Samt att tolka omgivningen. I hans exempel är ju avstånd till ej körbar yta en objektiv sanning. I verkligheten måste bilarna lyckas tolka visuell input för att probabilistiskt avgöra vad som är körbar yta och inte.
Att köra rätt när man väl uppfattar världen korrekt är nog ett förhållandevis lättare problem än att uppfatta världen korrekt.
Samt att tolka omgivningen. I hans exempel är ju avstånd till ej körbar yta en objektiv sanning. I verkligheten måste bilarna lyckas tolka visuell input för att probabilistiskt avgöra vad som är körbar yta och inte.
Att köra rätt när man väl uppfattar världen korrekt är nog ett förhållandevis lättare problem än att uppfatta världen korrekt.
Extremt korrekt
Finns det någon i världen som uppfattar världen korrekt?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Samt att tolka omgivningen. I hans exempel är ju avstånd till ej körbar yta en objektiv sanning. I verkligheten måste bilarna lyckas tolka visuell input för att probabilistiskt avgöra vad som är körbar yta och inte.
Att köra rätt när man väl uppfattar världen korrekt är nog ett förhållandevis lättare problem än att uppfatta världen korrekt.
Extremt korrekt
Finns det någon i världen som uppfattar världen korrekt?
Näe, jag menade att hans analys var extremt bra
Det svåra är omvärldsanalys medans själva styrandet är förhållandevis enkelt...
Riktigt imponerande att se hur Teslan själv fäller in sidospegeln till vänster för att "göra sig så smal som möjligt" när den kör på en väg med parkerade bilar. Titta 13:20 in i klippet
Model S75D. Beställd 26 oktober. Levererad 6 mars. AP2, vita "skinnsäten", sjukt skön bil!