Gratis autopilot

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Gratis autopilot

Inlägg av PhR34k »

Jag köpte en lagerbil i juni förra året. Fick reda på att bilen inte hade autopilot men när jag hämtade ut den så hade den det. Alltså total självkörningsförmåga..
Detta trotts att jag frågade säljaren 3 ggr typ för att det var en pågående kampanj strax efter min beställning men eftersom min bil var en lagerbil så ingick det inte.
Men som sagt när jag hämtade bilen så hade den det och jag har haft det sen dess. Men idag kikade jag runt på hemsidan av en slump och gick in på min bil och där står det att jag kanske köpa till autopilot för 30000 något och total självkörningsförmåga för ytterligare 69000.
Så min fråga är, står det fel på nätet?
Har jag fått det i min bil eftersom det var en lagerbil så kanske någon säljare har aktiverat det men missat att återställa bilen? För jag när jag tänker efter har aldrig återställt den och jag minns att någon hade pillat runt på Spotify och lyssnat på musik i den innan jag fick den.
Jag har ju läst om att autopiloten är knuten till ens konto och att vid försäljning kan det försvinna när nästa ägare skapar nytt konto?
Vad tror ni?

Skickat från min SM-N970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14511
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Gratis autopilot

Inlägg av taliz »

Det är väl risk att dom gör likadant som på den där det kom artiklar om för några dagar sen.
Dvs de plockar bort det remote eftersom du inte köpt det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: Gratis autopilot

Inlägg av PhR34k »

taliz skrev:
Det är väl risk att dom gör likadant som på den där det kom artiklar om för några dagar sen.
Dvs de plockar bort det remote eftersom du inte köpt det.
Har missat det. Vad var det för artiklar?
Har ju snart åkt med skiten i ett år, tror du dom plockar bort det nu?

Skickat från min SM-N970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14511
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Gratis autopilot

Inlägg av taliz »

Googla på "tesla removes autopilot"
Verkar dock som de la tillbaka det.
Så kanske de inte vågar göra det igen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Gratis autopilot

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:
Det är väl risk att dom gör likadant som på den där det kom artiklar om för några dagar sen.
Dvs de plockar bort det remote eftersom du inte köpt det.
Fast det var ju inte Tesla som plockade bort det utan en 3:e parts bilförsäljare som hade påstått att bilen hade FSD när den faktiskt inte hade det.
Skriv svar