenix kan man göra det i stora delar övriga världen. Det krävs såklart stora investeringar och tid. Skilladen är att Tesla (just nu) inte är intresserade av att lösa det i ett begränsat område och inte intresserade av att använda Lidar. Man visade ju en tidig version av "FSD" på autonomy day i April i år. Vad jag minns så rapporterade en del journalister att passiva chauffören fick gripa in, och vissa rapporterade att inga ingripanden gjordes.

Jag misstänker att det finns en hyggligt stor diskrepans mellan vad Tesla kan göra och vad Teslas officiella NN kan göra. De vill självklart inte riskera dålig publicitet och stämningar. Det skulle förklara varför Elon tror vi ska ha Robotaxi 2020 samtidigt som jag knappt märkt någon förbättring på 9 månader ägarskap. Samma sak med att han yrat om feature complete FSD 2019. Det är inte omöjligt att deras bästa NN klarar det Musk kallar feature complete men det kan samtidigt vara långt kvar till vi ser det i våra bilar. Bra exempel på detta är skyltläsning som jag tror alla förstår att de klarar redan. Om de kan se trafikljus och dess färg som senaste firmware bevisar så kan de självklart läsa skyltar, men det finns ju något patent i vägen där. Lika så kanske de "kan" köra rondeller och korsningar men kvaliten är för dålig. I Musks huvud är ju problemet då löst men i realiteten måste detta först förbättras till en nivå säkrare än en människa, sedan shadow-testas i månader, sedan ska det godkännas av myndigheter etc etc.

Även bland världsledande experter finns motsägelsefulla uttalanden. Lite gissningar från mig då, de är alltid kul att kolla tillbaka på :)

I USA tror jag vi under 2019 kommer få se en beta på stadskörning. Och då menar jag under ständig övervakning av föraren på samma sätt som NoA. På nåt sätt måste de ju komma runt skylt-patentet annars kommer man ingen vart. Tror på någon nyhet under 2019 gällande skyltar. Bred utrullning av HW3 uppgraderingar. Slutet på 2019 kommer en beta på landsvägar, dvs det som saknas mellan stad och motorväg. Fortfarande full övervakning från föraren. Under 2020 tror jag man annonserar en support-tjänst där man kan börja använda "FSD" taxi i vissa begränsade områden och på vissa tider och i mycket begränsad skala. Tjänsten är alltså en koppling mellan bil och ett supportcenter som kan hjälpa bilen i situationer den inte klarar av själv. I slutet av 2020 börjar hintas om en HW4 som är det som faktiskt krävs för FSD. Det handlar dels om redundans och kvalitet på kameror, yterligare radar, men även en ny version av Teslas dator som klarar att köra fler parallella NN. Första obemannade tesla-taxiresorna sker under 2021 i mycket liten skala. I slutet på 2021 börjar det säljas fleet-versioner av bilarna som är speciellt anpassade för redundans på alla vitala funktioner och på andra sätt anpassade för taxi-tjänst. Nånstans på vägen har det blivit uppenbart för alla att bilar som säljs 2019 aldrig kommer bli helt självkörande men under goda förhållanden kan man få level 3.

I Sverige tror jag det blir värre. I mitten på 2019 så får vi visualisering liknande den som kom i USA i senaste uppdateringen. I slutet på 2019 kommer beta på landsvägskörning på samma vis som NoA fungerar idag. Sent 2019 påbörjas också uppgraderingar till HW3. Stadskörning, robotaxi, etc tror jag ligger många år bort i Sverige. Kombinationen av liten marknad och tuffare reglering än USA

Vilket år lever du i ?
1999?
Det är bara 2 dagar kvar av 2019 om jag räknat rätt. Hur långa ska de två dagarna vara tycker du för att Tesla ska fixa allt som du hoppas på?
Användarvisningsbild
nek0
 
