Showroombil?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Showroombil?

Inlägg av olarsson »

Någon som har erfarenhet av att köpa showroombil? Hur funkar det med ev slitage eller skador man upptäcker vid eller efter leverans, hanteras det och fixas som på vilken nybil som helst?
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Showroombil?

Inlägg av olarsson »

olarsson skrev:
Någon som har erfarenhet av att köpa showroombil? Hur funkar det med ev slitage eller skador man upptäcker vid eller efter leverans, hanteras det och fixas som på vilken nybil som helst?
Äh verkar som det kvittar. Bilen jag beställde var tydligen inte showroombil utan en demobil som aldrig togs i drift. Helt ny och inplastad fortfarande alltså.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Verdi

Re: Showroombil?

Inlägg av Verdi »

olarsson skrev:
olarsson skrev:
Någon som har erfarenhet av att köpa showroombil? Hur funkar det med ev slitage eller skador man upptäcker vid eller efter leverans, hanteras det och fixas som på vilken nybil som helst?
Äh verkar som det kvittar. Bilen jag beställde var tydligen inte showroombil utan en demobil som aldrig togs i drift. Helt ny och inplastad fortfarande alltså.

Hade nästan känts säkrare med en showroom-bil. Antar att de inte ställer en bil som är dåligt ihopsatt i ett showroom. :D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Showroombil?

Inlägg av Remuz »

Verdi skrev:
olarsson skrev:
olarsson skrev:
Någon som har erfarenhet av att köpa showroombil? Hur funkar det med ev slitage eller skador man upptäcker vid eller efter leverans, hanteras det och fixas som på vilken nybil som helst?
Äh verkar som det kvittar. Bilen jag beställde var tydligen inte showroombil utan en demobil som aldrig togs i drift. Helt ny och inplastad fortfarande alltså.

Hade nästan känts säkrare med en showroom-bil. Antar att de inte ställer en bil som är dåligt ihopsatt i ett showroom. :D
Kollade en X i MoS. Glipor överallt och det gick inte att fälla upp ett av sätena i tredje raden. Det var dock kanske 2-3år sedan nu...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Showroombil?

Inlägg av olarsson »

Remuz skrev:
Verdi skrev:
olarsson skrev:
olarsson skrev:
Någon som har erfarenhet av att köpa showroombil? Hur funkar det med ev slitage eller skador man upptäcker vid eller efter leverans, hanteras det och fixas som på vilken nybil som helst?
Äh verkar som det kvittar. Bilen jag beställde var tydligen inte showroombil utan en demobil som aldrig togs i drift. Helt ny och inplastad fortfarande alltså.

Hade nästan känts säkrare med en showroom-bil. Antar att de inte ställer en bil som är dåligt ihopsatt i ett showroom. :D
Kollade en X i MoS. Glipor överallt och det gick inte att fälla upp ett av sätena i tredje raden. Det var dock kanske 2-3år sedan nu...
Låter iofs som en ganska standard tidig X... :D
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Showroombil?

Inlägg av fimpen »

Hej

Hämtade en demo/showroom-X i förra veckan, den var superfin förutom hjulen. Det visade sig att den hade fyra framhjul, alltså fel dimension bak. Det gick fort att fixa fram nya bakhjul men de satt på rätt slitna fälgar. Detta menade de först var normalt/förväntat för en demobil, men däcken var datumstämplade 2016 respektive 2017, på en bil från maj -19.... lite pinsamt, men de lovade skicka upp nya bakfälgar och fräscha däck (bor en bit från SC), så det skötte Tesla på ett hyggligt sätt, men lärdomen är väl att kolla däcken vid leverans.

/Fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Showroombil?

Inlägg av olarsson »

fimpen skrev:
Hej

Hämtade en demo/showroom-X i förra veckan, den var superfin förutom hjulen. Det visade sig att den hade fyra framhjul, alltså fel dimension bak. Det gick fort att fixa fram nya bakhjul men de satt på rätt slitna fälgar. Detta menade de först var normalt/förväntat för en demobil, men däcken var datumstämplade 2016 respektive 2017, på en bil från maj -19.... lite pinsamt, men de lovade skicka upp nya bakfälgar och fräscha däck (bor en bit från SC), så det skötte Tesla på ett hyggligt sätt, men lärdomen är väl att kolla däcken vid leverans.

/Fimpen
Jag hade tre bakfälgar på min nuvarande X vid leverans, men rätt däckdimensioner. Någon som haft lite bråttom på fabriken...
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: Showroombil?

Inlägg av PhR34k »

Man undrar vad de är för idioter som jobbar i fabriken, går de runt med ögonbindel?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Showroombil?

Inlägg av Andreasson »

Min 85D var showroombil i Täby. Förutom "repor" i dörrsocklarna var den som ny när jag hämtade ut den.
Inga problem med andra ord.
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Skriv svar