Re: FSD
Postat: 26 okt 2020 16:53
hehe nr 705 blir omkörd och rundad. verkar köra som den första orginalet. stackars den teslabil som hamnar där i den lotten.
Det låter som en position som gjuten för dig.Fredrik j skrev:Det skulle ju vara lite spännande att arrangera så mjukvaruutvecklaren fick en elektrisk stöt om en bil kör mot sargen. Hur många generationer skulle man vilja se innan man vågar sätta klämman på fingret?
Nej jag litar inte på tekniken där. Någon annan får prova först. Är du frivillig?taliz skrev:Det låter som en position som gjuten för dig.Fredrik j skrev:Det skulle ju vara lite spännande att arrangera så mjukvaruutvecklaren fick en elektrisk stöt om en bil kör mot sargen. Hur många generationer skulle man vilja se innan man vågar sätta klämman på fingret?
Kanske därför att verkligen är betydligt mer komplicerad än den där banan. Jag vet inte vad det kan innebära, men vi pratar nog om en faktor räknad i miljoner.Banane skrev:Därför är det obegripligt att FSD inte är bättre än vad det är.
Jerker skrev:Kanske därför att verkligen är betydligt mer komplicerad än den där banan. Jag vet inte vad det kan innebära, men vi pratar nog om en faktor räknad i miljoner.Banane skrev:Därför är det obegripligt att FSD inte är bättre än vad det är.
Inte alls faktiskt. Det är lite mer komplicerat än exemplet du kan se i videon. Urvalet är ju bland det knepigaste, och det gör han manuellt.Banane skrev:Därför är det obegripligt att FSD inte är bättre än vad det är.TiborBlomhall skrev:
Mass-inlärning.
Tänk nu istället en miljon Teslor där urvalet sker efter hur ofta mänskliga föraren behöver ta tag i ratten och ta över styrningen?
Curik skrev:Inte alls faktiskt. Det är lite mer komplicerat än exemplet du kan se i videon. Urvalet är ju bland det knepigaste, och det gör han manuellt.Banane skrev:Därför är det obegripligt att FSD inte är bättre än vad det är.TiborBlomhall skrev:
Mass-inlärning.
Tänk nu istället en miljon Teslor där urvalet sker efter hur ofta mänskliga föraren behöver ta tag i ratten och ta över styrningen?
Extremt korrektAlfred skrev:Samt att tolka omgivningen. I hans exempel är ju avstånd till ej körbar yta en objektiv sanning. I verkligheten måste bilarna lyckas tolka visuell input för att probabilistiskt avgöra vad som är körbar yta och inte.
Att köra rätt när man väl uppfattar världen korrekt är nog ett förhållandevis lättare problem än att uppfatta världen korrekt.
Finns det någon i världen som uppfattar världen korrekt?Bjelke skrev:Extremt korrektAlfred skrev:Samt att tolka omgivningen. I hans exempel är ju avstånd till ej körbar yta en objektiv sanning. I verkligheten måste bilarna lyckas tolka visuell input för att probabilistiskt avgöra vad som är körbar yta och inte.
Att köra rätt när man väl uppfattar världen korrekt är nog ett förhållandevis lättare problem än att uppfatta världen korrekt.
Näe, jag menade att hans analys var extremt braSvenssons skrev:Finns det någon i världen som uppfattar världen korrekt?Bjelke skrev:Extremt korrektAlfred skrev:Samt att tolka omgivningen. I hans exempel är ju avstånd till ej körbar yta en objektiv sanning. I verkligheten måste bilarna lyckas tolka visuell input för att probabilistiskt avgöra vad som är körbar yta och inte.
Att köra rätt när man väl uppfattar världen korrekt är nog ett förhållandevis lättare problem än att uppfatta världen korrekt.