Inlägg: 2788
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: FSD

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 30 dec 2019 01:16

Har man den minsta insikt i hur komplex en vanlig bilkörning faktiskt är så är det extremt naivt att tro att självkörande bilar kommer att existera öht. att AP 3.0 skulle lösa detta är bara löjligt.
Det går ju knappt att konstruera självkörande tåg, ett problem som skulle vara mycket simpelt att lösa jämförelsevis.
FSD kan möjligen bli ett hjälpmedel som under mycket goda betingelser, bra sikt, okomplicerade trafiksituationer, tydliga vägmarkeringar, dagtid i bra väder mm mm kan ”köra” bilen en begränsad sträcka. Nåt annat är helt orimligt med dagens teknik.
Tyvärr tycker jag tesla och media kraftigt överdriver vad en självkörande bil kan komma att klara av.
För att kunna köra autonomt tror jag vägar måste anpassas, sensorer och givare installeras inte bara i bilarna utan även i vägnätet. Dessutom måste riskerna för oväntade händelser minimeras. Bilkörnin i Elons Boring tunnlar skulle nog kunna vara helt autonoma.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
 
Inlägg: 3714
Blev medlem: 20 jul 2015 16:01
Ort: Linköping

Re: FSD

Inläggav Teslaägare LarsL » 30 dec 2019 01:18

Självklart kommer en dator kunna köra bättre än en människa... det är ju bara en fråga om tid och intresse.
Nissan Leaf 30 kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, HW2.5, mjukvara 2020.44.10
Beställt CyberTruck AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
 
Inlägg: 11905
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Ort: Härryda
Referralkod: lars74032

Re: FSD

Inläggav Teslaägare default » 30 dec 2019 01:23

nek0 skrev:
default skrev:Beror ju på vad man menar med FSD. Och var. Det som kallas level 4 och 5 ligger ett bra tag bort i Kalifornien och mycket långt bort i Sverige. Sverige har ju regn, mörker, snö, relativt dålig kvalitet på vägar och vägmarkeringar och är en pyttemarknad. Ingen kommer ju investera för att lösa problemet i Sverige så de funktioner vi får kommer på köpet när man jobbar på andra marknader. Jag kan gissar att det inte finns en enda ingenjör på Tesla som jobbar dedikerat med svenska förhållanden, exempelvis hade det varit en baggis att lösa 2+1 väg om någon bara analyserat "interventions" och tränat systemet på det.

Beroende på vad man menar med FSD så är ju problemet lösbart. Det är ju väldigt nära i Phoenix nu där Waymo börjat köra bilarna utan passiv chaufför. Kan Waymo göra det så kan Tesla göra det. Kan man göra det i Phoenix kan man göra det i stora delar övriga världen. Det krävs såklart stora investeringar och tid. Skilladen är att Tesla (just nu) inte är intresserade av att lösa det i ett begränsat område och inte intresserade av att använda Lidar. Man visade ju en tidig version av "FSD" på autonomy day i April i år. Vad jag minns så rapporterade en del journalister att passiva chauffören fick gripa in, och vissa rapporterade att inga ingripanden gjordes.

Jag misstänker att det finns en hyggligt stor diskrepans mellan vad Tesla kan göra och vad Teslas officiella NN kan göra. De vill självklart inte riskera dålig publicitet och stämningar. Det skulle förklara varför Elon tror vi ska ha Robotaxi 2020 samtidigt som jag knappt märkt någon förbättring på 9 månader ägarskap. Samma sak med att han yrat om feature complete FSD 2019. Det är inte omöjligt att deras bästa NN klarar det Musk kallar feature complete men det kan samtidigt vara långt kvar till vi ser det i våra bilar. Bra exempel på detta är skyltläsning som jag tror alla förstår att de klarar redan. Om de kan se trafikljus och dess färg som senaste firmware bevisar så kan de självklart läsa skyltar, men det finns ju något patent i vägen där. Lika så kanske de "kan" köra rondeller och korsningar men kvaliten är för dålig. I Musks huvud är ju problemet då löst men i realiteten måste detta först förbättras till en nivå säkrare än en människa, sedan shadow-testas i månader, sedan ska det godkännas av myndigheter etc etc.

