Hungrig/Tur

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Raymond
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 12 feb 2020 22:18

Hungrig/Tur

Inlägg av Raymond »

I navigationen när jag trycker på ”hungrig” eller ”tur” så får jag bara förslag på ställen i Dublin. Lite väl långt att åka från Mellansverige

Är det inte implementerat här ännu eller har min bil en förkärlek för Irland?

/R


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av Svenssons »

Min hakade också upp sig på förslag en bra bit från där den befann sig. Vet inte om det var Dublin eller Kalifornien. Körde med en fem sex nya förslag och fick tillslut alternativ i närheten av där jag befann mig.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Raymond
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 12 feb 2020 22:18

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av Raymond »

Svenssons skrev:
Min hakade också upp sig på förslag en bra bit från där den befann sig. Vet inte om det var Dublin eller Kalifornien. Körde med en fem sex nya förslag och fick tillslut alternativ i närheten av där jag befann mig.
Ok, har den hittat rätt efter det eller får du trycka flera gånger varje gång?

/R
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av Svenssons »

Raymond skrev:
Svenssons skrev:
Min hakade också upp sig på förslag en bra bit från där den befann sig. Vet inte om det var Dublin eller Kalifornien. Körde med en fem sex nya förslag och fick tillslut alternativ i närheten av där jag befann mig.
Ok, har den hittat rätt efter det eller får du trycka flera gånger varje gång?

/R
När den väl hittade rätt så blev det rätt hela tiden. Sitter i bilen nu och testade igen och då fick jag upp Hugo's Restaurant i Dublin.... Efter två nya förslag på mat så fick jag dock en lokal Max-restaurang.

PS. Verkar nu som att det endast är var tredje till varannan som ger en lokal plats, övriga i Dublin....
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Raymond
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 12 feb 2020 22:18

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av Raymond »

Svenssons skrev:
Raymond skrev:
Svenssons skrev:
Min hakade också upp sig på förslag en bra bit från där den befann sig. Vet inte om det var Dublin eller Kalifornien. Körde med en fem sex nya förslag och fick tillslut alternativ i närheten av där jag befann mig.
Ok, har den hittat rätt efter det eller får du trycka flera gånger varje gång?

/R
När den väl hittade rätt så blev det rätt hela tiden. Sitter i bilen nu och testade igen och då fick jag upp Hugo's Restaurant i Dublin.... Efter två nya förslag på mat så fick jag dock en lokal Max-restaurang.

PS. Verkar nu som att det endast är var tredje till varannan som ger en lokal plats, övriga i Dublin....
:) Ok, då är jag inte ensam. Tack för hjälpen
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av RagWal »

Svenssons skrev:
Raymond skrev:
Svenssons skrev:
Min hakade också upp sig på förslag en bra bit från där den befann sig. Vet inte om det var Dublin eller Kalifornien. Körde med en fem sex nya förslag och fick tillslut alternativ i närheten av där jag befann mig.
Ok, har den hittat rätt efter det eller får du trycka flera gånger varje gång?

/R
När den väl hittade rätt så blev det rätt hela tiden. Sitter i bilen nu och testade igen och då fick jag upp Hugo's Restaurant i Dublin.... Efter två nya förslag på mat så fick jag dock en lokal Max-restaurang.

PS. Verkar nu som att det endast är var tredje till varannan som ger en lokal plats, övriga i Dublin....
Den kanske viktar ihop upplevelsen mot avstånd så ställena i Dublin kan vara RIKTIGT bra!
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av lawgiver »

Hittades det någon lösning på detta?
Min gör likadant nu....inte använt funktionen sedan byte till MCU2 men nu är det Dublin som dyker upp i de allra flesta fall....
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1022
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av holden »

Vid röstkommandot ”navigera till McDonalds” får jag en lista med hundratals McDonalds att välja mellan, borde väl vara underförstått att jag menar den som ligger närmast min aktuella position - inte så AI direkt.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 463
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av Daven »

Jag fick köra med hungrig och aktuell stad så löste det sig i helgen.
Användarvisningsbild
Black
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 14 jul 2019 16:06
Ort: Lidköping

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av Black »

Det hade ju varit kul om Tesla ägnat några minuter till att fixa till bilens inbyggda gps, så den är i nivå med en gps från 90-talet med fungerande P.O.I. samt kortast/snabbast väg och sist men inte minst delmål som många trånat efter i flera år och tjatat på Tesla...

Jag får alltid konstiga vägval och "hungrig" är totalt kass.
Förstår inte varför de envisas med att vägra fixa till den.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6108
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av spacecoin »

Black skrev:
Förstår inte varför de envisas med att vägra fixa till den.
Det är väl i linje med strategin. 90-95% klart så är det "works as intended". Listan är lång så saker som funkar så med Teslan förutom själva körningen som är 110% så länge man gör det själv.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av martinot »

spacecoin skrev:
Black skrev:
Förstår inte varför de envisas med att vägra fixa till den.
Det är väl i linje med strategin. 90-95% klart så är det "works as intended". Listan är lång så saker som funkar så med Teslan förutom själva körningen som är 110% så länge man gör det själv.
Tycker Autopiloten på Teslan är underbar jämfört med alla andra bilar jag kört.

Den automatiska torkarautomatiken, not so much! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6108
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av spacecoin »

martinot skrev:
spacecoin skrev:
Black skrev:
Förstår inte varför de envisas med att vägra fixa till den.
Det är väl i linje med strategin. 90-95% klart så är det "works as intended". Listan är lång så saker som funkar så med Teslan förutom själva körningen som är 110% så länge man gör det själv.
Tycker Autopiloten på Teslan är underbar jämfört med alla andra bilar jag kört.

Den automatiska torkarautomatiken, not so much! :D
Autopiloten funkar OK, men att den skulle vara mer än 90% tycker jag inte. Jag kan ge dig några andra exempel utöver torkarna: Helljus-automatik, summon, smart summon, allmän byggkvalitet. 100% är inte Teslas grej förutom acceleration och körglädje där man stoppat in lite extra för att kompensera för det andra.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hungrig/Tur

Inlägg av martinot »

spacecoin skrev:
martinot skrev:
spacecoin skrev:
Black skrev:
Förstår inte varför de envisas med att vägra fixa till den.
Det är väl i linje med strategin. 90-95% klart så är det "works as intended". Listan är lång så saker som funkar så med Teslan förutom själva körningen som är 110% så länge man gör det själv.
Tycker Autopiloten på Teslan är underbar jämfört med alla andra bilar jag kört.

Den automatiska torkarautomatiken, not so much! :D
Autopiloten funkar OK, men att den skulle vara mer än 90% tycker jag inte. Jag kan ge dig några andra exempel utöver torkarna: Helljus-automatik, summon, smart summon, allmän byggkvalitet. 100% är inte Teslas grej förutom acceleration och körglädje där man stoppat in lite extra för att kompensera för det andra.
De skulle absolut kunna bli bättre på byggkvalitet. Känns som att de redan börjat bli bättre för varje ny fabrik de sätter upp. Shanghai-teslor är tydligen ett bra steg upp, och enligt många testare helt jämförbara med BMW, Mercedes, etc. Inte omöjligt att även Texas-fabriken blir bra. Ser själv fram emot ytterligare förbättringar som kan komma med tysktillverkade Teslor. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar