FW update låst sig

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 25 feb 2020 16:45
Referralkod: ts.la/bjrn81017

FW update låst sig

Inlägg av Fusag »

FW update varit låst på 50% trots totalt mer än 40h vid god Wi-Fi punkt. Kan man trigga nedladdningen på något sätt?
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Inlägg: 337
Blev medlem: 10 sep 2019 13:53
Ort: Dvärsätt

Re: FW update låst sig

Inlägg av Henkens »

Kan man inte avbryta i appen?
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 835
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: FW update låst sig

Inlägg av JonasH »

Fusag skrev:
FW update varit låst på 50% trots totalt mer än 40h vid god Wi-Fi punkt. Kan man trigga nedladdningen på något sätt?
Detta har hänt mig. Min bil höll på att ladda ner en version som blev återtagen.
Startade om så försvann uppdateringen och sen kom nästa version inom kort.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 25 feb 2020 16:45
Referralkod: ts.la/bjrn81017

Re: FW update låst sig

Inlägg av Fusag »

Det går inte avbryta eller återuppta, symbolen lyser grönt som att den laddar ned. Lutar åt ett SC samtal på måndag.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: FW update låst sig

Inlägg av 12man »

min nerladdning återupptog när jag bytte från hemma_wifi till mobil_wifi och tillbaks

skulle kolla kartversionen när jag kom hem igår, och såg då att bilen var reda att ladda ner ny version, och startade när den såg hemma_wifit, tänkte hur lång tid tar detta? men så stannade det vid 30%... bytte manuellt till bil_data... waiting for wifi eller nått...bytte till mobilwifi...fortsatte..stannade..tröttnade..bytte till hemma wifi... kom in fick medd att den kunde installeras efter typ 10min
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 25 feb 2020 16:45
Referralkod: ts.la/bjrn81017

Re: FW update låst sig

Inlägg av Fusag »

Uppdatering.
Jag har provat både soft och hard reboot, bytt Wi-Fi flera gånger och bara väntat. Nedladdningen står alltjämt på 50%. Tesla service sa på telefonen att 2020.8.2 blivit återtagen från min bil och det enda att göra var att vänta på nästa fw så skulle det lösa sig.

Känns lite konstigt att åka runt med grön nedladdning och informationen ”hämtar uppdatering 50%”. Det borde de löst på annat sätt.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: FW update låst sig

Inlägg av Kriper »

Fusag skrev:
Uppdatering.
Jag har provat både soft och hard reboot, bytt Wi-Fi flera gånger och bara väntat. Nedladdningen står alltjämt på 50%. Tesla service sa på telefonen att 2020.8.2 blivit återtagen från min bil och det enda att göra var att vänta på nästa fw så skulle det lösa sig.

Känns lite konstigt att åka runt med grön nedladdning och informationen ”hämtar uppdatering 50%”. Det borde de löst på annat sätt.
Jag är i samma situation, men här står det att den är nedladdad till 100 % men den gröna symbolen kvarstår och funktionen med att kunna se andra laddstationer i kartan funkar inte. Jag har också startat om men det är fast i detta läge. Avvakta är väl det som gäller, antar jag.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 25 feb 2020 16:45
Referralkod: ts.la/bjrn81017

Re: FW update låst sig

Inlägg av Fusag »

Kriper skrev:
Fusag skrev:
Uppdatering.
Jag har provat både soft och hard reboot, bytt Wi-Fi flera gånger och bara väntat. Nedladdningen står alltjämt på 50%. Tesla service sa på telefonen att 2020.8.2 blivit återtagen från min bil och det enda att göra var att vänta på nästa fw så skulle det lösa sig.

Känns lite konstigt att åka runt med grön nedladdning och informationen ”hämtar uppdatering 50%”. Det borde de löst på annat sätt.
Jag är i samma situation, men här står det att den är nedladdad till 100 % men den gröna symbolen kvarstår och funktionen med att kunna se andra laddstationer i kartan funkar inte. Jag har också startat om men det är fast i detta läge. Avvakta är väl det som gäller, antar jag.
Känns genast bättre nu när man inte är ensam :D
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
NinjaNiklas

Re: FW update låst sig

Inlägg av NinjaNiklas »

Var liknande för mig när jag blev nedgraderad. Stod 25min men den loopade under installationen i cirka 5h.... tur att man e på hemmakontoret i dessa tider. Gick inte ens att öppna bilen under tiden...
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6109
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FW update låst sig

Inlägg av spacecoin »

Jag har haft samma. Om inte en reset funkar så ring assistansnummret eller logga ett ärende i appen.
Skriv svar