Även bland världsledande experter finns motsägelsefulla uttalanden. Lite gissningar från mig då, de är alltid kul att kolla tillbaka på :)

I USA tror jag vi under 2019 kommer få se en beta på stadskörning. Och då menar jag under ständig övervakning av föraren på samma sätt som NoA. På nåt sätt måste de ju komma runt skylt-patentet annars kommer man ingen vart. Tror på någon nyhet under 2019 gällande skyltar. Bred utrullning av HW3 uppgraderingar. Slutet på 2019 kommer en beta på landsvägar, dvs det som saknas mellan stad och motorväg. Fortfarande full övervakning från föraren. Under 2020 tror jag man annonserar en support-tjänst där man kan börja använda "FSD" taxi i vissa begränsade områden och på vissa tider och i mycket begränsad skala. Tjänsten är alltså en koppling mellan bil och ett supportcenter som kan hjälpa bilen i situationer den inte klarar av själv. I slutet av 2020 börjar hintas om en HW4 som är det som faktiskt krävs för FSD. Det handlar dels om redundans och kvalitet på kameror, yterligare radar, men även en ny version av Teslas dator som klarar att köra fler parallella NN. Första obemannade tesla-taxiresorna sker under 2021 i mycket liten skala. I slutet på 2021 börjar det säljas fleet-versioner av bilarna som är speciellt anpassade för redundans på alla vitala funktioner och på andra sätt anpassade för taxi-tjänst. Nånstans på vägen har det blivit uppenbart för alla att bilar som säljs 2019 aldrig kommer bli helt självkörande men under goda förhållanden kan man få level 3.

I Sverige tror jag det blir värre. I mitten på 2019 så får vi visualisering liknande den som kom i USA i senaste uppdateringen. I slutet på 2019 kommer beta på landsvägskörning på samma vis som NoA fungerar idag. Sent 2019 påbörjas också uppgraderingar till HW3. Stadskörning, robotaxi, etc tror jag ligger många år bort i Sverige. Kombinationen av liten marknad och tuffare reglering än USA

Vilket år lever du i ?
1999?
Det är bara 2 dagar kvar av 2019 om jag räknat rätt. Hur långa ska de två dagarna vara tycker du för att Tesla ska fixa allt som du hoppas på?

Hahaha du får lägga på ett år på allt. Är tydligen inte 2018
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: FSD

Inläggav nek0 » 30 dec 2019 01:25

default skrev:
nek0 skrev:
default skrev:Beror ju på vad man menar med FSD. Och var. Det som kallas level 4 och 5 ligger ett bra tag bort i Kalifornien och mycket långt bort i Sverige. Sverige har ju regn, mörker, snö, relativt dålig kvalitet på vägar och vägmarkeringar och är en pyttemarknad. Ingen kommer ju investera för att lösa problemet i Sverige så de funktioner vi får kommer på köpet när man jobbar på andra marknader. Jag kan gissar att det inte finns en enda ingenjör på Tesla som jobbar dedikerat med svenska förhållanden, exempelvis hade det varit en baggis att lösa 2+1 väg om någon bara analyserat "interventions" och tränat systemet på det.

Beroende på vad man menar med FSD så är ju problemet lösbart. Det är ju väldigt nära i Phoenix nu där Waymo börjat köra bilarna utan passiv chaufför. Kan Waymo göra det så kan Tesla göra det. Kan man göra det i Phoenix kan man göra det i stora delar övriga världen. Det krävs såklart stora investeringar och tid. Skilladen är att Tesla (just nu) inte är intresserade av att lösa det i ett begränsat område och inte intresserade av att använda Lidar. Man visade ju en tidig version av "FSD" på autonomy day i April i år. Vad jag minns så rapporterade en del journalister att passiva chauffören fick gripa in, och vissa rapporterade att inga ingripanden gjordes.

