av Teslaägare Jerker » 23 okt 2020 10:00
Curik skrev:Jerker skrev:Fredrik j skrev:Frihet kan ju också vara att kunna lägga undan sitt jobb lite oftare...
Precis, det är så jag tänker också och i den bemärkelsen att mitt mål är att slippa jobba och gneta så mycket för att kunna leva ett bra liv.
För mig är ett bra liv att kunna gå ner i arbetstid, inte att kunna sitta i bilen på väg till jobbet och arbeta. Så mitt mål är att minska mina utgifter så att jag kan gå ner i arbetstid och då är 100000 ovanpå en redan väldigt dyr bil inte ett mål.
Jag vill ur ekorrhjulet som tvingar mig att jobba massor för att ha råd med dyra bilar med exklusiva funktioner.
Ifall jag kan jobba en kvart i bilen så är det en kvart jag slipper jobba senare. Mer fritid än om jag hade spenderat kvarten med att köra till jobbet, det är väl så anti ekorrhjul det kan bli tänker jag.
Javisst, fast om jag ska ha råd att kunna sitta i bilen och jobba en kvart så måste jag, för att ha råd med en sån bil, jobba - låt säga som ett exempel - 2 timmar längre varje dag totalt. Då är den vinsten, att kunna sitta och jobba i bilen, i praktiken en förlust.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Reserverat Tesla 3 i MoS 31/3 -16 med köplats #1
Beställt en Kia e-Niro med dragkrok
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Reserverat Sono Sion med dragkrok könr. 2170 (!)
Tesla M3 SR+ -19, RÖD, med dragkrok HW2.5