Bra ränta på begagnad Tesla

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
chrak533
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 20 dec 2019 11:17

Bra ränta på begagnad Tesla

Inlägg av chrak533 »

Letar främst efter en begagnad Tesla men de flesta bilfirmor har runt 4% ränta för finansiell leasing via företag.

Väldigt högt jämfört med ny Tesla som ligger på 1.95% och tidigare erbjudanden ner till så lågt som 0.25% :O

Någon som lyckats få till låg ränta på en begagnad Tesla?

En Tesla via mindre bilfirma sa att det var ok att jag själv löste leasing, annars 4% ränta.
Tips på var man kan vända sig mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Re: Bra ränta på begagnad Tesla

Inlägg av jonsalgerier »

chrak533 skrev:
Letar främst efter en begagnad Tesla men de flesta bilfirmor har runt 4% ränta för finansiell leasing via företag.

Väldigt högt jämfört med ny Tesla som ligger på 1.95% och tidigare erbjudanden ner till så lågt som 0.25% :O

Någon som lyckats få till låg ränta på en begagnad Tesla?

En Tesla via mindre bilfirma sa att det var ok att jag själv löste leasing, annars 4% ränta.
Tips på var man kan vända sig mottages tacksamt.
Jag har inte hört talas om det men ett alternativ är ju att ta över en befintlig leasing med bra villkor. DNB brukar vara ok med det mot en mindre avgift (om första året gått).
Användarvisningsbild
chrak533
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 20 dec 2019 11:17

Re: Bra ränta på begagnad Tesla

Inlägg av chrak533 »

Ja det är ju ett bra alternativ om det går att få till men ibland går det inte för att de själva har dåligt leasingavtal eller vill ta med avtalet till ny leasingbil.

Någon som har tips på förmånlig leasing när övertagning inte är möjligt?
Användarvisningsbild
Latt
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 15 jan 2019 10:30

Re: Bra ränta på begagnad Tesla

Inlägg av Latt »

Jag tog över lånet från tidigare ägare til min Tesla, det var ganska problemfritt och jag fick behålla dom 0.75% ränta lånet är på. Privat köpt alltså, inte leasing.
Model S 100D
Skriv svar