Kontakta Tesla, men hur???

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 818
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av Jojo »

Har någon en aning hur man kan komma i kontakt med någon på Tesla nuförtiden, utan att man behöver åka dit personligen? Mailadressen fungerar ju inte längre (man får meddelandet att adressen inte längre övervakas), kontaktformuläret på hemsidan får man inget svar på (iallafall inte jag) och egentligen finns inte rubriken till min fråga heller där, i telefonen kan jag sitter i all evighet utan att någon på andra sidan lyfter på luren :cry: . Så, vad ska jag göra? Hur ska jag bära mig åt? Finns det någon som har lyckats och isåfall hur? Ber ödmjukast om hjälp!
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av oscfor »

Jag ringer bara till SC om det är något servicerelaterat. De brukar svara inom någon minut.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av LarsL »

Annars bokar man ju en servicetid i appen.

Vad är det du vill fråga Tesla om?
NinjaNiklas

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av NinjaNiklas »

oscfor skrev:
Jag ringer bara till SC om det är något servicerelaterat. De brukar svara inom någon minut.
Hur lyckas du ringa dem?
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av Beigler »

Kommer just från SC Segeltorp. De verkar ha kommit igång bra där nu med massor av folk som jobbar och sliter. Kommer nog göra rätt stor skillnad. De sa bla att de har två personer som bara svarar i telefon. Så nog känns det som att de har lyssnat på kritiken och faktiskt försöker bättra sig.

Numret de sa man skulle ringa var 0775-888036.
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av lawgiver »

Beigler skrev:
Kommer just från SC Segeltorp. De verkar ha kommit igång bra där nu med massor av folk som jobbar och sliter. Kommer nog göra rätt stor skillnad. De sa bla att de har två personer som bara svarar i telefon. Så nog känns det som att de har lyssnat på kritiken och faktiskt försöker bättra sig.

Numret de sa man skulle ringa var 0775-888036.
Vilket är samma nummer som till Roadside Assistance och sedan är det tonval för att komma till SC som nämnts i andra trådar.
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
NinjaNiklas

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av NinjaNiklas »

Tack hade inge aning
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av Bjelke »

NinjaNiklas skrev:
Tack hade inge aning
Vilket gäller dom flesta som inte hänger här (eller på FB mm), man kan ju tycka att dom borde vara supertydliga med detta och skickat ut
informationen i mail osv...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
yps
Teslaägare
Inlägg: 226
Blev medlem: 19 maj 2018 09:31

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av yps »

Ring tesla road assistance numret som står i bilen, där finns val 3 för sälj, val 4 för SC. (om jag minns rätt)

Skickat från min G8441 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 818
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Kontakta Tesla, men hur???

Inlägg av Jojo »

Tack för tipsen! Det var numret jag ringde ett antal gånger, knappade mig genom menyn, bara för att vänta... Nu lyckades jag dock till sist att komma i kontakt med en levande varelse, som dessutom verkade hjälpsam. Denna gången behövde jag inte ens vänta särskilt länge! Återstår att se om det händer något nu. Alla mina kontaktförsök via onlineformuläret har jag inte fått någon respons på alls. :(
Skriv svar