Jag misstänker att det finns en hyggligt stor diskrepans mellan vad Tesla kan göra och vad Teslas officiella NN kan göra. De vill självklart inte riskera dålig publicitet och stämningar. Det skulle förklara varför Elon tror vi ska ha Robotaxi 2020 samtidigt som jag knappt märkt någon förbättring på 9 månader ägarskap. Samma sak med att han yrat om feature complete FSD 2019. Det är inte omöjligt att deras bästa NN klarar det Musk kallar feature complete men det kan samtidigt vara långt kvar till vi ser det i våra bilar. Bra exempel på detta är skyltläsning som jag tror alla förstår att de klarar redan. Om de kan se trafikljus och dess färg som senaste firmware bevisar så kan de självklart läsa skyltar, men det finns ju något patent i vägen där. Lika så kanske de "kan" köra rondeller och korsningar men kvaliten är för dålig. I Musks huvud är ju problemet då löst men i realiteten måste detta först förbättras till en nivå säkrare än en människa, sedan shadow-testas i månader, sedan ska det godkännas av myndigheter etc etc.

Även bland världsledande experter finns motsägelsefulla uttalanden. Lite gissningar från mig då, de är alltid kul att kolla tillbaka på :)

I USA tror jag vi under 2019 kommer få se en beta på stadskörning. Och då menar jag under ständig övervakning av föraren på samma sätt som NoA. På nåt sätt måste de ju komma runt skylt-patentet annars kommer man ingen vart. Tror på någon nyhet under 2019 gällande skyltar. Bred utrullning av HW3 uppgraderingar. Slutet på 2019 kommer en beta på landsvägar, dvs det som saknas mellan stad och motorväg. Fortfarande full övervakning från föraren. Under 2020 tror jag man annonserar en support-tjänst där man kan börja använda "FSD" taxi i vissa begränsade områden och på vissa tider och i mycket begränsad skala. Tjänsten är alltså en koppling mellan bil och ett supportcenter som kan hjälpa bilen i situationer den inte klarar av själv. I slutet av 2020 börjar hintas om en HW4 som är det som faktiskt krävs för FSD. Det handlar dels om redundans och kvalitet på kameror, yterligare radar, men även en ny version av Teslas dator som klarar att köra fler parallella NN. Första obemannade tesla-taxiresorna sker under 2021 i mycket liten skala. I slutet på 2021 börjar det säljas fleet-versioner av bilarna som är speciellt anpassade för redundans på alla vitala funktioner och på andra sätt anpassade för taxi-tjänst. Nånstans på vägen har det blivit uppenbart för alla att bilar som säljs 2019 aldrig kommer bli helt självkörande men under goda förhållanden kan man få level 3.

I Sverige tror jag det blir värre. I mitten på 2019 så får vi visualisering liknande den som kom i USA i senaste uppdateringen. I slutet på 2019 kommer beta på landsvägskörning på samma vis som NoA fungerar idag. Sent 2019 påbörjas också uppgraderingar till HW3. Stadskörning, robotaxi, etc tror jag ligger många år bort i Sverige. Kombinationen av liten marknad och tuffare reglering än USA

Vilket år lever du i ?
1999?
Det är bara 2 dagar kvar av 2019 om jag räknat rätt. Hur långa ska de två dagarna vara tycker du för att Tesla ska fixa allt som du hoppas på?

Hahaha du får lägga på ett år på allt. Är tydligen inte 2018

Ok då gör jag det :) men jag tror tyvärr inte att det räcker :(
Användarvisningsbild
nek0
 
Inlägg: 2788
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Nästa

Återgå till Generellt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: eriksoderholm och 16 gäster

Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.