Fler negativa artiklar efterlyses

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Fler negativa artiklar efterlyses

Inlägg av [JM] »

Så svaret på frågan är ja.

Du vill att Tibor eller annan journalist ska ta reda på vissa saker som du och en del andra känns kostigt
Eller ta teda på varför tesla fattat vissa beslut.

Jag förstår bara inte korrelationen till trådens titel.
Varför inte bara skicka ett PM och fråga tex tibor om han kan gräva lite i ett ämne.

Som någon skrev ovan. Vi behöver objektiva artiklar...
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Fler negativa artiklar efterlyses

Inlägg av Delta »

För mycket gnäll här. :P
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Fler negativa artiklar efterlyses

Inlägg av slugger75 »

[JM] skrev:
Så svaret på frågan är ja.

Du vill att Tibor eller annan journalist ska ta reda på vissa saker som du och en del andra känns kostigt
Eller ta teda på varför tesla fattat vissa beslut.

Jag förstår bara inte korrelationen till trådens titel.
Varför inte bara skicka ett PM och fråga tex tibor om han kan gräva lite i ett ämne.

Som någon skrev ovan. Vi behöver objektiva artiklar...
Tibor har tackat för uppslagen, och bett andra inkomma med fler uppslag.

Jag kan tyvärr inte ta ansvar för din förståelseförmåga, det får du försöka lösa på annat sätt. Eller kanske välja en annan tråd att hänga i.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Fredrik j
Inlägg: 10819
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Fler negativa artiklar efterlyses

Inlägg av Fredrik j »

TiborBlomhall skrev:
frippe skrev:
Tibor har säkert en väldigt bra kontakt väg in i teslas organisation
Tibor drömmer ofta om kontaktväg in i Teslas organisation, men faktum är att jag har nada. Tvärtom, alla är rädda säga nåt för de vet det hamnar i artiklar. :?

Enda informationskanalen ut från det där bolaget är fanemig endast Elons twitterkonto.
Kritiska artiklar i media är ju ett vanligt sätt att pressa fram ett uttalande ur ett företag. Man kommer till den punkten där en kommentar är bättre än tystnad.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Fler negativa artiklar efterlyses

Inlägg av Monark1954 »

Bryter mot ämnet genom att skriva hur positivt jag blivit hanterad av Service center i Upplands Väsby.
Bilen, vår X har inte garanti längre då den gått 11.000 mil och är över 3 år.
Stora skärmen helsvart, hjulen låsta svårt att flytta bilen.
När väl bilen på min och försäkringsbolagets ansvar fraktats till Upplands Väsby får jag regelbundna SMS från Tesla med vad som händer, att de beställt delar, att delarna kommit och att du nu håller på och reparerar.
Jag bor 65 mil från verkstaden så jag kan inte ställa mej i kundmottagning och ropa på någon chef.
Det behövs inte.
När jag frågar om de löst faktureringsproblem med oss med unikt privatägda bilar så har de en lösning på mina behov.
Kan inte vara mer nöjd, möjligtvis om de även öppnar i Umeå. Då hade jag sluppit fraktproblemen.
Kommer nog skriva i fler trådar i ämnet.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare
Inlägg: 478
Blev medlem: 08 mar 2019 09:06

Re: Fler negativa artiklar efterlyses

Inlägg av markuswesterberg »

Saker jag (32 år gammal, väldigt positiv och glad kille) kan tycka att Tesla kan förbättra (med Model 3):

- Klimatanläggningen: den värmer och kyler ojämnt samt att det ofta vid fötterna blir extremt varmt, framförallt bak. (Ja, det finns massa sätt att fixa detta manuellt vilket jag självklart gör, men man ska inte behöva pilla med sådant i moderna bilar. Man sätter klimatanläggningen på Auto och sedan kör man i behaglig temp, oavsett årstid och plats i bilen. Så ska det fungera.)
- Appen: Fixa så att man inte behöver vänta på att bilen väcks för att slå på klimatanläggningen exempelvis.
- Fixa så man kan få en mer rättvisande uppskattad räckvidd. Felar oftast ca 20%, eller det vill säga, bilen drar mycket mer än vad den tror den ska göra.
- Automatiska vindrutetorkare: Ska absolut fungera felfritt oberoende av tid på dygnet. Idag fungerar den OK i dagsljus men inte alls i mörker. Detta är både en trafikfara och undermåligt på en modern bil.
- Automatiskt hel-/halvljus: Slår av alldeles för sent vid möten, särskilt på långt avstånd fungerar det inte alls. Slår också på alldeles för lång tid efter ett möte. Också en trafikfara och något som bara ska fungera felfritt på en modern bil.
- Ljudisolering: Här menar jag på att ljudisoleringen är bra, men att i en så tyst bil som en elbil är, så har man ännu större krav på riktigt bra ljudisoleringen så man slipper vägbuller. Detta kan absolut bli bättre.
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare
Inlägg: 478
Blev medlem: 08 mar 2019 09:06

Re: Fler negativa artiklar efterlyses

Inlägg av markuswesterberg »

Glömde skriva att punkterna ovan var de ENDA jag kunde komma på för i övrigt är bilen helt fantastisk.
Skriv svar